@ringo 22 148 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Hepp, Jeg er litt uenig faktisk, og det begrunner jeg i at jeg tror det blir for tynt med bare Veigar og en hengende spiss. Litt sånn Nederland i EM, med bare Tristelroy. De fikk først skikkelig trøkk når de satte inn Makay eller Van Hoijdunk (ehh, eller noe). Jeg mener vi må spille med to spisser, og ikke noe hengende opplegg. Veigar er en sånn hengende type selv, så da føler jeg det blir i overkant mye spillere hengende rundt på banen. Sportslig hilsen Superblaa Det kommer litt an på hvor høyt opp man kommer med vingene... J.fr. Danmark. De har funnet en god løsning med to svært offensive og målfarlige vinger og en hengende spiss. Med Jörgensen på laget, så har vi en spiller som er trenet for den hengende spissrollen... Men da må nok Veigar henvises til benken, for du har helt rett i at han er en hengende type selv... Han er dyktig til å bevege seg, hurtig, kreativ og relativt passningsikker, men har ikke vist at han har de helt store avslutteregenskapene.... Vi mangler en targetman... Hva med Ringberg fra FFK når de rykker ned til høsten? @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 21. Juli 2004 (endret) Del Skrevet 21. Juli 2004 (endret) Hva med å kjøre inn Sammy som spiss? I følge Budstikka, ble kampen mot Brøndby avsluttet med han og Mads J. som spisser. Og mål ble det! Bare et forslag.... Endret 21. Juli 2004 av KongKjakan Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Vi mangler en targetman... Hva med Ringberg fra FFK når de rykker ned til høsten? @ringo Ringberg er akkurat som våre spisser. Han trenger ca 400sjanser før han scorer mål. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Kanskje et dumt spørsmål, men hva med skadeforfulgte Steffen Iversen ??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Steffen Iversen er absolutt en type vi kunne ha trengt. Sterk i hodespillet og en kriger innenfor 16-meteren. Han har tidligere sagt at han ønsker å forbli i utlandet og at Tippeliga og Rosenborg foreløpig ikke er aktuelt. Men dersom Stabæk kommer på banen vil jeg tro at pipen får en annen låt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Kanskje et dumt spørsmål, men hva med skadeforfulgte Steffen Iversen ??? Ivers ja.. Han blør ihvertfall for drakta. I Tottenham fikk han beskjed om å ofre MINDRE i duellene Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Kanskje et dumt spørsmål, men hva med skadeforfulgte Steffen Iversen ??? Ivers ja.. Han blør ihvertfall for drakta. I Tottenham fikk han beskjed om å ofre MINDRE i duellene Problemet er vel at han blør for mye. Synes det er dumt å betale en kar "tøsner på tøsner" av kroner i året, når han mest sannsynlig vil være skadet halve sesongen. Kanskje et dumt forslag , men hva med Håvard Flo? Han er ingen ungfole, men han holder sikkert et par sesonger til. Dessuten så er han sikkert takknemlig for muligheten til å flytte. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Kanskje et dumt forslag , men hva med Håvard Flo? Han er ingen ungfole, men han holder sikkert et par sesonger til. Dessuten så er han sikkert takknemlig for muligheten til å flytte. Da må han jo ta med seg hele familien, som antagelig har signert livstidskontrakt med saftfabrikken, så jeg tror det blir vanskelig. Men han kunne nok blitt bra i Stabæk drakta.. Er kanskje ikke så dumt å hente inn en erfaren spiller.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Håvard Flo kunne jeg gjerne sett i Stabæk-drakt. Hadde forsåvidt vært fornøyd men hvilken som helst spiller som scorer mål. Tenk dere Håvard Flo og Erik Nevland på topp for oss... Drømme, drømme... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 21. Juli 2004 (endret) Del Skrevet 21. Juli 2004 (endret) Hepp, Nei det er nødvendigvis ikke det.... Her i Norge har vi en tendens til å vurdere spillere som har bikket 30 som for gamle... Vel en god midtspiss kan fortsatt ha 4-6 gode år igjen han da... En som derimot går litt imot strømmen er Ståle Solbakken... Her de fleste spillerene han har kjøpt: Axel Smeets 30 år Geir Frigård 33 år Peter Sörensen 31 år Rune buer Johansen 30 år og nå sist Jan Michaelsen 33 år Noen som har lurt på om disse gutta ikke er solide forsterkninger? Mer om Solbakkens innkjøpspolitikk kommer i neste uke før hjemmekampen mot Ham-Kam. @ringo Endret 21. Juli 2004 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Tenk dere Håvard Flo og Erik Nevland på topp for oss... Drømme, drømme... Hadde ikke gjort noe. Men tipper Nevland drar til Nederland. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Nevland tror jeg ikke er den rette for oss. I tillegg frister nok FC Gronigen og 2 mill i året mer enn Stabæk. Håvard Flo derimot er et godt alternativ. Dette er en spiller som kan levere fra dag 1. I tillegg er han en fighter og har et godt navn. En skikkelig fighter kan være med på å heve intensiteten på treninigene hvilket er bra. I tillegg er han en spiller med internasjonal erfaring, landskamper og et godt forbilde for de yngre gutta. Flo vil kunne bidra til å heve de unge gutta ytterligere. Løp og kjøp! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Hepp, Flo forlater nok ikke Sogndal igjen, også har han vært herjet med skader i det siste. Men han er en type spiller vi helt klart mangler! Men de vokser dessverre ikke på trær akkurat.... Men nå har jo peter spillt for oss, kanskje bror Ebbe skulle få prøve seg i stabækdrakta... Han har slitt med måltørke lenge da men.... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Ikke akkurat en gammel kar, men jeg har lett litt rundt og funnet denne karen Edgar Manucharyan, 17år, http://www.uefa.com/competitions/UCL/news/...sId=208763.html Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Har blitt tipset av en svensk kollega om Dioh Williams. Spiller for Häcken som nå leder superettan. Statistikken tilsier at vi her snakker om en skikkelig goalgetter: 16 mål på 26 kamper i 2003. I 2004 har han scoret 8 mål på 13 kamper. Han har følgende uttalelse til Aftonbladet: "Jag ska göra minst 25 mål. Det är ett av mina mål den här säsongen. De andra är att Häcken går upp i allsvenskan och att jag får spela i en större klubb. Gärna i Sverige". Selvtillit og ambisjoner. Landslagsspiller for Liberia. Og bare 20 år gammel. Dette er en spennende spiller! I og med at han ønsker seg til en større klubb bør Stabæk være et alternativ. Sammy og Tom bør ta seg en tur til Göteborg for å se nærmere på denne karen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Genialt + 6 mål på 9 treningsmatcher før sesongen i år.... Totalt 32 mål på 60 matcher... Han vet hvor buret står den gutten! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 LØP OG KJØP. Men det blir vel det vanlige, den en uken kommer forslagene her, og neste uke har div klubber tatt en titt her og tenkt... hmmm.. ikke dårlige talentspeidere de stabæk folka, så kjøper de han. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Da får vi ta ansvar selv. De som kjenner Tom (Schelvan) får ta kontakt med han. Säfflebussen har avgang kl 16 i dag så han rekker å pakke for han drar Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Da får vi ta ansvar selv. De som kjenner Tom (Schelvan) får ta kontakt med han. Säfflebussen har avgang kl 16 i dag så han rekker å pakke for han drar From: tom@stabak.no Subject: På ferie Jeg er på ferie fra mandag 5. juli og tilbake torsdag 15. juli. Er det noe viktig og du ønsker og snakke med meg er jeg og treffe på 909 29 549. Tom --- han er tilbake fra ferie - hvem ringer ??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Gjør ikke du det? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hlynur 0 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Foreslaar en teknisk og fotrapp osteuropeer. Det kan vare akkurat det klubben trenger... Finstad er treig , mens de andre har vart daarlige :angry: Banker Brondby i kveld Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 21. Juli 2004 Del Skrevet 21. Juli 2004 Kom over følgende interessante artikkel om Dioh Williams: Dioh Williams Høres ikke ut som om han blir billig... Men i og med at vi tydeligvis har 2 mill liggende under madrassen som egentlig skulle brukes til Daniel Braaten så er det kanskje håp? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 22. Juli 2004 Del Skrevet 22. Juli 2004 Har blitt tipset av en svensk kollega om Dioh Williams Dette er nok en spiller Stabæk alt har oversikt over. Husk at Niclas jobber gratis som talentspeider for oss i vest-Sverige. Han spilte inntill i fjord på Häcken. Mener bestemt jeg har hørt dette navnet blitt diskutert internt i Stabæk tidligere. Hvis jeg husker riktig så er dette en av de spillerene Niclas har anbefalt, men som blir for dyr Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 22. Juli 2004 Del Skrevet 22. Juli 2004 Har blitt tipset av en svensk kollega om Dioh Williams Dette er nok en spiller Stabæk alt har oversikt over. Husk at Niclas jobber gratis som talentspeider for oss i vest-Sverige. Han spilte inntill i fjord på Häcken. Mener bestemt jeg har hørt dette navnet blitt diskutert internt i Stabæk tidligere. Hvis jeg husker riktig så er dette en av de spillerene Niclas har anbefalt, men som blir for dyr Hvis Stabæk kan få en spiss som scorer 15mål så synes jeg at man skal ta seg råd til det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 22. Juli 2004 Del Skrevet 22. Juli 2004 Var ikke klar over at Niclas Svensson jobber for oss. Det er jo bra. Er enig med Mortimer. Vi har lenge savnet en som vet hvor målet står. Sjanser har vi vært relativt flinke til å skape men dessverre ikke til å omsette. En skikkelig goalgetter vil utvilsomt hjulpet oss til en bedre plassering på tabellen. Med en bedre plassering øker vi sannsynligheten for flere tilskuere og flere sponsorer eventuelt flere sponsorkroner. En må være villig til å bruke penger for å tjene penger. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Duffer 0 Del Skrevet 22. Juli 2004 Del Skrevet 22. Juli 2004 Er det noe vi har nok av så er det sjanser.... Det er den spissen som putter 15-20 mål vi mangler & har manglet i alt for mange år nå... Jeg mener seriøst at om vi hadde hatt en Brattbakk hos oss så hadde vi vært veldig nært et seriemesterskap allerede... Nå må vi bare få bukt med dette problemet... Tom&Co, det kan da ikke være så vansklig??? Ta en extra titt på Dioh Williams, vi er keen på et nytt stjerneskudd fra Sweden.... Vi har hatt sucess med det før eller hva:-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 22. Juli 2004 Del Skrevet 22. Juli 2004 . En må være villig til å bruke penger for å tjene penger. Kunne ikke skrevet det bedre. En ung, veldig lovende spiller som kanskje koster litt mye, men tenk om 4sesonger når han har scoret 60mål, skal han selges da blir nok den prisen tilsvarende høy. Jeg personlig tror at hvis ikke spissene våre snart begynner å score (gjerne hattrick) hver kamp kan vi gå en veldig spennende (med negativt fortegn) høstsesong i møte. Tippeligaen er såpass jevn at uten en skikkelig målscorer kan de jevne kampene alt for ofte vippe feil vei. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Duffer 0 Del Skrevet 22. Juli 2004 Del Skrevet 22. Juli 2004 Helt enig Mortimer, er KRISE om gutta ikke begynner å putte straks... Men tror Tom, Gaute & Co ser problemt... Vist ikke så har de et seriøs problem:-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 22. Juli 2004 Del Skrevet 22. Juli 2004 Som sagt tidligere så må en bruke penger for å tjene penger. Eller sagt på en annen måte: det kan koste oss penger å ikke bruke penger. Nærmest daglig hører vi at de andre tippeligalagene styrker stallen. Vi har fått Martin tilbake hvilket er bra. Men spissen mangler vi fortsatt (i tillegg til en keeper som reellt kan utfordre Jon. Men det er vel en annen tråd...). Konsekvensen er at de andre lagene styrkes mens vi er på stedet hvil. Vi skal tross ut i Europacup og NM cup (i tillegg til eventuelt Royal League). Her kan det være penger å tjene dersom vi klarer å hevde oss. For å hevde oss trenger vi en goalgetter. Drømmescenarioet er jo å finne en billig spiss som banker inn masse mål. Men det er jo ofte slik at de som viser at de kan levere varene prises derettter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 22. Juli 2004 Del Skrevet 22. Juli 2004 Som sagt tidligere så må en bruke penger for å tjene penger. Eller sagt på en annen måte: det kan koste oss penger å ikke bruke penger. Er så enig! Vi ligger faretruende nærme kvalik.plass. Synes Stabæk ser på det som en umulighet at vi havner under streken. Man skal jo selvfølgelig tenke positivt osv, men som vår alles kjære Ivar Hoff ynder å si: "Tabellen lyver ikke". Hvis vi ikke får noen som scorer mål kan dette bli en litt for spennende høstsesong, med mer snakk om nedrykk enn RL og medaljer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg