Pedagogen 15 Del Skrevet 29. Juni 2004 Del Skrevet 29. Juni 2004 Litt usikker på hvorvidt man skal ta gårsdagens omtale i budstikka som en positiv greie eller om teksten inneholdt for mange lite flaterende antydninger, men greit nok. Oppe i venstre hjørne stod det imidlertid en annen liten notis jeg lot meg irritere over. Og jeg siterer: "Klanen markerte også på Nadderud at de er Norges beste og største supporterklubb. Ikke bare fylte de hele svingen med blått, de sang også hjemmelagets tilhengere i senk. Uten at det hjalp ute på banen." sitat slutt. Greit nok at de er mange, men gjør det automatisk at de også er best? Ikke i mitt hode ihvertfall. Jeg synes faktisk at klanen var direkte dårlige på Nadderud. Da de fikk en i mot synes jeg faktisk mye av luften gikk ut av dem. Sangene kom ikke lenger så hyppig, og var ikke lenger så sterke. (tolkes som om færre sang) I tillegg var det stor bevegelse mot utgangene selv før Stabæk fikk straffe. Er dette gode supportere? At de sang oss i senk før vi scoret trenger man jo ikke akkurat vær rakettforsker for å forutse. De er mange ja. Men i mitt sinn er de definitivt ikke best. Man må ikke gå i den fellen å la seg blende av at så mange står der borte i svingen, og dermed trekke den konklusjonen at da må de jo være gode supportere også. Stabæk - Alltid - Uansett Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 29. Juni 2004 Del Skrevet 29. Juni 2004 Enig. Var en tur innom et av forumene deres igår og da var det mange som klaget på at de som før kampen sang "enga til vi dør" gikk hjem lenge før kampen var ferdig. Høydepunktet var da vi svarte "rykker ned" med "vi skal vinne cupen i år" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 29. Juni 2004 Del Skrevet 29. Juni 2004 Joa, vi ble sunget ut og Klanen var mye bedre enn oss. Vi får bare jobbe med å bli flere og bedre sjøl, og drite i hva Klanen gjør. SS har 500 medlemmer, Klanen har visst 8500. Hadde vi vært 17 ganger så mange så hadde vi selvsagt sunget ut Klanen... Når det gjelder hva som står i budstikka om oss gidder jeg ikke lese det engang. Selv om de skulle prøve alt de kan, klarer de ikke å skrive noe positivt om oss. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 29. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 29. Juni 2004 (endret) Ja, klanen er sinnsykt mange så egentlig skulle det bare mangle at de sang bedre også. Vi gjør vårt beste, det er vel det viktigste..? Det at de gikk når vi fikk straffe viste en ting: de er ikke så jævla gode som vi tror. Når Moss fikk straffe mot oss var det også mange som satte seg på Q-feltet, men noen ble stående og fikk alle de andre opp igjen og: Heia Jon, superJon, keeper er i... Sånn det skal gjøres! Touray kunne reddet straffen han (for all del, en kjempestraffe Tommy), men han gjorde det ikke. Klanen er nok litt oppskrytt, mye man sikkert kan lære av dem men det er mange som bare står der fordi det liksom er kult å stå med klanen liksom. Endret 29. Juni 2004 av Blaaereennblaaest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 29. Juni 2004 Del Skrevet 29. Juni 2004 Man kan ikke stikke under en stol at vif-klanen er en av de beste klanene vi har her til lands. Sist gang jeg kjedet meg på jobb, i fjor sommer en gang (yeah right!), surfet jeg meg inn på noen vif-sider med info om turen til Ålesund. De kunne tilby 1 fly, en bussavgang på lørdag morgen, en på lørdag natt og en søndag morgen. Det gjør det jo litt lettere for Kreti og Pleti å delta. Men vi blir nok fler etter hvert vi også. Gi oss en cup-finale eller to og en ny stadion eller to, så skal dere se at interessen eksploderer. Alternativt kan vi prøve å få Anders Hornslien lede rekrutteringsarbeidet vårt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 29. Juni 2004 Del Skrevet 29. Juni 2004 For første gang på lenge var jeg tilbake på nadderud på søndag. Fraværet skyldes min vannvittige overtro, siden stabæk alltid tapte når jeg var der. Men nå på søndag tok jeg motet til meg og dro på kamp igjen, og for en fantastisk opplevelse. Men det jeg skulle si her var at når man satt på hovedtribunen kunne man høre de 50 stabæk supporterne langt bedre enn klanen i store deler av kampen, klanen var vel hørbare i kanskje 10 minutter toltal. Selv om dere var få, synes jeg dere var veldig flinke. Gleder meg til søndag, kommer garantert på resten av kampene nå som forbannelsen er brutt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 29. Juni 2004 Del Skrevet 29. Juni 2004 Kanskje du vil komme å stå sammen med oss? Det er enda bedre enn på hovis Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 29. Juni 2004 Del Skrevet 29. Juni 2004 joa, blir ståplass neste gang, men på søndag var jeg så jævlig fyllesjuk at jeg ikke klarte å stå oppreist i lengre perioder. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 29. Juni 2004 Del Skrevet 29. Juni 2004 Jeeg har vondt for å tro at hovedtribunen hørte oss bedre enn de hørte klanen. Er det andre som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 29. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 29. Juni 2004 (endret) Når Klanen sang, var det vanskelig å høre annet enn dem. Men Ære-Være-Enga-Til-Jeg-Dør-gjengen var jo faen meg borte før dommern hadde blåst av kampen! Makan til møkkasupportere har jeg aldri sett! Endret 29. Juni 2004 av stabækLars Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 29. Juni 2004 Del Skrevet 29. Juni 2004 Jeg tror det er lettere å høre $$ fra ståtribunen enn klanen av en enkel grunn: plassering. $$ står rett ovenfor HT og kaster dermed rop rett mot, og opp i taket på hovis...vi som står kjenner jo alle til ekkoet akkustikken fra hovis gir på rop som 'beste laget er....' supporterne i svingen kaster ropene sine ut i det store intet og høres ikke like godt selv om dem er jævlig mange... tror nå jeg... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 29. Juni 2004 Del Skrevet 29. Juni 2004 Jeeg har vondt for å tro at hovedtribunen hørte oss bedre enn de hørte klanen. Er det andre som kan bekrefte/avkrefte dette? Du skal ikke se bort ifra det. Selvfølgelig må vi følge noen kriterier: 1. Svingen er langt unna oss og hovis. 2. Hvis det blåste riktig ville sangene våre blåse rett over til Hovis noe som gjør at lyden blir forsterket. Da vil enga sine for det meste blåse utenfor hovis. 3. Folk som har vært på stabæk kamper før, legger kanskje lettere merke til at vi synger fordi de har hørt sangen før og kan deler av teksten/melodien, ergo man blir mer konsentrert om stabæk supporterene Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 29. Juni 2004 Del Skrevet 29. Juni 2004 Hepp, Hørte kanskje ikke bedre, men det var hørbart og akk så mye vakrere! Kanarifansen er langt bedre enn klanen.... Svakt av klanen å gå før kampen var ferdig! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magnusbe 0 Del Skrevet 1. Juli 2004 Del Skrevet 1. Juli 2004 Eg byrja å røra på meg før kampen var blåst av, men då var det blåst for straffa, og det var ikkje mange sekunda igjen av kampen. Eg har sett verre døme på at folk har gått før kampen var ferdigspelt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 1. Juli 2004 Del Skrevet 1. Juli 2004 hehe....magnus er et glimrende eksempel på at de som heier på enga er noen bleikfeite bondeknøl! Sjekk den dialekten! hehe...neida...skal ikke mobbe jeg... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 1. Juli 2004 Del Skrevet 1. Juli 2004 Nynorsk er jo dritkult da. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 1. Juli 2004 Del Skrevet 1. Juli 2004 han er vel en bonde som har flyttet inn til oslo og vil være hipp, trendy og urban, så han har meldt seg inn i klanen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 1. Juli 2004 (endret) Del Skrevet 1. Juli 2004 (endret) Dem er det utrolig mange av! Går jo litt imot klanens "poesi" eller hva man skal kalle det da.. Endret 1. Juli 2004 av Blaaereennblaaest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 1. Juli 2004 Del Skrevet 1. Juli 2004 Å være flest gjør en automatisk til best. Klanen er flest ......... er best Min opplevelse av klanen - de er jævlig mange - synger bra i medgang - går før kampen er ferdig ved tap - spillerne i VIF takker ikke supporterne sine etter tap Allikevel er det en "greie" at de er 12. mann på laget og kan avgjøre kamper ! Patetisk. Ellers kan jo nevnes at Reka er et skikkelig sjarmtroll Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 1. Juli 2004 Del Skrevet 1. Juli 2004 Hørte at David Hanssen tråkka på flagga våre som lå på løpebanen? For et svin! Klanen er flinke de MEN de er så utrolig overlegne, blir bra den dagen vi tar dem igjen og viser hvem som er best! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 1. Juli 2004 Del Skrevet 1. Juli 2004 Erik kuppa Bekkesta med kjempe banneret på søndag. Skal det få konsekvenser for vårt lokale fyrtårn ? Hva med å finne på noe skikkelig bad. Hjalp fyren med å bære hvitevarer og dette er takken! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 2. Juli 2004 Del Skrevet 2. Juli 2004 Erik kuppa Bekkesta med kjempe banneret på søndag. Skal det få konsekvenser for vårt lokale fyrtårn ? Hva med å finne på noe skikkelig bad.Hjalp fyren med å bære hvitevarer og dette er takken! Han kunne hengt opp noe annet enn et bilde av rekdal da Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magnusbe 0 Del Skrevet 2. Juli 2004 Del Skrevet 2. Juli 2004 Jokke og Pedro: kjenner de meg? Neivel, så hald kjeft. Bønder. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 2. Juli 2004 Del Skrevet 2. Juli 2004 næmmen, så søtt, bonden er sinna Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GuleDon 0 Del Skrevet 2. Juli 2004 (endret) Del Skrevet 2. Juli 2004 (endret) Å være flest gjør en automatisk til best.Klanen er flest ......... er best Min opplevelse av klanen - de er jævlig mange - synger bra i medgang - går før kampen er ferdig ved tap - spillerne i VIF takker ikke supporterne sine etter tap Allikevel er det en "greie" at de er 12. mann på laget og kan avgjøre kamper ! Patetisk. Ellers kan jo nevnes at Reka er et skikkelig sjarmtroll 100 prosent enig. I Akersgatas øyne er Klanen best fordi de er flest. De tar ikke høyde for at endel har hengt seg på hypen og burde absolutt ikke hatt et forhold til VIF i det hele tatt, bl.a en del fra kommunen vår. Det er jævlig lett å stikke seg bort i store, tøffe og mektige Klanen og dermed være en av de kule. At man har medlemskort i Klanen gjør ingen til gode supportere. I cupkampen mot oss var det, sikkert pga vår dominans i første omgang, helt stille. De startet bra, men etter vår utligning holdt de kjeft og kun langsida kunne høres, dette iflg Bærum-spillerne og nøytrale jeg har snakket med (Godset-fans). I dét dommeren blåste var alle tilbake i bussen på vei til Plata. Ok, ikke helt, men det ble sinnsykt fort tomt. 800 VIF-mennesker var interessert i å ta den 20 minutters lange turen fra Oslo for å se kampen. 800 av 8700! De solgte ikke en gang ut sin kvote på 1000 billetter. Lojale fans? Vel vel. Endret 2. Juli 2004 av GuleDon Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 2. Juli 2004 Del Skrevet 2. Juli 2004 De som var der var sikkert ikke fra Oslo en gang, bare de plagsomme bæringene som ikler seg engas farger.. Hadde de bare godt av og takker Bærum for det.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GuleDon 0 Del Skrevet 2. Juli 2004 Del Skrevet 2. Juli 2004 De som var der var sikkert ikke fra Oslo en gang, bare de plagsomme bæringene som ikler seg engas farger.. Hadde de bare godt av og takker Bærum for det.. Jeg kan ikke fatte eller begripe at bæringer hiver seg på Vålerenga-hysteriet. Mennesker helt uten identitet eller stolthet. For dem som er interesserte (sikkert ikke så mange av dere, men uansett) så kan dere lese hva denne seieren betydde for meg: http://www.baerumsk.no/ Klikk på "09.06.04 Hvilken DAG!!!" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 4. Juli 2004 Del Skrevet 4. Juli 2004 Endelig noe lesverdig fr GuleDon. Både for BærumSK og Stabæk er hovedmotstandere når de gjelde fotballsympatier primært lag som VIF og RBK ikke andre Bærumslag. Men jeg klandrer ikke klanen for å gå umiddelbart ved full tid etter å ha ryki ut i køppen mot et 2. divisjonslag. Sånt er på grensen til utilgivelig. Jeg våkner fremdeles med mareritt etter Petters straffe mot Træff. Ellers fatter jeg ikke hvorfor den aktive foppallinteressen er så laber i Bærum. "Alle" er jo interessert i Foppall-EM, men når vi eller BærumSK møter VIF eller andre norske storlag, hvor mange får ræva ut av sofaen og kommer seg på kamp? Alt for få. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 11. Juli 2004 Del Skrevet 11. Juli 2004 Er du enig med meg Guledon? Det var en hyggelig overraskelse. Så slutten av cupkampen Bærum-Vif og registrerte også at klanen gikk umiddelbart etter kamp. Og spillerne med sjarmtrollet Reka i spissen tok ikke akkurat æresrunde for å takke supporterne. Ikke bruk dette mot meg da Guledon, jeg går ikke på Bærumkamper, men på radioen sa de at det var en cupbombe på gang; og det er det alltid kult å få med seg. Jeg gikk nøytralt kledd, sto nøytralt og klappet ikke for noen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg