AndersBD 997 Del Skrevet 12. August 2004 Del Skrevet 12. August 2004 Martin må se å få kontroll på det sinne sitt ass, det andre gule kortet ba han om før han kastet seg etter Haka spilleren. Idiotisk takling, med tanke på ballen nesten var ute når han taklet. Ellers var målene til Veigar og Eirik en fryd. Og vi kan jo alltid stole på IA Stian var rett og slett fantastisk. Dette klarer vi i Finland. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 12. August 2004 Del Skrevet 12. August 2004 Dagens dommer er vel verdt en kommentar. Det er lenge siden jeg har opplevd så god dømming. Myndig, oppmerksom og flink til å lese spillet. Hun tolererte ikke uthaling av tid eller stjeling av meter ved innkast og frispark. Jeg har ergret meg i flere år over at slikt sjelden blir slått ned på i tippeligaen. Men her var det ingen bønn. Meget bra! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 12. August 2004 Del Skrevet 12. August 2004 Markegoal viste at han er man Stabæk kan regne med... Nydelig gjennomspill som Markegoal setter kontant i mål (ville Finstad klart det) JA! Først vil jeg bare skrive at jeg syntes det var kjempe digg at Stabæk vant og at vi fikk det viktige 3-1 målet.. Syntes det var skremmende dårlig kamp av Markegoal jeg da, det mest skremmende er at jeg fortsatt syntes og tror at Finstad… er den beste spissen til Stabæk... Kampen i dag mot Haka syntes jeg det var noen som presterte under normalt og andre langt over. Ohr var kjempe god i første (kjefter og smeller til Marin og ber Martin bruke han mer og Markegård mindre og ber Markegård sentre mer) Kunne nok kommet 2-3 ganger alene mot keeperen til Haka hadde Markegoal sentret til han - nesten borte i andre. Sammy så jeg nesten ikke noe til Kjølø blir lurt flere ganger og har noen håpløse pasninger. Martin var konge og jobbet hardt til han gjør det dumme og takler en Haka spiller utenfor banen og alt for sent (ca 3 sek) Muri var den beste sammen med Martin (mulig Andreas) Markegoal som dere kaller han spiller meget dårlig - prøver å drible 2-4 Haka spiller flere ganger mens Ohr er på løp på tom høyre kant.. Tar ikke hinte etter at Marin og Ohr har snakket/kjeftet med han heller. Markegård ”ødlegger” litt av dagens opplevelse. Pall var på noen løp i dag - løp, Pall? Ja, trodde ikke denne spilleren kunne det jeg(ikke i år men jeg tror fortsatt på han her), han imponerte i dag sammenlignet med det han pleier å prestere. Henning var meget god når han tok over plassen til Martin vant mange dueller og løp mye.. "morsomt å høre hva spillerne sier for en gangs skyld" Han slapp der Martin sluttet, kjefter på de andre og ber dem løpe i rom og jobbe bakover. Jon jobbet helt ok.. som forventet.. Gidder ikke å ta alle, dere er vel egentlig ingen som blir rystet om jeg ikke tar alle heller. ~Pondus som nok engang venter en storm~ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 997 Del Skrevet 12. August 2004 Del Skrevet 12. August 2004 Dommern var veldig av og på for å si det sånn. Flott at hun slo ned på uthaling og trasking langs sidelinja med ballen, men hun ivret jo etter å gi ut kort på slutten. Jeg lover deg, hadde en spiller gått 3 ekstra meter på et innkast mot slutten av kampen hadde han blitt utvist Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 12. August 2004 Del Skrevet 12. August 2004 Nå kan det vel nesten ikke bli bedre. Fy f.. så digg å vinne, ha spisser som scorer, og for 1. gang i år ha en dommer som ikke dømmer mot oss. Hun var streng, men likt for begge lag. Stian er på vei mot formen i fjord høst (da tapte vi nesten ikke en kamp). Den siste taklingen til Martin var så idiotisk at en nesten skulle tro han ikke orket å løpe mer. Han ba faktisk om å bli utvist med en sånn takling når han allerede hadde gult kort. Idag presterte vel nesten alle overnormalt (i denne sesongen). Unntakene var etter min mening Mike og Sammy, de dominerte ikke akurat kampbildet for å si det sånn. -og nå har laget fått selvtillit før bortekampen mot Sandefjord, DET er utrolig viktig Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 13. August 2004 (endret) Del Skrevet 13. August 2004 (endret) Syntes det var skremmende dårlig kamp av Markegoal jeg da, det mest skremmende er at jeg fortsatt syntes og tror at Finstad… er den beste spissen til Stabæk... Markegoal som dere kaller han spiller meget dårlig - prøver å drible 2-4 Haka spiller flere ganger mens Ohr er på løp på tom høyre kant.. Tar ikke hinte etter at Marin og Ohr har snakket/kjeftet med han heller. Markegård ”ødlegger” litt av dagens opplevelse. Endelig kanskje vi har fått en egoistisk spiss, en som går rett på mål og tør utfordre. Finstad har vel ikke 10% av teknikken til Markegoal og han viser at han er en iskald avslutter når han skyter utenfor 16.meteren med 3haka spillere rundt pluss keeper. Skal ikke nevne navn, men jeg tror et par andre spillere i stabæk gjerne hadde prøvd å gå inn til 5meteren før de skyter. Markegård ødelegger definitivt ikke noe av gårsdagens opplevelse. At han gikk forbi 3spillere for så å prøve den 4 rett utenfor 16meteren er bare en spiss verdig, det viser at gutten har selvtilitt noe som har vært mangelvare.( dessuten gjorde martin nesten eksakt det samme uten at du har kritisert han for det ) Han var også offensiv før kampen og gikk ut å sa han skulle score, flott instilling. Men nok om markegård. Gårsdagens kamp var en flott opptur, endelig er fru fortuna på vår side, stolpeskuddet rett før vi gikk opp til 3-1 sier litt om det. Det virket som om spillerne trengte en i rævva for å våkne. Synd med martin som pådrar seg to HELT unødvendige gule kort. Beste Stabæk spillere, Stian Ohr, han har noen finter jeg håper jeg får se på søndag også. ALLE MANN TIL SANDEFJORD Endret 13. August 2004 av Mortimer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 966 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 Hepp, Det var morro med seier, men det skulle egentlig bare mangle motstanden tatt i betraktning. Jeg satt og så litt på 5 aside oppvarmingen deres og det de demonstrerte av bevegelse og teknikk der var ikke mye å skryte av. Synes egentlig ikke de presterte så mye på banen hellef før etter at vi var gått opp til 2-1 og fått Andresen utvist. Men det som irriterer meg er at vi må ha et mål i mot før vi starter å spille. I først omgang lot vi oss falle ned på Finnenes tempo og kvalitet. Det virket litt som om spillerene ikke helt trodde de kunne tape denne kampen. Noe vi så de fint kunne gjøre når Valeri Popovitch satte inn 0-1 målet. DA VÅKNET guttene! Starter vi sånn i Sandefjord på søndag blir vi MASSAKRERT! Men andreomgangen ble feiende flott! Vi løftet tempoet og viste at vi er et lag på et høyere nivå en de Finske serielderene. (Jeg tror Haka skulle fått det tøft med å overleve i Tippeligaen). Dog tre ting jeg bet meg merke i: Som sagt starten av kampen. 0 tenning, tafatt og nonchalant spill. Rytmen i det offensive spillet. Vi sliter virkelig i oppbyggingen av det offensive spillet vårt. Det blir lett å legge skylden for manglende mål på spissene. Men det er ikke mange kvalifiserte sjanser de får heller. Det skulle vært interessant å analysert målsjansene i år med de fra i fjor og sett om det er en forskjell. Uansett, tilbake til rytmen i angrepspillet. Jeg synes spissene våre blir tvunget til å komme alt for langt ned på banen for å hente med seg ballen fremover. Da blir det Laaaaaaaang vei frem til mål! Midtbanen må bli flinkere til å transportere ballen frem i angrepet! Det må også skje på en slik måte at vi kommer frem med et tilstrekkelig antall spillere til å skape trykk rundt motstanderens 16 meter. og for guds skyld Stenersen SKYT DA MANN! Vi skal applaudere hvert eneste forsøk!!!! Bra innsats fra tribunen, særlig når Haka gikk opp til 0-1 og på slutten av kampen. @ringo Ellers skal vi passe oss for deres nummer 10 Sami Ristilä i bortoppgjøret. Han sniker seg ut fra sin sentrale midtbanepossisjon til motsatt flanke av ballfører og skaper bredde når de er i angrep. Et litt utspekulert trekk i en 433 formasjon egentlig... Blir fort 4-2-4 av sånnt! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 Lærte av min gamle trener at vi skulle ofre like mye på hver ball, enten det stod om et innkast eller mål. Synes derfor at en god spiller skal pådra seg litt kort gjennom en sesong, men Martin må å forstått at han var på vei til en tidlig dusj med den siste taklingen. Men det var sus over den, litt sånn Erland Johnsen bare synd det ble utvisning av det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 TV2 har flexe videoen liggende på forside av web sidene og muligens kampen i går i opptak - mye stabæk på tv2 nå ser jeg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 Noen som har fått med seg om Martin må stå over noe mer enn returoppgjøret? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 he he! Det var så jævlig deilig igår! Mye positivt, noe flaks. Og til tider fantastisk av kong Martin. Den siste taklingen var derimot litt over the top. Ligner litt på noe jeg har sett tidligere: martin-sevilla02.mpeg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 Tror to gule automatisk gir en kamp. Hadde det vært direkte rødt hadde det vel vært opp til uefas disiplinærkomite å avgjøre utfallet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 Aaaah! Herlig, herlig, herlig!! Sykt digg!! Etter at Haka gikk opp til 0-1 fant vi ut at vi burde score 3 mål, også går gutta hen og gjør det!! HERLIG!! Mer er det ikke å si om saken annet enn at midtbanen vår var tilbake og alle blødde (når bl.a. veigar tar et returløp helt fra 16- 16 og ohr jobba konge!) Martins første gule kort var litt rart men det andre var soleklart og dermed ..korrekt.. rødt, uansett Martin får 1 kamp. Bra på triubunen, bra dømming! Forza Stabæk (gleder seg til den nye sangen til SL kommer) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gizzy Slugger 2 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 Noen fraser for de som skal til Finland Mål=maali, päämäärä, tavoite Dere taper jævla badsute bønder=te hävitä pahus sauna maanviljelijä Jeg har knulla søsteren din= minä olla naida sisar sinun Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 Dere taper jævla badsute bønder=te hävitä pahus sauna maanviljelijä Jeg har knulla søsteren din= minä olla naida sisar sinun Nå skal ikke jeg reise, men jeg tviler på om det er særlig smart å lire fra seg en av de frasene på den lokale puben eller i den lokale saunaen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 632 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 Utrolig deilig med seier!! den 3. scoringa reddet kvelden.. med 2-1 tror jeg vi skulle levd farlig. Dog gleden for tomålsseier er stor, syns jeg ikke det bare er fryd og gammen. Første omgangen syns jeg var elendig. samspillet mellom veigar og eirik funker ikke og ohr, som antageligvis kunne vært alene igjennom 6-7 ganger ble nesten aldri brukt. De gangene vi kommer igjen er det somregel at enellerannen snubler seg forbi en finne.. så går Haka opp til 0-1, noe som overhodet ikke er fortjent, men som jeg allikevel følte lå i luften. Skal man dømme ut i fra det Haka viste i dag, er det et lag som muligens ville ligget på øvre halvdel i 1.divisjon, no more. Etter scoringen syns jeg Stabæk kom bra med.. flere fra midtbanen tok initiativ og kom på løp i angrep, Ohr kom med i spillet og insatsen etter balltap var mye bedre. det som gledet meg i dag, var at jeg syns forsvaret var glimrende (bortsett fra ved da Popovitch lurte Muri på ræva) og Stian Ohr. Stian tok gjennom hele kampen helhjertede initiativ til løp langs kanten, men fikk for skjeldent ballen. Syns midtbanen blir alt for stillestående når vi vinner ballen høyt på banen, ingen som setter fart, bortsett fra Stian. Klarer vi å opprettholde innsatsen fra 2. omgangen til søndagen og resten av sesongen (skader selvsagt ikke å forbedre ytterligere), så avanserer vi i cupen og klarer oss i TL med god margin. Dette laget slår vi i Finland!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 Noen fraser for de som skal til Finland Mål=maali, päämäärä, tavoite Dere taper jævla badsute bønder=te hävitä pahus sauna maanviljelijä Jeg har knulla søsteren din= minä olla naida sisar sinun Hvordan formulerer man det siste som et spørsmål? Kan jeg knulle søsteren din? Da er det en teoretisk sjangse for at det vanker noe annet enn juling. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gizzy Slugger 2 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 Kan jeg knulle søsteren din? osata minä naida sinun sisar eller om du vil ha moren: osata minä naida sinun äiti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 997 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 En kjapp googling bringer litt flere alternativer på bordet: Äitisi nai poroja - Your mother copulates with reindeers Kerro äidillesi, että maksan myöhemmin - Tell your mother I'll pay her later Juokse junan alle! - Go and run under a train Juntti - Redneck Otat kuulemma perseeseen mielelläsi - I heard you like to take it up the arse 14'is humoren florerer i arbeidstiden Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 14'is humoren florerer i arbeidstiden Hæ? Dette har ikke noe med humor å gjøre. Dette er viktig research. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 997 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 Kose-artikkel i Aften-Aften i dag. Med kose-bilde av Eirik og Morten, som gir et godt bilde av Stabæk fremtiden Kose-fredag i dag! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaaamann 0 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 mange Stabæk som reiser til FInland da? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 13. August 2004 Del Skrevet 13. August 2004 THOMAS og andre.. JA, det er jeg enig i. Hun markerer seg bedre enn de fleste TLdommere (og UEFAdommere), men det er som forvantet. ! Du bryter ikke mannedominasen i dommerstanden sånn helt uten videre... Glimrende kamp av henne! ref. for øvrig hva jeg skrev under samme tema for snart en uke siden.. 7.8. kl, 13.34. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 592 Del Skrevet 14. August 2004 Del Skrevet 14. August 2004 Kan forøvrig nenve at Haka ikke er noe utpreget hjemmelag. Begge tapene i serien i Finland har kommet på hjemmebane. Hjemme: 6 1 2 19-7 Borte: 5 3 0 15-2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 14. August 2004 Del Skrevet 14. August 2004 Dagens dommer er vel verdt en kommentar. Det er lenge siden jeg har opplevd så god dømming. Myndig, oppmerksom og flink til å lese spillet. Hun tolererte ikke uthaling av tid eller stjeling av meter ved innkast og frispark. Jeg har ergret meg i flere år over at slikt sjelden blir slått ned på i tippeligaen. Men her var det ingen bønn. Meget bra! Du kan ikke være seriøs? er det lenge siden du har kjent duften av det andre kjønn? Kampen mot Haka var et klart eksempel på at kvinnlige dommere ikke kan dømme kamper med det andre kjønn. Kall meg gjerne mannsgris men det er langt fra sanningen. Dommeren mot Haka lyste det usikkerhet av og hun sleit i 90 minutter med å få aksept av de 22 spillerne på banen. Toppen var vel da Hakas`s keeper fikk gult kort for å fjerne ball nummer 2 fra banen hehe Gidder ikke ramse opp alle eksemplene for da rekker jeg ikke kampen i morgen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 592 Del Skrevet 15. August 2004 Del Skrevet 15. August 2004 Dagens dommer er vel verdt en kommentar. Det er lenge siden jeg har opplevd så god dømming. Myndig, oppmerksom og flink til å lese spillet. Hun tolererte ikke uthaling av tid eller stjeling av meter ved innkast og frispark. Jeg har ergret meg i flere år over at slikt sjelden blir slått ned på i tippeligaen. Men her var det ingen bønn. Meget bra! Du kan ikke være seriøs? er det lenge siden du har kjent duften av det andre kjønn? Kampen mot Haka var et klart eksempel på at kvinnlige dommere ikke kan dømme kamper med det andre kjønn. Kall meg gjerne mannsgris men det er langt fra sanningen. Dommeren mot Haka lyste det usikkerhet av og hun sleit i 90 minutter med å få aksept av de 22 spillerne på banen. Toppen var vel da Hakas`s keeper fikk gult kort for å fjerne ball nummer 2 fra banen hehe Gidder ikke ramse opp alle eksemplene for da rekker jeg ikke kampen i morgen Så du foretrekker de dommerne vi har i serien her hjemme? Er nå av den meningen at dette kanskje er den beste dommeren vi har hatt i år. Synes hun var ganske så bestemt jeg, og langt fra usikker. Med en svakere dommer er jeg redd Haka-spillerne kunne sabotert i stykker kampen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 496 Del Skrevet 15. August 2004 Del Skrevet 15. August 2004 [Toppen var vel da Hakas`s keeper fikk gult kort for å fjerne ball nummer 2 fra banen hehe Men keeperen var jo generelt "god" til å drøye ut tida da, selv ikke Frode Olsen i sine velmaktsdager kunne klart det bedre! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 15. August 2004 Del Skrevet 15. August 2004 Men keeperen var jo generelt "god" til å drøye ut tida da, selv ikke Frode Olsen i sine velmaktsdager kunne klart det bedre! Selvfølgelig skulle keeperen hatt gult kort, men alle vet at ballen skal ikke settes i spill hvis det ligger en annen på banen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fred. 48 Del Skrevet 19. August 2004 Del Skrevet 19. August 2004 Til info: Ser artikkelen på forsiden at billigste billett t/r Helsinki koster 2365 kr. Er man litt lur da det fins en jungel med flypriser, er å søke på forskjellige reisebyråer og flyselskaper. - Ved å søke på Blue1.com som er eneste selskap i SAS-gruppen som flyr direkte til Helsinki fikk jeg prisen 1848 kr, ut 25/8 og hjem 28/8. - Ved å søke på Kilroy Travels (du kan bestille her selv om du ikke er student/ungdom) fikk jeg 1940 kr med Finnair, ut 25/8 og hjem 28/8. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 19. August 2004 Del Skrevet 19. August 2004 Håper det går greit at jeg legger dette inn i saken på forsiden. Takk for hjelpen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg