Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter at Lyn knuste oss 7-1 for noen timer siden har jeg klart det kunststykket å ikke gripe til tastaturet. Men heller ha latt det gå noen timer. (Det hender jeg klarer det.) Sinte innlegg bør, ideelt sett, skrives, for deretter å legge det i skrivebordsskuffen og tas frem neste dag. Etter annen gangs gjennomlesing vil man ofte formulere seg noe annerledes, og gjerne bedre, mer gjennomtenkt og mer velartikulert. Men det jeg nå gleder meg til er kampen førstkommende lørdag, 10. august, hvor vi møter Ranheim hjemme på Nadderud kl. 16.00. Hevnen er søt. Jeg gleder meg til å se Stabæk grisebanke Ranheim, og ser frem til at våre menn i løpet av uka har fått tilstrekkelig blod på tann for å ydmyke trønderne på vårt eget kunstgress. Jeg håper og tror at både Bob og gutta vil ta rev i seilene, og slå både grusomt og veldig voldsomt tilbake! At det er Ranheim det går ut over er fullstendig uinteressant. Livet er herlig!    

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 minutter siden skrev mbh:

Oksykodon?

Ha ha. Men det er jo bedre å være optimist og positiv av natur, enn å ta sterkt smertestillende og morfinliknende preparater som Oksykodon. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møtte heldigvis ikke et av topplagene idag, da hadde de scora tosifret. Lyn gutta fikk øvd seg i Post Nord ifjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev L 57:

Hevnen er søt. Jeg gleder meg til å se Stabæk grisebanke Ranheim, o

Ja, for så å tape med det dobbelte i neste kamp som vi har gjort gjennom hele sesongen.

Det snur, så gjør det visst ikke det likevel

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

4 timer siden skrev s-simen:

Jeg har et ambivalent forhold til denne tråden. Fraværet av den betyr stort sett at det går bra, for vi trenger den ikke i medgang. Å se den på førstesiden er som oftest det sikreste tegnet på at ting ikke er som det skal. Det er det ikke nå. Men det er faen meg ikke langt unna.

Det var ikke mange minuttene ut i gårsdagens kamp at jeg kommenterte "denne kampen har jeg sett ganske mange ganger i år". Selv om det ikke ble tap, så føles det sånn - særlig når Bryne fortsetter å vinne. Noterer meg at Hammy-diskusjonen igjen blusser opp, som jeg har inntrykk av at den gjør hver gang det går dårlig. Det samme med Bobs taktiske disposisjoner. Mitt inntrykk etter førsteomgangen igår var at Nysveen spilte bra og hadde kontroll på høyresiden, samt bidro godt offensivt, og at omgangens dårligste spiller var Andresen. Jeg antok at det ikke kom et eneste bytte til pause, og det ville vært utypisk Bob å bytte ut en spiller som har spilt så bra de siste kampene for én dårlig omgang. Å forsterke omgangens dårligste posisjon ved å flytte Andresen opp og få inn større defensiv trygghet på back var jeg veldig positiv til. At det ble Hammy som måtte ut og plassbytte for Vinge skjønner jeg veldig godt basert på de siste kampene. Jeg tror Hammy ble offer for Andresens dårlige prestasjoner - ikke sin egne prestasjoner. Men nok om det.

Det jeg egentlig vil formidle er at opprykk eller ei, det er ganske godt å være Stabæksupporter. Jeg opplever at klubben og supportere og sittende supportere drar i samme retning. Vi var "2200" på kamp igår og alle er på bølgelengde. Inntrykket mitt er at tilskuernes reelle makt er vesentlig større i Stabæk enn i andre klubber. Vi får støtte for VAR-aksjoner, vi blir imøtegått på frustrasjon og selv om Bob ikke er den letteste å diskutere med så stiller han i det minste opp. Han kan være tydelig uenig og vi hadde episoden med "legge om til 4 bak" som var klein - men det er det. I Bodø blir egne supportere hengt ut på riksdekkende TV av trener og daglig leder, i RBK ble supporterne møtt med arroganse av treneren på TV og Start forsvinner snart i et dystert mørke av "klapp-klapp-klapp DEFENCE", Old Spice-reklamer og Bud light. I Lillestrøm og RBK driter de i kvinnefotballen - dersom man isolerer det, verdens raskest økende idrett i økonomi og fans. 

Med andre ord, jeg har vanskelig for å se at ikke fremtiden er Blaa. Det var usedvanlig befriende å høre lyden av nye Nadderud bli bygget mens kampen foregikk. Vi har god sikring for fremtiden i Akademiet, og ute på banen igår løp nok minimum 100 mill i spillersalg - selv fra Obos. Norske spillere er i vinden og vi er fremdeles blant de beste produsentene. Glimts hegemoni vil ta slutt, og når det gjør det så er de ni som var der før oppturen fremdeles utestengt for å ha kastet myke fiskekaker på en tom banehalvdel. På et tidspunkt vil de sitte igjen med ekstreme lønninger, tomme tribuner og rasister på VIPen - da er vi forhåpentligvis på en 5. plass i ESN med snittalder på 22 år og 500 underholdende mill NOK løpende ute matta foran 7-8000 tilskuere på en kommunalt eid, moderne, bærekraftig stadion. Så heier vi naturligvis på Røde Stjerne imorgen, så skjer dette litt fortere. 

Tror nok du må vente lenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man vil slå ned på rasisme må man kanskje heie på et annet lag enn Røde Stjerne. Men ja, Bodø byr på veldig lite ettervekst og har et elendig akademi der B-laget blir utspilt ukentlig. Samtidig forvalter de pengene mye bedre enn klubber som Vålerenga, og i europeisk sammenheng klubber som Ludogorets Razgrad. De kunne faktisk blåst bort alt på mye kortere tid.

Vi kan først nærme oss toppen av tabellen hvis Stabæk-navnet får en egen trekk-kraft igjen, slik det hadde før. Akademiet har nok en trekk-kraft, men så vil de gjerne ofte bort etter det. Stadion kan jo hjelpe så fasilitetene i hvert fall ikke blir noen skyv-kraft. Vet riktignok ikke hvor mye spillere legger i stadioner, Häcken f.eks. har en liten stadion

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev 1369:

Hvis man vil slå ned på rasisme må man kanskje heie på et annet lag enn Røde Stjerne. Men ja, Bodø byr på veldig lite ettervekst og har et elendig akademi der B-laget blir utspilt ukentlig. Samtidig forvalter de pengene mye bedre enn klubber som Vålerenga, og i europeisk sammenheng klubber som Ludogorets Razgrad. De kunne faktisk blåst bort alt på mye kortere tid.

Vi kan først nærme oss toppen av tabellen hvis Stabæk-navnet får en egen trekk-kraft igjen, slik det hadde før. Akademiet har nok en trekk-kraft, men så vil de gjerne ofte bort etter det. Stadion kan jo hjelpe så fasilitetene i hvert fall ikke blir noen skyv-kraft. Vet riktignok ikke hvor mye spillere legger i stadioner, Häcken f.eks. har en liten stadion

Jeg tror stadion er i samme kategori som lønn. Lønn er egentlig ikke motiverende, men er den "feil" (altså oppleves som for lav), så kan den virke demotiverende (og før jeg får huden full, så tror jeg ikke det er sånn at godt lønnede folk blir merkbart mer effektive eller motiverte av feks dobbelt så mye betalt).

Så stadion er noe alle har, noen er litt bedre enn andre, men så lenge den ikke oppleves som ræva for de som jobber der (spillere og støtteapparat), så tror jeg ikke det har så veldig mye å si. Og da holder jeg stemningen og supportertrøkk unna diskusjonen...den kan jo være fantastisk selv om stadion i seg selv er dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessante punkter, og det går også litt på gressdebatten. Gresset som var på Nadderud var kanskje ræva. Men sliter med å se for meg spillere som tenker "fett, de har kunstgress, der har jeg lyst til å trene daglig". Alle på Østlandet har det, skadene har ikke akkurat gått ned etter at vi fikk det m.m. (men det ble også skader av det gamle gresset, så...)

Før hadde vi jo Bekkestuabanen som ekstra gressbane, som var såpass god at landslaget kom innom den, men den gikk jo ad undas.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 timer siden skrev @ringo:

Man må utvikle sitt DNA.

Vi var inne på det da vi rykket ned i 2021, at Stabæk hadde mistet sitt sportslige DNA.

Stabæk har på mange måte vært gjennom en turbulent periode av "arvefølge" etter at vi toppet utviklingskurven under Janne og flyttet inn i Fornebuhallen. Siden den gang har vi mistet og slitt med å finne tilbake til identiteten vår, både på og utenfor banen. Vi kan dra en paralell til RBK som har båret med seg Arven etter Eggen som et blylodd om godfoten. Men det er nok ikke tilbake man skal, (med mindre man er MAGA), man skal fremover!

Så det handler kanskje vel så mye om å redefinere seg selv, som å finne veien tilbake til røttene. I den forbindelsen er et stadion er bare et skall uten innhold. I seg selv så kan et Stadion både være en berikelse og en forbannelse - det er hva og hvordan man fyller det som er avgjørende. Et stadion er et premiss, en mulighet, men IKKE en løsning. 

Om vi ser Stabæk utenifra så er vi en gansek uinteressant liten heis klubb som er gode på en ting - spillerutvikling. Men vi ønsker jo ikke å være kjent for bare å være gode på spillerutvikling?!!?? Så spørsmålet er hvordan vi går fra å utvikle spillere til å utvikle spillere, lag, klubb og kultur.

Hva ønsker vi å stå for sportslig? Økonomisk, Markedsmessig, Idrettspolitisk? Så jobbe målrettet etter det. Ikke en dag av gangen - men 3 til 5 år frem i tid! Og dette gjør vi sikkert mye av alt i dag. Men vi har kanskje ikke lenger den samme karismatiske frontfiguren som vi hadde i Ingo i yngre dager, til å si "Se her - her er vi - vi er Stabæk, og vi er KULE vi".  Vi må utvikle vår fundament, og samtidig ta vår plass i solen - begge deler er like viktig. 

Helt enig med deg. 
Noe skjedde da IAO sluttet. Man kan være enig eller uenig i  disposisjoner og slikt, men IAO og INGO gjorde Stabæk kjent uansett om det var  fotball, eller forfatterskap. Stabæk var noe alle visste om.

Vi mangler en "NY" IAO, han som som var åpenheten selv. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 minutter siden skrev mbh:

Jesus. Noe skjedde da han døde også.

Misforstå den som vil. Jeg skrev jo det: Man kan være enig eller uenig i disposisjoner og slikt.

Jesus.. Han stod opp igjen...  :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 minutter siden skrev h1912:

Jesus.. Han stod opp igjen...  :) 

Den delen er bare for dem som tror på julenissen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13 minutter siden skrev mbh:

Den delen er bare for dem som tror på julenissen.

Jeg tror på tre-enigheten, og julenissen er ikke blant dem.
Gud, Jesus og Den Hellige Ånd - barnelærdom om du har gått på skole i Norge. 

Glad for at det var du som nevnte Jesus først.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt veldig mulig å rykke opp, og det er også cupfinale!! Bob blir ut sesongen, la oss støtte laget og treneren sikkelig frem til siste spark! Sesongen har vært helt ok, litt dårligere enn forventet men greit nok. Sånn ca 2 seiere og en uavgjort unna kategori herlig sesong så langt? Vi har vært litt uheldige med skader på sentrale spillere fremover i banen også. 

Syntes klubben gjør mye bra fortiden, og har gjort en fantastisk innsats rundt nye Nadderud! Vanskelig å si hvordan det ser ut i November, men er helt sikker på at vi er med der opp helt til siste runde. 

Uansett så er det veldig mye å glede seg til sett med Stabæk øyne for resten av sesongen og i årene fremover! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 minutter siden skrev stbS:

Fortsatt veldig mulig å rykke opp, og det er også cupfinale!! Bob blir ut sesongen, la oss støtte laget og treneren sikkelig frem til siste spark! Sesongen har vært helt ok, litt dårligere enn forventet men greit nok. Sånn ca 2 seiere og en uavgjort unna kategori herlig sesong så langt? Vi har vært litt uheldige med skader på sentrale spillere fremover i banen også. 

Syntes klubben gjør mye bra fortiden, og har gjort en fantastisk innsats rundt nye Nadderud! Vanskelig å si hvordan det ser ut i November, men er helt sikker på at vi er med der opp helt til siste runde. 

Uansett så er det veldig mye å glede seg til sett med Stabæk øyne for resten av sesongen og i årene fremover! 

ENIG!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev arni:

Godt å høre at 17% sjans for opprykk kan kalles «veldig mulig», rett tråd

Er 30 poeng igjen å kjempe for og vi er 5 poeng bak. Kvalik er alltid en fin mulighet for Obos lag som vi har sett 2/3 siste sesongene. Så ja, det er fortsatt veldig mulig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes Aleksa hadde en veldig god debut, mye mer bevegelig og fremoverrettet DM. Ganske sikker på at laget slår tilbake neste match med Aleksa fra start!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev tobb:

Syntes Aleksa hadde en veldig god debut, mye mer bevegelig og fremoverrettet DM. Ganske sikker på at laget slår tilbake neste match med Aleksa fra start!

Ser grei ut ja. Forhåpentligvis god nok til at vi fortsatt kan håpe på kvaliken. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Positivitet
  • Opprett ny...