Markus 5 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Han spurte om å låne... Ja greit, gidder ikke å krangle med han om det vel, når stabæk vinner CL i 2006 med Braaten som matchvinner kan det nok hende det jeg får det tilbake, men det haster på ingen måte. Han lurte i tillegg på litt stadion hjelp, så jeg skal på maxbo og kjøpe 2"8" og 12 cm bolter så blir det nok ordnings. Jeg ble litt usikker når han begynte å bable om endelig å korsfeste Are Njåstein, men jeg gir vel faen i hvem man spikrer hvor... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 En grunn til at prisen er oppe i 2 mill er nok bla. at selv om DB er Bosmann etter sesongen så har klubben (skeid) krav på ca 800 000 kr i talentutvikling/treningshonorar eller noe sånn etter det nye regelverket til NFF som skal sikre de små klubbene bedre økonomi. Det skal være sagt at det er en av grunnene til at spillerene var i den berømte spillerstreiken den gangen (for et par år siden tror jeg). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Prisen er ikke det som er problemet. Skeid skal ha 2 mill og de driter i om det er LSK, RBK eller Stabæk som betaler. Det er lønna som er problemet. RBK vil normalt sett tilby han en lønn som er 100-150% høyere enn det han kan få i Stabæk. LSK kan nok tilby 20-30% mer enn oss ("kan" fordi de har en annen lønnspolicy) Dermed er det kun en ting som er utslagsgivende: HVA VIL DANIEL BRAATEN? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Kan ikke tenke meg at han velger LSK. RBK og Stabæk bør være lagene det står mellom. Håper han skjønner at i Stabæk vil det være større mulighet til å utvikle seg som fotballspiller. Han er jo så og si garantert plass på laget. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Bare for å være litt nysgjerrig, hva vil evt. lønna til DB være i Stabæk, sånn ca.? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Er det ikke sånn at ingen i Stabæk skal tjene mere enn 500.000? Grunnlønnen skal være lav, mens bonus-utbetalingene kommer avhengig av prestasjonene i serien. M.a.o. Stabæk kommer ikke til å gi mye i bonus til spillerne i år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Det betyr jo at det fortsatt er håp.. hvis det heller ikke er noe problem med pengene må de skjønne at Braaten bør hentes til Nadderud (om de da ikke har skjønt det enda..). Tror ikke Braaten vil til Trondheim, får Stabæk snakket mer med ham er jeg overbevist om at han selv vil til Stabæk - så var det det med lønn da. Hadde vært så herlig å snappe Braaten foran nesa til Bratseth.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Er sikker på at når han gla'kristne trønder'n legger sine klamme hender på DB, og tilbyr vaffler på brakka og million lønn, så er saken tapt for Stabæk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 får Stabæk snakket mer med ham er jeg overbevist om at han selv vil til Stabæk Stabæk har snakket med Braaten, Aalbu har kommentert at han ikke kan skjønne hvis Braaten velger RBK foran Stabæk. Det er ganske stor fall høyde på den, mao har han solgt inn det han har å selge inn. Hvis han ikke klarer å få en 22 åring til å skjønne at Stabæk er fremtiden i norsk fotball tror jeg han skal slite med jobben sin. Det virker som om Braaten vil ha familie og kjæreste i nærheten, siden han neppe får med alle de til trøndelag tror jeg nok at vi kan konkludere med at det blir en Oslo klubb på Daniel. Da står det mellom LSK og oss slik jeg kan se det. Lønna er da ifølge Rich 20-30% høyere i LSK. Utifra 500 kontra 600 tusen vil utbetaling etter skatt være på ca 4-5000 ekstra i måneden. Det er jo faktisk litt det for en 22 åring (og en 28 åring) Så kommer det sikkert andre goder oppå dette som kan utjevne denne forskjellen. Tilgang på VW isteden for Opel er jo en ting. Bonuser en annen. En ting jeg faktisk tenker litt på, men som blir litt søkt i denne sammenheng er reisevei. Man bruker fort 35-40 min til Lillestrøm kontra 10-15 til Nadderud. Med 2 treninger om dagen blir det fort 2-3 timer ekstra reisevei hver dag i forskjell. Da er ikke rush trafikken regnet med som er mye verre Oslo - Lillestrøm enn andre veien. Når vi ser på tabell situasjonen er det kun snakk om få poeng og sportslig er han tryggere på fast plass i laget hos stabæk enn hos LSK. Hadde valgt Gaute/Aalbu/Ingebrigt hver eneste gang kontra Rösler/Fjørtoft/Halle... Blir bare mer sikker på at Daniel velger Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Får inderlig håpe du har rett!! Og hvis vi har penger til å legge inn bud på han så er det kanskje ikke umulig at vi ser Braaten i den blaa drakta etter ferien. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Og hvis vi har penger til å legge inn bud Kilder sier at vårt bud er blitt akseptert av Skeid Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Det er jo en strålende nyhet på en strålende dag!! Kom igjen Daniel, det er HER du har fremtid! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Vi trenger jo ikke penger, det er jo bare å kostnadsføre det over 10 år (ref sak på forsiden). Så 2 mill vil jo bare koste oss 200' regnskapskroner i år, eller enda mindre siden vi er i juli. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 da er den saken ute av verden... http://www.rbk.no/incoming/article.jhtml?articleID=64829 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 ja, ja - neste mann på lista er... 1) ingen 2) ingen 3) ingen osv Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Folk bør begynne å gå på treningene. Var en spennende spiss der i går. Stor, sterk og ung. Kanskje han er nr. 2 på listen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 stor, sterk og ung...høres bra ut! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 tipper han var 190 eller mer, ikke spesilet kraftig, men til gjengjeld rask. Tror han kommer fra KFUM Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Når er treningene rich? Vært der en gang, Martins første, men da var det en fyr på Stabækkkontoret som tipsa oss.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 KFUM-spissen har vært på flere treninger tidligere også.. opprinnelig er det bare en treningsavtale med Stabæk, men om han imponerer blir han sikkert ikke dyr.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 han var bra i går i alle fall Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Bye, bye Braaten, Braaten bye,bye. Fyren har dårlige rådgivere. Men, som sagt - vi har bra nok stall til det meste. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 16. Juli 2004 Del Skrevet 16. Juli 2004 Hepp, GJØ og FYSE Her drar man på ferie og aner fred og fordragelighet, så kommer man hjem for å finne at klubben i ens hjerte tilsynelatende er villig til å bruke surt opptjente kroner (Eller penger vi egentlig ikke har) på norges mest oppskrytte spiller.... Jeg er villig til å stille hvorsomhelst nårsomhelst for å si none sannhetens ord til den smartingen som har vurdert å bruke penger på Braaathen! @ringo Sint er bare forbokstaven... og ja jeg har sett endel skeidkamper de siste par åra! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 16. Juli 2004 (endret) Del Skrevet 16. Juli 2004 (endret) Hepp, GJØ og FYSE Her drar man på ferie og aner fred og fordragelighet, så kommer man hjem for å finne at klubben i ens hjerte tilsynelatende er villig til å bruke surt opptjente kroner (Eller penger vi egentlig ikke har) på norges mest oppskrytte spiller.... Jeg er villig til å stille hvorsomhelst nårsomhelst for å si none sannhetens ord til den smartingen som har vurdert å bruke penger på Braaathen! @ringo Sint er bare forbokstaven... og ja jeg har sett endel skeidkamper de siste par åra! Når katten er borte leker musen på bordet... Du veit det at det er du som er speideren vår, vi ville bare finne på litt tull alene. Vi skal aldri gjøre det igjen. Hvilken tilgjengelig spiss skal vi hente o'store speider !!! Nå ble jeg faktisk glad for at Braaten ikke kom til oss - takk !!! Endret 16. Juli 2004 av Markus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 19. Juli 2004 Del Skrevet 19. Juli 2004 Hepp, Humre... Det har vært noen forslag tidligere... Personlig synes jeg Håvard Sakkariasen i Moss virker veldig spennende... Braathen er i sine beste stunder en brilliant fotballspiller. I sine værste stunder holder han et nivå jeg ville vært flau over å prestere på løkka. Det sammenfaller ofte med motstanden. På Lerkendal ville han vært brilliant, men i regnet på sogndal ville han vært totalt anonym. Det er jo forsåvit et generellt problem med oss i Stabæk at vi ikke presterer like godt i hverdagskampene, men smykker oss virkelig til fest. Braathen ville bare forsterket den trenden. Vi må ha spillere som bryter den trenden. Dessuten er Braathen ikke helt den spillertypen jeg mener vi trenger. Braathen, er hurtig, teknisk, sterk, uortodoks og uberegnelig. I og for seg alle gode egenskaper. Men jeg synes vi trenger en spiller som er sjef på banen. En skikkelig pansevogn som brøyter vei på topp og rydder opp innenfor egen 16 meter og som levere like godt selv om motstanderen er Ull/Kisa eller Anderlecht. Når vi likevel skulle prøve å være med i kampen om en av sommerens overganger ville det etter min mening vært bedre å gått for Kovacs enn Braathen... Andre spillere i samme kategori. Rushfeldt, Sæthernes, H. Flo, Årst, Powell... Men de er vel uoppnåelig for oss... Men det er kanskje ikke Sakkariassen som er bosmann til høsten, med mindre noe spesiellt har skjedd i ferien! @ringo... It's good to be back Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 19. Juli 2004 Del Skrevet 19. Juli 2004 Håvard scoret i går og er oppe i 12 på 17 kamper, omtrent like mange som vi har scoret i hele år !!! Liker den puma drakta jeg altså - feil farge, men... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 19. Juli 2004 Del Skrevet 19. Juli 2004 Har Sakariassen noe erfaring fra Tippeligaen? En som presterer godt i 1. div, blir ikke nødvendigvis noen hit i TL. Må innrømme at jeg vet lite om denne spilleren. Noen som har mer info om han? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 19. Juli 2004 Del Skrevet 19. Juli 2004 tror Sakariassen har skrevet under for bodø/glimt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 19. Juli 2004 Del Skrevet 19. Juli 2004 tror Sakariassen har skrevet under for bodø/glimt? du tenker ikke på Bernier som har gått til Tromsø ??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 23. Juli 2004 Del Skrevet 23. Juli 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=235968 He he he, håper det blir langvarig Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå