Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg leste nettopp artikkelen i stikka der en av avisas jouranlister tar pulsen på det oh-så-harde miljøet som følger Stabæk. Det samme miljøet som selvfølgelig var like mannsterkt før Ingebrigt bestemte seg for å bruke bonuspengene på klubben. Fyren skal forsåvidt har respekt, for han blør i alle fall for klubben i sitt hjerte. Det samme kan neppe sies om lederen for Stabæk support, Thomas Bendixen. Jeg legger ved et sitat i artikkelen som jeg synes på en utmerket måte illustrerer det jeg alltid har tenkt om hvor dypt følelsene til kremen av supporterne stikker:

- I begynnelsen synes du kanskje det er litt flaut å gå rundt på Bekkestua i supporterdrakt, men du vender deg til det, sier Thomas Bendixen, talsmann for Stabekk support.

Hva mener han med det?!?! Han synes øyensynlig at det er flaut å vise at han støtter klubben i offentlighet. Sikkert utenom på kampdag, for da er han gæren og drar på seg drakta før han stikker på Nadderud og er skikkelig fan. Tror jeg aldri har lest noe mer patetisk om supporterkultur i hele mitt liv.

Klubben i mitt hjerte er Bærum, og selv om kvaliteten på laget vårt er dårligere enn Stabæks, er jeg hundre prosent STOLT av klubben i mitt hjerte!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ene og alene din tolkning Gulegutt. Det står da ikke ett ord om at Bendix er eller har vært flau over å gå med drakt? Det han sier er at denne kvinnelige reporteren KAN oppleve det som pinlig. Ellers takk for ditt engasjement.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte den samme tanken,

det kan jo hende han tenkte at gule t-skjorter med påtrykket "nille" teller som bærum supporter...

det skal i denne samenheng sies at bærum supportere er en utdøende rase som hadde sin storhetstid på 80 tallet når "gult var kuult" - da heide jo "alle" på bærum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ene og alene din tolkning Gulegutt. Det står da ikke ett ord om at Bendix er eller har vært flau over å gå med drakt? Det han sier er at denne kvinnelige reporteren KAN oppleve det som pinlig. Ellers takk for ditt engasjement.

Sorry, kompis. I vår del av kommunen kan vi lese og dette er et direkte sitat:

- I begynnelsen synes du kanskje det er litt flaut å gå rundt på Bekkestua i supporterdrakt, men du vender deg til det, sier Thomas Bendixen, talsmann for Stabekk support.

For alle som kan norsk såvidt over gjennomsnittlig ungdomsskolenivå betyr dette i klartekst at Thomas Bendixen i begynnelsen av hans supporterliv (tør jeg anslå 1995? Neivel, 1998?) syntes det var flaut å gå rundt på Bekkestua i supporterdrakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At "alle" i kommunen heide på Bærum på 80-tallet er vel en svak overdrivelse. At mange begynte å heie på Stabæk da Ingebright bestemte seg for å gjøre noe med den tjukke lommeboka si, er imidlertid mindre kontroversielt.

Og til tidligere innlegg ang. at dette var noe Bendixen "muligens" mente jouranlisten kunne føle: Hvor tar han et slikt utsagn fra, hvis det ikke er følelser som melder seg hos ham selv?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig?! Helt på tryne du jo! Når man leser et sitat kan det virke annerledes enn når man sier det, kroppsspråk o.l. Foreslår at du bare holder kjeft og misunner oss STILLE. B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig?! Helt på tryne du jo! Når man leser et sitat kan det virke annerledes enn når man sier det, kroppsspråk o.l. Foreslår at du bare holder kjeft og misunner oss STILLE. B)

Jada, vi er dødsmisunnelige på "storebror". Dødsmisunnelige på deres vekst fra null og niks til en "storklubb" (som trekker 800 i cupens 4. runde) og spesielt misunnelige på alle de ekte supporterne som har hengt seg på de siste årene. Vi er så jævlig misunnelige på at dere har tiltrukket alle dem som på 80- og tidlig 90-tall gikk på VIF-kamper.

(Til dere som ikke forstår: Ja, dette er ironi).

