Gå til innhold

Daniel Braaten

Markus
 Del

Anbefalte innlegg

Kjære Daniel

Tenkte bare jeg skulle si at du er hjertelig velkommen til Stabæk. Det er så mye snakk rundt din overgang i pressen, men det er aldri noen link til Stabæk noe sted. Jeg ønsker bare å understreke at vi gjerne vil ha deg i klubben, og lover å utvikle deg så din neste overgang blir til en europeisk STORklubb. Hvis du ser på de unge tallentene vi har hatt i klubben de siste årene har de, Chippen, Linderoth og forsåvidt Martin Andrensen har alle disse i det siste markert seg som topp spillere. Chippen og Linderoth kom til Stabæk som sin første klubb etter barndommslubben sin. Og de tok steget videre, Chippen og Linderoth spiller begge i klubber på høyt nivå internasjonalt og har begge deltatt i denne sommerens EM (les litt på vg.no og se hva de sier om Stabæk). Martin derimot ble "bare" leid inn for å sørge for at Blackburn ikke rykket ned. Det fikset han jo og kom tilbake til klubben for å videreutvikle seg. Martin er nok norges beste tilrettelegger og kan servere deg krem pasninger i hver eneste kamp som naturligvis vil gjøre deg til toppscorer i eliteserien.

Jeg forestiller meg deg som en spiller som kan bli den nye Carew - vel faktisk kan du nå enda lenger, men dette forutsetter at du kommer til en klubb som vil la deg utvikle deg, la deg gjøre feil og la deg blomstre. I Oslo området er det faktisk bare en klubb som kan gi deg de mulighetene. Stabæk spiller ikke kraft fotball med kick-and-run som f.eks. Enga - Stabæk spiller SAMBA fotball, noe som er morsomt når det fungerer, og når det ikke fungerer er også det faktisk morsommere enn å spille i Enga.

Du er som sagt hjertlig velkommen og jeg lover at du kommer til å stortives i klubben (hvorfor tror du Martin kom tilbake ?)

Og bare så du vet det – Stabæk elsker deg allerede (det er bare ingen som tørr å si det)

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjære Daniel

Tenkte bare jeg skulle si at du er hjertelig velkommen til Stabæk. Det er så mye snakk rundt din overgang i pressen, men det er aldri noen link til Stabæk noe sted. Jeg ønsker bare å understreke at vi gjerne vil ha deg i klubben, og lover å utvikle deg så din neste overgang blir til en europeisk STORklubb. Hvis du ser på de unge tallentene vi har hatt i klubben de siste årene har de, Chippen, Linderoth og forsåvidt Martin Andrensen har alle disse i det siste markert seg som topp spillere. Chippen og Linderoth kom til Stabæk som sin første klubb etter barndommslubben sin. Og de tok steget videre, Chippen og Linderoth spiller begge i klubber på høyt nivå internasjonalt og har begge deltatt i denne sommerens EM (les litt på vg.no og se hva de sier om Stabæk). Martin derimot ble "bare" leid inn for å sørge for at Blackburn ikke rykket ned. Det fikset han jo og kom tilbake til klubben for å videreutvikle seg. Martin er nok norges beste tilrettelegger og kan servere deg krem pasninger i hver eneste kamp som naturligvis vil gjøre deg til toppscorer i eliteserien.

Jeg forestiller meg deg som en spiller som kan bli den nye Carew - vel faktisk kan du nå enda lenger, men dette forutsetter at du kommer til en klubb som vil la deg utvikle deg, la deg gjøre feil og la deg blomstre. I Oslo området er det faktisk bare en klubb som kan gi deg de mulighetene. Stabæk spiller ikke kraft fotball med kick-and-run som f.eks. Enga - Stabæk spiller SAMBA fotball, noe som er morsomt når det fungerer, og når det ikke fungerer er også det faktisk morsommere enn å spille i Enga.

Du er som sagt hjertlig velkommen og jeg lover at du kommer til å stortives i klubben (hvorfor tror du Martin kom tilbake ?)

Og bare så du vet det – Stabæk elsker deg allerede (det er bare ingen som tørr å si det)

Jeg skjønner alvorlig talt ikke hva dere tror? Har dere virkelig tro på at Daniel Braathen skal spille for ett lag som ligger stygg-nærme 1. Div? Istedenfor å spille for ett lag som Vålerenga som trekker 10 i snitt hver kamp og og som ligger på en foreløpig RL plass og som de kommer til å sikre i løpet av høsten. Daniel Braathen blir herved å se i ENGA-drakta til høsten av!

Så slipper dere å lure

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe å tenke på kjære Mølla

Stabæk har aldri hatt en dårligere sesong åpning enn i år, Enga antagelig sin beste… Allikevel skiller det KUN 8 poeng på tabellen… Wow – Dere er virkelig SÅ mye bedre enn oss !!!

For Braaten som er et talent finnes det neppe noen klubb som er dummere å gå til enn dere. Dere klarer virkelig å gjøre gull til gråstein, kan ikke huske sist gang dere utviklet en spiller til å bli bedre enn han var før han kom til dere, men kom gjerne med eksempler.

p.s. Carew er IKKE et eksempel, han var god når han kom, fortsatte å være god når han spilte hos dere og ble enda bedre i RBK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, er så fett med Enga gutta som er litt oppesen nå... Er ikke så mye som skal til før Linjegodsgutta er blide!!! Det varer nok ikke lenge, kort vei til bunnen... Rekdal suger så sinnsykt, så det må jo bare gå rett vest... Dere selger jo unna alle go`gutta også, Hanssen nå... Dos Santos straks... Fredheim er sikkert på vei til å bli solgt snart han også... Dårlig råd har dere også, trist å skulle stole på at en vindusruteskifer skal hoste opp spenn i hytt & gevær (varer ikke lenge det heller...)... Vet at gutta spyr av Rekdal (inside info), det er derfor alle blir solgt!!! Kommer du litt på kant med Reka så er det rett ut. Digg at Enga har en sånn dust til trener... Braathen kommer garra til å spille for Enga, trist men sant... Han er keen på å henge med Linjegodsgutta, bra valg Braathen:-) Men du & Fredheim kommer vel til oss på billig salg om 1 års tid når Reka har slått seg vrang igjen:-)

Stå på Enga, kansje det blir en 8 eller 9 plass i år:-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg forstår faktisk ikke hva vi skal med Daniel Bråthen, han er da ikke så jævlig god. Fredheim Holm var den gode av de to, men nå er jo han i ferd med å bli ødelagt i Enga - akkurat som David og Gashi

Jeg synes heller vi skal hente opp Trond Hugstad og Lasse Brandal fra egen jr. stall

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo vært morsomt med en spiss som scorer mål da, et fett hvem det er for meg.

Vi har vel slitt med dårlig uttelling siden vi hadde Belsvik.

Vi har lang tradisjon med spisser som har god bevegelse, skaper mye, men score mål.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes vi skal kline til å kjøpe en klasse-spiss, en som trekker "tøsner på tøsner" av tilskuere. Tror ikke Daniel Bråthen er mannen, han begynner å bli litt gammel for å være ung og lovende. Kommer ikke på noen som aktuelle her og nå (hvis vi ser bort fra Raul og Henry etc, men regner med at vi trenger litt større budsjett).

Har forøvrig litt tro på at det skal løsne for Finstad, synes det er litt artig med local lads på laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke Daniel Bråthen er mannen, han begynner å bli litt gammel for å være ung og lovende

13 kamper, 9 mål - ingen straffer - 22 år... Ja her snakker vi om en skikkelig olding !!! Bare to spillere i 1 divisjon som har scoret flere spillermål enn Daniel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente ikke at han er en olding (trodde faktisk at han var noen år eldre, sorry). Det som var poenget mitt var at vi burde få en spiss som garantert leverer varene, og det er det uvisst DB gjør siden han aldri har spilt i tippeligaen. Vi trenger ikke en mann for fremtiden, men noen som scorer nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte faktisk dra fra jobben til Narvesen får å bla i papirutgaven, leste det der ja... Hmmm - vi og spesielt Gaute har jo sagt at vi IKKE skal ha noen nye spillere... Kanskje han var der for å spise pølser ???

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke, men kanskje Aalbu har noe han skulle sagt også? Ellers så var det vel ikke noe vits å ansette han.....selv om han strengt tatt kanskje ikke er ansatt før fra 1. august så er jo det liten vits for da er jo overgangs vinduet stengt. Gaute må jo si sånnt i avisen uansett for at det ikke skal bli mer spekulasjoner enn det er, dessuten så har ikke han mer makt enn å trene de gutta han har.....Det er nok også litt enklere hvis han ikke heletiden tenker at han skulle hatt den eller den spilleren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aalbu er jo inne i miljøet da.. så han flere ganger mot Odd..

Braathen spilte jo stort mot Kongsvinger. Scorte 2 og la opp til ett. Tror Braathen kan bli en stor spiller i den blaa trøya..!

Nå meldes det jo også om at enga og lillestrøm vil ha ham.. Gaute - innse at vi MÅ ha en spiss, nå mer enn aldri før! :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok også litt enklere hvis han ikke heletiden tenker at han skulle hatt den eller den spilleren.

Vet akkurat hva du snakker om. Hver gang jeg blir kjørt forbi i min slitne Opel Vectra tenker jeg: "Skulle hatt den bilen gitt" men det skjer jo ikke med det første.

Sikkert den samme følelsen Terje Søviknes har når han ser russejentene i Os.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stormen rundt Daniel fortsetter..... Nå står det faktisk at Stabæk også er interessert i gutten, "men at Bærumsklubben tror det blir for dyrt".

Han har sagt nei til Tromsø fordi han ikke vil flytte, men er fortsatt åpen for RBK hvis de skulle ringe.....Skjønn det den som vil. Uansett da så regner jeg med at det er noen i Bartebyen som bruker noe lommerusk på gutten, i det minste for at ingen andre skal få tak i han.....

Merk: Jeg antar at det som er for dyrt for Stabæk likevel bare er lommerusk for RBK.

Braaten-nei til serieleder

Endret av Tonje
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tror ikke jeg Daniel er den rette for Stabæk.

Selvfølgelig er han en god spiller som ville gjordt det bra men når man ser hvilke klubber han er ute etter så hadde han vel ikke blitt lenge.

Helst vil han bli utenlandsproff men tar til takke med benken i Rbk hvis dem ringer hehe

Kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller sier han det for å presse prisen opp, kanskje gutten er den skarpeste kniven i skuffen... Gutten har spilt i Skeid siden han var 5 år og ønsker at klubben skal tjene litt penger på han, da er det veldig naturlig i mine øyne å koble inn RBK. Og faktisk ganske stort gjort, en spiller som faktisk ofrer seg litt for klubben i motsettning til f.els Svindler'n.

Skulle ikke forundre meg om RBK kjøpte han bare for å slippe at han skal score mål mot dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller sier han det for å presse prisen opp, kanskje gutten er den skarpeste kniven i skuffen... Gutten har spilt i Skeid siden han var 5 år og ønsker at klubben skal tjene litt penger på han, da er det veldig naturlig i mine øyne å koble inn RBK. Og faktisk ganske stort gjort, en spiller som faktisk ofrer seg litt for klubben i motsettning til f.els Svindler'n.

Skulle ikke forundre meg om RBK kjøpte han bare for å slippe at han skal score mål mot dem.

Hvem vet Markus, men hvis han vil til Rbk for å sitte på benken som så mange spillere før ham vil jo profflivet gå fløyten. Han burde vel satse på å spille fast på det laget han går til.

Selvfølgelig er det fint at Daniel vil legge igjen penger i klubbkassa når han går, det er noen som har litt å lærer der ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk må være et eldorado for en spiss som kan score. Minimal konkurranse og bøttevis av serverte innlegg og framspill. Hvis jeg var DB hadde jeg valgt Stabæk, men det hadde jeg hvis jeg var Henry eller van Nistleroy åsså.

Kanskje Tom var på kampen fordi han a) ikke hadde annet å gjøre? b ) Kanskje han bare skulle presse prisen litt for LSK? c) Kanskje han sikler på en Kongsvingerspiller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Daniel Braathen er interessert i 2 ting;

1) Spille på et tippeliga lag i Oslo området

2) Spille på et lag hvor han kan utvikle seg som spiller, slik at han eventuelt kan oppnå guttedrømmen; bli solgt til en større utenlandsk klubb.

Da er det kun en klubb som er et reelt alternativ. Stabæk.

Daniel B. er forøvrig akkurat hva vi trenger. En spiss som kan drible av en mann eller tre. En spiss som kan score. En spiss som også er en entertainer.

