Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nok med dette Enga/Stabæk-pratet...

Gutten skal til LSK! Her vil han bli mye brukt, og ha rikelig anledning til å utvikle seg i et fotballfaglig meget sterkt miljø. "Gampefotballen" er på vei ut portene på Åråsen og spennende og ressurssterke krefter er på vei inn.

Og - selv om Stabæk de siste årene har solgt noen gode spillere til solide klubber i utlandet - så er LSK døren til profftilværelse fremfor noen i Norge! Det er bare å se i overgangslistene de siste 15 årene for å få det bekreftet.

Forza Fugla!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nok med dette Enga/Stabæk-pratet...

Gutten skal til LSK! Her vil han bli mye brukt, og ha rikelig anledning til å utvikle seg i et fotballfaglig meget sterkt miljø. "Gampefotballen" er på vei ut portene på Åråsen og spennende og ressurssterke krefter er på vei inn.

Og - selv om Stabæk de siste årene har solgt noen gode spillere til solide klubber i utlandet - så er LSK døren til profftilværelse fremfor noen i Norge! Det er bare å se i overgangslistene de siste 15 årene for å få det bekreftet.

Forza Fugla!

Ja, la oss slutte å snakke om Stabæk gutta... Hvorfor gjør vi egentlig det ? Dette er vel ikke et Stabæk forum ? Oi jo det er det jo faktisk.

At dere skal slutte å spille "gampefotballen" som du kaller den er jeg nå ikke så sikkert på... Han Rôsler (aner ikke hvordan de tødlene funker) er jo kjent som en finstspillende og sleppen teknikker. Og dessutten, hvorfor endre taktikk når dere endelig ligger høyt på tabellen.

Hvem dere solgte for 15 år siden har vel farlig lite med DB sine valg å gjøre. For 15 år siden het kongen Olav, nå heter han Martin !!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen andre enn meg som har vært å kastet opp etter TV2 sporten i dag... Skeid skal i samtaler med RBK i morgen om DB...

Får håpe Daniel har en tante som kan strikke votter og ullsokker hehe har hørt det er kaldt på benken i Trondheim :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror DB blir en ny Christer George i RBK.

Faen som jeg savner en gållgetter. Trur tilogmed fjøra hadde vært toppscorer for oss nå om han hadde hatt like mange kamper på topp som de andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka litt rundt i går.

Etter det jeg forsatår står dette mellom Stabæk og LSK.

(VG har faktisk rett....)

Så får vi se om RBK nok en gang vinner kampen om en spiller.

Jeg forstår at det er fristende med høy lønn, men det er kaldt på benken i Trondhjem og det er der Daniel vil havne hvis han går til RBK

Lenke til innlegg
Del på andre sider

<< 8 poeng er jo faktisk 1 poeng fra 3 seire, vi har ende ikke tapt på bortebane,

Jeg var da på Nadderud da Vålerengen tapte på bortebane 27. juni i år.

Var det bare jeg som fikk med meg at vi vant? :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka litt rundt i går.

Du er jo en kjekk kar, hvorfor skjekker du ikke opp Braaten så kommer til Stabæk !!!

Dagens glad melding, men det blir vel RBK som stikker ut sine skitne trønderpenger og byr bare litt mer enn det både vi og LSK klarer å legge på bordet. De kjøper faen meg istykker norsk fotball og norske spillere. Kan ikke fatte og forstå at de har samvittighet til å holde på sånn. Var faktsik ganske imponert av trønderne en periode som holdt seg helt unna da de ikke trengte spilleren. Satser på at de klarer å beholde sin integritet å drite i å kjøpe spillere de ikke trenger bare for å ødelegge for andre. Skeid ledelsen burde dog være rimlig flaue etter å ha stått med tidenes dollar glis på riksdekkende tv. Hørte du forresten hva han sa til kameramannen rett før intervjuet ble kuttet ?

"Suger deg for en 10'er"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens glad melding, men det blir vel RBK som stikker ut sine skitne trønderpenger og byr bare litt mer enn det både vi og LSK klarer å legge på bordet. De kjøper faen meg istykker norsk fotball og norske spillere. Kan ikke fatte og forstå at de har samvittighet til å holde på sånn.