Utsagnet til Bendixen bygger på egen erfaring, ikke på hva han tror journalisten føler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når motargumentene mot innlegget mitt er av typen

"Er det mulig?", "Dette holder ikke mål" og den ikke helt ueffne "Du er helt på trynet!," sier det seg selv at skytsen deres er hard, og at jeg er helt ute på viddene.

Og bare til orientering: Dette er ikke et sitat som lar seg tolke (at innholdet eller enkelte ord er tvetydig, unnvikende, uklart, lite poengter osv.). Det er LEDEREN deres som av en eller annen grunn informerer journalisten om at følelsen av flauhet med å bære drakta nok vil forsvinne med tiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må bare med en gang si at jeg var en av de ytterst få på Nadderud som jubla da meldingene om Brynes scoringer kom i forrige køpprunde. Innleggene fra Bærumssupporterne her bekrefter alt jeg har av fordommer mot Bærum SKs tilhengere som jeg for øvrig ALDRI har sett gå med drakt noe sted i Bærum annet enn de som spiller på laget. De 3-4 som utgjør den såkalte supporterklubben deres får ha meg unnskyldt for ikke å ha lagt merke til dem.

Dersom GuleDon kan norsk såvidt over norsk barneskolenivå og har lest Budstikka mer enn én gang burde han ha fått med seg nivået på journalistikken der. Hvis ikke antar jeg at han er en av dem som sjokkert leste yheten i Dagbladet om at en kvinne i Iran fødte en frosk. Vi andre som har vært litt heldigere ved tilblivelsen leser heller noe annet.

Det mest patetiske jeg har sett i hele år er for øvrig alle BærumSK-spillerne på kalvøya som føy rundt med Bærum drakt og VIF-effekter samme uka som dere møtte Vålerenga. For øvrig en av de ytterst få gangene også jeg har heiet på Vålerenga.

Det oser så mye mindreverdighetskomplekser av BSK-innleggene her at jeg blir matt. Kan dere ikke bare drite i Stabæk og konsentrere dere om deres eget lag? Har dere ikke et eget forum? Slutt å plage oss med de teite tankene dere har.

Jævli bra kommentar fra GuleDon om at Thomas skulle ha begynt å heie på Stabæk i 95 eller 98. Har du ikke noe smartere å komme med er lurt å holde kjeft. Leeeenge.

Var forresten det ikke en idiot som heia på Bærum som klinte til rett i øyet på Thomas for noen år siden? For en gjeng. Lykke til i 2. divisjon.

For øvrig er det vel lett å latterliggjøre hva som skrives om Stabæksssupportere når det aldri skrives noe om "supporterne" til Bærum....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må bare med en gang si at jeg var en av de ytterst få på Nadderud som jubla da meldingene om Brynes scoringer kom i forrige køpprunde. Innleggene fra Bærumssupporterne her bekrefter alt jeg har av fordommer mot Bærum SKs tilhengere som jeg for øvrig ALDRI har sett gå med drakt noe sted i Bærum annet enn de som spiller på laget. De 3-4 som utgjør den såkalte supporterklubben deres får ha meg unnskyldt for ikke å ha lagt merke til dem.

Dersom GuleDon kan norsk såvidt over norsk barneskolenivå og har lest Budstikka mer enn én gang burde han ha fått med seg nivået på journalistikken der. Hvis ikke antar jeg at han er en av dem som sjokkert leste yheten i Dagbladet om at en kvinne i Iran fødte en frosk. Vi andre som har vært litt heldigere ved tilblivelsen leser heller noe annet.

Det mest patetiske jeg har sett i hele år er for øvrig alle BærumSK-spillerne på kalvøya som føy rundt med Bærum drakt og VIF-effekter samme uka som dere møtte Vålerenga. For øvrig en av de ytterst få gangene også jeg har heiet på Vålerenga.

Det oser så mye mindreverdighetskomplekser av BSK-innleggene her at jeg blir matt. Kan dere ikke bare drite i Stabæk og konsentrere dere om deres eget lag? Har dere ikke et eget forum? Slutt å plage oss med de teite tankene dere har.