Kabalen for 2004 sesongen er komplett om han signerer for de blaa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig, helt latterlig om han ikke ser det selv også... Skjønner ikke en dritt av gutta som går til Enga... En av forklaringene til alle sammen er Klanen, vil spille for Enga for de har Klanen... Herregud, du er jo ikke keen på å spille frivillig for Reka...

Braathen, du MÅ jo bare komme til Stabæk... Da er du en superproff iløpet av 2 år, promise!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For Braaten som er et talent finnes det neppe noen klubb som er dummere å gå til enn dere. Dere klarer virkelig å gjøre gull til gråstein, kan ikke huske sist gang dere utviklet en spiller til å bli bedre enn han var før han kom til dere, men kom gjerne med eksempler.

p.s. Carew er IKKE et eksempel, han var god når han kom, fortsatte å være god når han spilte hos dere og ble enda bedre i RBK.

Stabæk har aldri hatt en dårligere sesong åpning enn i år, Enga antagelig sin beste..

<<Stemmer at det er lenge siden vi har hatt en så bra sesongstart som vi har hatt til nå, må faktisk helt tilbake til 89` tror jeg. Men ingenting tilsier at vi skal gjøre det dårligere i høst og falle nedover på tabellen!

At Stabæk aldri har hatt en så dårlig start på sesongen stemmer sikkert.

… Allikevel skiller det KUN 8 poeng på tabellen… Wow – Dere er virkelig SÅ mye bedre enn oss !!!

<< 8 poeng er jo faktisk 1 poeng fra 3 seire, vi har ende ikke tapt på bortebane, så det skal nok en del til for å ta igjen oss, men for all del, er mange kamper igjen og Stabæk har vist mange ganger at de gode, spesielt med Martin tilbake i laget tror jeg at de kan få det løftet de trenger, men håper seff at de ikke skal gjøre det ;)

Jeg synes det er litt for tidlig å si at Braathen eller noen av de andre talentene vi har kommer til å blomstre i vår vakre blå drakt! Man kan ikke komme og si at Kjetil Rekdal har ødelagt noen av våre spillere, Hanssen var god i 02 sesongen, svakere i 03 og i år har han rett og slett vært for dårlig for en plass i laget!

Så om Daniel Fredheim Holm, Ardian Gashi(eventuelt Braathen) kommer til å bli ødelagt av å spille for Vålerenga, som enkelte her inne påstår gjenstår å se! Jeg tror ikke det, vi har to trenere som sitter inne med mye fotballkompetanse(Rekdal og Braathen) og jeg vet at disse to kommer til å gjøre en god jobb med både Gashi og Fredheim Holm + de andre talentfulle spillerne våre på andrelaget vårt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du svarer ikke på spørsmålet mitt, i løpet av de 2-3 siste sesongene har vel Enga hatt omtrent 20 mann innom troppen som alle nå er borte uten at en eneste av de har gått til noe som kan ligne på noen storhet. Vel han ene spissen havnet vel i Statene og gjorde det ganske bra der. Fredheim Holm hadde en STOR sesong åpning, men har dabbet av. Gashi var i landslagstroppen for en stund siden - han er ikke det nå lenger. Fakta på begge disse spillerne at de utviklet seg nesten ferdig før de kom til dere !!!

Enga spiller som alle vet en destruktiv fotball som går ut på å gjøre andre dårligere fremfor å spille god fotball selv. Det kan da umulig kalles for et riktig miljø å havne i hvis du har noenlunde teknikk og ambisjoner om å underholde.

Hva har forresten skjedd med stallen deres ??? Hører rykter om at dere er 14-16 mann med eliteerfaring, vel 17 nå som David ikke dro, men er ikke det med en god del juniorer og spillere uten spilletid i klubben. Kan da umulig være sunt... Hvor mange spillere har dere mistet denne sesongen ???

Det er da grunner til at disse spillerne snur i døra, muligens etter å sett Rekdals sanne jeg. Vel Si at dere har 17 spillere, 1 keeper hvis jeg ikke tar helt feil, da trenger dere ihvertfall 4-5 nye før høstsesongen. Faen dere har ikke et stabilt miljø som gutta kan bli bedre i.

P.s. Jeg er ganske sikker på at vi havner over dere denne sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Daniel Braaten
  • Opprett ny...