De er jo hele norges Rosenborg, så vi må jo unne dem alle de beste spillerene. Synes noen burde ringe dem og si at vi gir dem Martin, slik at de vil stå bedre rustet i CL kvaliken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enga spiller som alle vet en destruktiv fotball som går ut på å gjøre andre dårligere fremfor å spille god fotball selv. Det kan da umulig kalles for et riktig miljø å havne i hvis du har noenlunde teknikk og ambisjoner om å underholde.

Hva har forresten skjedd med stallen deres ??? Hører rykter om at dere er 14-16 mann med eliteerfaring, vel 17 nå som David ikke dro, men er ikke det med en god del juniorer og spillere uten spilletid i klubben. Kan da umulig være sunt... Hvor mange spillere har dere mistet denne sesongen ???

Det er da grunner til at disse spillerne snur i døra, muligens etter å sett Rekdals sanne jeg. Vel Si at dere har 17 spillere, 1 keeper hvis jeg ikke tar helt feil, da trenger dere ihvertfall 4-5 nye før høstsesongen. Faen dere har ikke et stabilt miljø som gutta kan bli bedre i.

P.s. Jeg er ganske sikker på at vi havner over dere denne sesongen.

i løpet av de 2-3 siste sesongene har vel Enga hatt omtrent 20 mann innom troppen som alle nå er borte uten at en eneste av de har gått til noe som kan ligne på noen storhet

<<Ikke akuratt noe storheter nei, men jeg er 100% sikker på at visst Grahn, Kah og Stian Hohr hadde blitt litt lenger, og oppført seg folk, men selvfølgelig er jo ikke bare de sin skyld at de ikke fungerte i Vålerenga(samarbeid med trenere, mislike i klubben, agenter o.s.v) Men jeg er 101% sikker på at disse spillerne kunne utviklet seg til å bli gode fotballspillere hos oss i Vålerenga.

Fredheim Holm hadde en STOR sesong åpning, men har dabbet av. Gashi var i landslagstroppen for en stund siden - han er ikke det nå lenger. Fakta på begge disse spillerne at de utviklet seg nesten ferdig før de kom til dere

<< Daniel Fredheim Holm er 18 år, og har en del å hente igjen før han er en komplett TL-spiller og holder ett stabilt nivå over lengre tid, så at han har dabbet av litt er forståelig, han har en litt down-periode akuratt nå, men kommer tilbake! tro meg!

At Gashi har stagnert vet jeg like godt som noen andre, grunnen til dette er at han har blitt trukket ut på ving-plass hvor han absolutt ikke hører hjemme, og det er noe jeg synes egentlig er idiotisk av trenerteamet, men i kampen mot b/g fikk han en plass mer inn mot midten og da spilte han mye bedre enn det han har gjort! Og visst Gashi får en plass mot midten i høst er jeg 101% sikker på at han kommer til å blomstre!

da trenger dere ihvertfall 4-5 nye før høstsesongen.

<< Det er jeg helt enig i, vi trenger å styrke hvert ledd på banen visst vi skal klare å oprettholde den tabellplasseringen vi har. Og nå som vi har trukket oss ut av kampen om Braathen, begynner det virkelig å haste for Siem & co. Men jeg er sikker på at det er spillere på vei. Både Fredheim Holm og Gashi har vist på Vålerenga at de kan underholde, så er du ett talent som liker å underholde, så ser ikke jeg at Vålerenga er en feil klubb å komme i!

Men nå som Braathen ikke kommer til oss alikavel, skal jeg sakte men sikkert trekke meg ut av Stavbrekk forumet.. hehe..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At du trekker frem at så mange spillere ikke kan oppføre seg som folk er vel enten et resultat av dårlig scouting eller et generelt dårlig miljø i spillergruppa, hva som er årsaken til dette vet jeg ikke.

Jeg skrev i mitt første innlegg at han ikke får utviklet seg i Enga og det du trekker frem er at hvis Gashi hadde fått spille på midten, ikke på vingen så hadde han sikkert vært god. Det er akkuratt det jeg prøver å poengtere i mitt innlegg - dere lar ikke gutta utvikle seg...

Chippen gjorde masse feil på flanken til Stabæk, men hadde tillit fra trener teamet og fikk lov til å bli god på det var god på. Enga og da hovedsakelig kunne ha funnet på å omskolere Chippen til bækk, jeg tviler på at han hadde spilt EM som bækk...

Hyggelig å ha deg på besøk, kom gjerne igjen - og snuff snuff ingen av får vel Braaten...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av alt DB kan foreta seg nå er RBK det teiteste mulige valget. Foran seg i køen har han 3 A-landslags aktuelle spillere: Karadas, Johnsen og Brattbakk. Det lukter benk lang vei. Kan ikke RBK ta DB, så kan vi få Karadas som blir til overs mot at han garanteres plass i startellevern?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel en mulighet for at RBK ser på DB som en utforder til Storflor, som ikke har hatt en særlig stor sesong i den jævlige bartetrøya. Med RBKs sedvanlige tålmodighet så forsvinner han derfra ganske snart! Hva med å gjenoppta maset om Storflor før RBK skjønner at DB blir trygt plassert på benken?

Men hvis ikke vi får napp på DB og at DB samtidig vurderte Stabæk som et godt alternativ, så er det bare å innse at vi har en bunnskrapt kasse. Vi får neppe en bedre mulighet til å hente et norsk supertalent. Husker køpp kampen vår på Voldsløkka for ett eller tre år siden, det så ut som om DB spilte alene mot de blaa.

På den annen side så er det kun et tidsspørsmål før vi starter klatringen på tabellen. Får vi flyten så går det kjapt oppover, vi har et bedre mannskap enn de aller fleste andre. Dette vet Aalbu hvordan skal ordnes... med eler uten Braathens.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Karadas hadde vært smooth det, men han går sikkert til Brann nå... Vil sikkert spille med han triste kompisen sin, Kvisa!!! Nå har jo de jævla bergenserne fått 20mill å rutte med også:-( Hva skjer med han Storflor duden da??? Hvor mange spisser har egentlig de nitriste bartegutta???

FUCK RBK........

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DB til RBK - who cares? Han spolerer sin karriere og ender som en parantes i norsk fortball. Lykkke til, jævla dust.

Ser vi det hele litt på avstand så sliter DB med utrolig variable prestasjoner og visstnok en laber trenngskultur, Det var vel ikke helt uten grunn at de store klubbene ikke ville ha ham.

Nei, La oss heller spille 4-6-0.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Budstikka er det ikke plass til flere spillere i troppen, vi skal være 22, når Peter forsvant kom Martin tilbake, Ingen nye før noen forsvinner men Gaute sier også følgende;

Men man vet aldri hva som skjer i fotball. Overgangsvinduet er åpent ut måneden. Det kan jo være at noen kommer til å plukke noen av de spillerne vi har.

Det ryktes også på VG sine diskusjonssider at Daniel sa til P4 at han måtte tenke på en overgang til RBK, at det ikke var sikkert.

Faen jeg ler av dette altså !!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant det... http://www.p4.no/txo/127597.asp....

Braathen nekter for RBK-kontrakt

Skrevet av: Christian Ramberg

Publisert: 15. juli 2004 06:44

OSLO (P4) Daniel Braathen blånekter for at han er klar for Rosenborg selv om Skeid er enige med trønderne om en overgang.

22-åringen sier at det er personlige grunner som gjør at han må tenke mer før han undertegner for RBK.

I går kveld meldte flere medier at overgangen var i orden.

Ifølge Dagbladet er Stabæk en av klubbene som fortsatt ikke har gitt opp håpet om Braathens underskrift

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var ikke denne farsen over allikevell da. DB nekter for at han er klar for Rosenborg i følge P4 sporten. Som han sa: "Skeid er enige med alle som har penger de." De som ligger nermest til å signe gutten er i følge P4 sporten Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok - da er spørsmålet hvem som skal ut - hvis man leser budstikka sin artikkel skal noen ut før noen skal inn.

det er nå alt går galt, Stabæk selger Martin til RBK og vi får Braaten - ååååå faen steng det helevetes overgangsvinduet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke noen ringe DB og høre hva/hvor han vil.

Fra Opplysningen Online:

Braaten, Daniel Omuya   

Traverv. 23  0588 Oslo  924 19 044

Tror det er riktig mann.....

Det er riktig mann ja... Hils fra meg og si at jeg gjerne ser at han spiller i den blaa drakta...

Dagens spekulasjon: noen er på vei bort, Samir har 6 mnd igjen av kontrakten og Bryne har tidligere vist interesse...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Daniel Braaten
  • Opprett ny...