Jævli bra kommentar fra GuleDon om at Thomas skulle ha begynt å heie på Stabæk i 95 eller 98. Har du ikke noe smartere å komme med er lurt å holde kjeft. Leeeenge.

Var forresten det ikke en idiot som heia på Bærum som klinte til rett i øyet på Thomas for noen år siden? For en gjeng. Lykke til i 2. divisjon.

For øvrig er det vel lett å latterliggjøre hva som skrives om Stabæksssupportere når det aldri skrives noe om "supporterne" til Bærum....

Var det ikke en idiot som holder med stabæk som rappa Bærum-skjerfet som hang på veggen på Rådhus Kro i Sandvika for to uker siden? Jo, det var det. Om noen har fått seg en på trynet her eller der så kan man ikke akkurat klandre Bærum Sk, Bærums fans eller noen andre enn den som faktisk slo for den hendelsen. Akkurat som Stabæk IF, Stabæk Support eller andre skal få skylda for å ha rappa et skjerf.

Du får selvsagt, slik som alle andre, mene hva du vil, Alz. Problemetr er at hver gang noen med Bærum-sympatier kommer med et snev av kritikk av klubben deres så kommer det alltid motsvar som "mindreverdighetskomplekser", "misunnelse" osv osv. Noen av dere klarer helt tydelig ikke å se forbi draktfargen når noen kommer med kritikk eller spørsmål. Vi har hatt tidligere diskusjoner, Alz, og for meg virker det som alt som blir sagt går deg hus forbi og du kun fokuserer på at det var en Bærum-supporter som sa/skrev det og derfor rakker ned på klubben vår.

Vi er ikke misunnelige. Vi skal bygge opp noe sjøl.

Apropos komplekser. Artig å se navnet mitt bli omtalt på førstesiden på Stabæk Supports hjemmeside i forbindelse med en eller annen cuptrekning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alzheimer...du husker det kanskje ikke( :P ) men dem er jo tross alt "bare" 3-4 supporter i supporterklubben...OOPS! FANT NETTOPP UT AT DEM HAR 5 MEDLEMMER PÅ FORUMET ;):lol: ...de tenker vel mer på hva slags supportereffekter de skal bruke før kampen mot Ålgård :lol::lol::lol: .

PST! Bærum har faktisk et Forum...¤kremt¤ (haha) men det er latterlige 5 EMNER, OG 27 INNLEGG :lol::lol::lol::lol: .

AKKURAT NÅ ER DET KUN GULEDON SOM ER INNE PÅ FORUMET DEMS :lol: !!!

Gulegutt

Guest

Re: Forræder Aalbu

« Reply #2 on: Today at 05:42am »

--------------------------------------------------------------------------------

:blink: Dette er jævlig Aalbu. Du har jo vært aktiv i sportslig utvalg i Bærum så raper du over til Stabææk.

Skuffende :(

Raper???? Er du sjokkert GuleGutt??? at han går til en toppklubb i stedenfor å være i den møkkagropa deres??? Han har vel spist seg mett på all elendigheten deres da ¤RAP¤

JAJA nå har spist meg mett på dere ¤RAP¤

Endret av Rubbster
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Don

New Member

member is online

Re: Forræder Aalbu

« Reply #5 on: Today at 07:34am »

--------------------------------------------------------------------------------

Ble nesten fysisk sjuk da jeg leste det. Noen mennesker eier bare ikke skam i livet og hopper over til fienden uten at et eneste hårstrå gjør motstand.

Dette føyer seg inn i rekken av alt de blaah-bla-bla har stjålet fra oss. Trenere spillere og nå også ledere. Min antipati mot dem bare vokser og vokser.

Sjekk linken her og se hvilken dust dette er:

http://www.dagbladet.no/sport/2004/06/29/401831.html

« Last Edit: Today at 07:52am by Don » Logged

Fysisik sjuk? kanskje ikke så rart...du er tross alt Bærums-supporter :lol: . Stjålet? de har da gått dit frivilig (skjønner ikke hvorfor du sier sånn :(:P )...sier det igjen...er det rart dem går til en toppklubb i TL istedenfor en god 2div klubb men forferdelig 1.div klubb?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig Alz, du har rett! Den sitaten kan tolkes på mange forskjellige måter og hvis du har problemer kan du jo henvende deg til Bendixen selv og få svar på sprøsmålet ditt på den måten. :blink: er det mulig..

