Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har bare så lyst til å trekke frem en kronikk jeg leste i Budstikka på mandag ført i pennen av John O. Egeland. Overskriften lød "Alltid står vi sammen". Her tar han for seg det han kaller Bærum's identitetsproblem og linker løsningen til Stabæk. Og jeg siterer: "Ingebrigt har tatt seg et år fri for å bidra til at entusiasmen rundt Stabæk øker. Det er det ikke mange som kan gjøre. Men vi andre kan bidra med å møte frem på Nadderud og støtte det arbeidet som gjøres." Og så kommer sitatet som ihvertfall jeg bet meg merke i: "Hvis Budstikka også fyrer opp kjelen til over det lunkne, vil det være et viktig bidrag. Selvfølgelig handler det om fotballglede. Men mest av alt handler det om å utvikle et nytt fellesskap i Bærum."

Kronikken inneholdt således en oppfordring til alle om å støtte opp om de blaa, og en mail er sendt til Egeland med oppfordring om at også Dagbladet bør fyre kjelen til over lunken. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er faktisk et av flere bra ting Budstikka har trykket i løpet av sesongen, de hadde faktisk en glimrende leder om samme tema rundt sesongstarten. Det er jo bra at noen etter å ha hatt en tippeligakubb i bygda i 10 år finner ut at det er verdifullt for bydga og verdt å skrive noen ord om.

siterer kronikken:

"Men mest av alt handler det om å utvikle et nytt fellesskap i Bærum."

Når det er sagt så vil jeg også si at den kronikken kom på et etter min mening ganske dårlig tidspunkt, midt i tippeligaferien, lenge til neste kamp på Nadderud (og den er i tillegg mot uinteressante Sogndal), og mange faste lesere er på ferie og får ikke lest den glimrende kronikken. (på en annen side de som har avisen i ferien får vel lest denn ekstra godt i dette triste sommerværet)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stiller spørsmål om hvorvidt det er mulig å skape et Stabæk miljø ut fra den befolkningen som eri Bærum nå. Bærum består av et stort antall innflyttere fra fjernt og nær, og holder man først med en fotball klubb gjelder det til Manitou henter oss til de evige jaktmarker.

Til en viss grad tror jeg at en ny stadium, og bedre "branding" av Stabæk kan øke tilskuerantallet noe. Men noe særlig mer enn 6-7000 per kamp har jeg vanskelig for å se for meg. (enkelt kamper på en ny stadium kan seff trekke snittet noe opp)

Derimot tror jeg at når en ny generasjon kids kommer i øl-tørst alderen så kan vi få en helt annen oppslutning om Stabæk.

Ingebrigt og Stabæk spillerene burde reise rundt på skoler, dele ut gratis billetter, og preke det glade budskap. På den måten vil vi verve en hel bråte med snørrunger før narkotikaen eller VIF tar de.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingebrigt og Stabæk spillerene burde reise rundt på skoler, dele ut gratis billetter, og preke det glade budskap. På den måten vil vi verve en hel bråte med snørrunger før narkotikaen eller VIF tar de.

Dattera mi kom hjem fra skolen, men autografer, stjerner i øynene og plakat etter en dag sammen med a-laget til Stabæk. Det jobbes veldig tett mot skolene i bærums området, en mot mobbing kampanje som fungerer kjempebra... Tror nok tilskuerantallet øker etterhvert og hvis du ser hva viking har klart med ny stadion er det vel håp for oss også... Les mer

Vi er tross alt en ganske fersk tippeliga klubb, i et område med litt for mange innflyttere. Koser meg like mye hver gang jeg ser bergensere og annet pakk stående i kiosken på Nadderud. Ikke fordi de liker Stabæk, men fordi barna deres har fattet at Stabæk er klubben i deres hjerter og spiller i klubben. Dette går nok veien

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lenge til neste kamp på Nadderud (og den er i tillegg mot uinteressante Sogndal),

Litt feil, Sogndal kampen er borte - første hjemmekamp er 01/08 mot Ham-Kam

Stemmer det, jeg blandet hjemme og borte kampen, men for meg så er det fryktelig lenge til 1. august.....abstinenser!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ta en tur til Sogndal da vet du. Det tar bare fire og en halv time hver vei. :)

Når det gjelder skolebesøk er jeg til en viss grad enig, men tror effekten blir bedre om gutta fra tid til annen stiller på div. treninger rundt omkring i bygda. Tenk å kunne si på skolen dagen etter at Martin trente oss i går. Det er saker det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stiller spørsmål om hvorvidt det er mulig å skape et Stabæk miljø ut fra den befolkningen som eri Bærum nå. Bærum består av et stort antall innflyttere fra fjernt og nær, og holder man først med en fotball klubb gjelder det til Manitou henter oss til de evige jaktmarker.

Tror ikke alle i klanen kommer fra Oslo heller. Dessuten er det sikkert mange som flytter til Bærum uten å ha noe lag i sitt hjerte, som sikkert kan få intersse for Stabæk. Sågar tror jeg at mange av $$ ikke hadde noe nært forhold til fotball, får de ble revet med.

Hvis alle "innflytterene" møter opp på 1-2 matcher i løpet av sesongen, så hjelper det betraktlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du som "skolene i Bærumsområdet" også omfatter skoler utenfor Stabekk/Bekkestua/Jar...?

Jeg synes det er helt topp det du forteller Markus, og håper dette også skjer på skolene i resten av Bærum.

Bærums Verk og Lesterud er skoler som har vært med på dette prosjektet ihvertfall...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ca et halvt år siden etterlyste Flem innspill fra oss på hvordan de skulle øke interessen for klubben. I all ubeskjedenhet må jeg si at dette var et av forslagene jeg hadde i e-posten jeg skrev til han he he he!

Neida, tror vel de kom på dette uten min hjelp :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Alltid Står Vi Sammen
  • Opprett ny...