Go (BL)AAlbu, skjønner deg godt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi slipper å ha folk fra de andre supporterklubbene i vårt forum som ikke kan oppføre seg. Men ikke BærumSKs harde, kjerne, nei.

Foreslår å bare slette hele denne idiotiske tråden og samtlige innlegg disse har lirt av seg.

Hvem bryr seg om BSK?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi slipper å ha folk fra de andre supporterklubbene i vårt forum som ikke kan oppføre seg. Men ikke BærumSKs harde, kjerne, nei.

Foreslår å  bare slette hele denne idiotiske tråden og samtlige innlegg disse har lirt av seg.

Hvem bryr seg om BSK?

Sorry, Alz, men her er det ikke vi som ikke har kunnet oppføre oss.

Våre innlegg er relativt saklige, i motsetning til hva Rubbster f.eks har klart å komme opp med.

Endret av GuleDon
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreslår å  bare slette hele denne idiotiske tråden og samtlige innlegg disse har lirt av seg.

Hvem bryr seg om BSK?

Sorry, Alz, men her er det ikke vi som ikke har kunnet oppføre oss.

Våre innlegg er relativt saklige, i motsetning til hva Rubbster f.eks har klart å komme opp med.

Jeg er saklig...men du må da kunne sette litt "humor,sarkastiske" i innleggene også...eller er vi blodalvorlige <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Vi ønsker Jan Erik all mulig suksess i sin nye jobb ,og kanskje kan vi begynne å se konturene av et mulig samarbeid mellom de store blå og de litt mindre gule.

Det bør være plass til et super lag med tilholdssted Blue dream arena og et veldig godt lag på mindre prangende Kadettangen"

Det er lov å håpe.. :P

Her

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nu vart æ skræmt

Kjære Bærumsupportere, har dere intet annet å holde på med enn å lete etter negative ting med SS? Hva med å gjøre noe for deres egen klubb å la oss andre være i fred.

Ang. flaut med drakt:

Jeg sa at HUN kunne føle det litt flaut i starten (noe hun sikkert ville gjort som ikke- supporter. Hun kunne f.eks. følt at hun skilte seg litt ut på trikken!).

Når hun spurte om min tilknytning til Stabæk presiserte jeg at det ikke var ønsket på trykk (for de røttene er så bra at det vil oppfates som skryt!!!) Jeg har faktisk ALLTID fulgt Stabæk.

Det var flere andre ting som jeg også kunne omformulert som f.eks. kjøpte pølse fordi jeg hadde jobbet med tifo hele dagen og derfor ikke hadde hatt tid til å spise, med ser ingen grunn til å stå til rette for noen ting.

Husker ikke alt fra den artikkelen, men det kom hel frem at vi var en trivlig gjeng.

Og Alz.: det er faktisk riktig at jeg tok imot en del slag fra en Bærumsupporter i en kamp de spilte mot Stabæk 2. Jeg tok ikke igjen da det ville skade Stabæk. Den historien er jeg nesten litt stolt av.

Thomas

-som er stolt av å gå med Stabækdrakt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Alz.: det er faktisk riktig at jeg tok imot en del slag fra en Bærumsupporter i en kamp de spilte mot Stabæk 2. Jeg tok ikke igjen da det ville skade Stabæk. Den historien er jeg nesten litt stolt av.

Ikke for å slenge med leppa eller noe, men var det på en av kampene i 2001? Vet om det var fotballrelatert (altså fordi vedkommende Gule-fan hatet Stabæk) eller om det var en gærning som bare hadde lyst til å slå noen?

Har aldri sett noen gå fysisk til angrep på noen under Bærum-kamper (og ja, jeg har vært på endel). Det betyr selvsagt ikke at jeg mener episoden ikke fant sted, men jeg synes det er ganske "spesielt" at noen går løs på andre under en 2. div-kamp mot Stabæk 2.

Endret av GuleDon
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
"flaut Med Drakt"
  • Opprett ny...