Potter 2 494 Del Skrevet 28. Desember 2002 Del Skrevet 28. Desember 2002 Noen og enhver lurer vel på hva som skjer med den lille ultras cellen fra Gjettum...? eller kanskje ikke. Vår første sesong('02) ble ikke akkurat som forventet. Vi fikk litt problemer med web-siden vår, for ikke å snakke om oppmøte på bortetur. Noen av oss har vel til tider virket ganske slappe... Vi bruker nå vinteren til å gjøre klart til neste sessong. Noen har vel lagt merke til at siden vår for tiden bare består av en gjestebok. Dette kommer til å være sånn fram til den nye siden kommer en gang i løpet av vinteren/våren(senest mars). For tiden lider vi under den sugne økonomien til Inferno, og venter som små barn til å få våre 70 bluss og megaflagget vårt. Neste sesong skal vi være mye mer synlig, i motsetning til '02 da vi var omtrent usynlige til tider. Gensere kommer også til sesong-start og disse kan kjøpes, men de blir bare produsert i et begrenset opplagg så klart. www.gjettum-ultras.tk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 9. Januar 2003 Del Skrevet 9. Januar 2003 Bestill en i XXL, så skal jeg kjøpe en Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 18. Januar 2003 Del Skrevet 18. Januar 2003 Dere som er fra Gjettum, hvorfor holde med stab***? Gjettum er jo Bærum-land. Dere burde vel strengt tatt vært gule og ikke blå. Har det seg slik at dere egentlig kommer fra Østre Bærum, men bare har midlertidig opphold i kommunens vestre del, sånn ca fram til dere får råd til å bygge hus på tomta til foreldrene deres på Stabekk? Sandvika til Lommedalen er vårt! Framtida er lys - framtida er gul Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 18. Januar 2003 Del Skrevet 18. Januar 2003 Våre fans kommer fra Asker i vest til Jar i øst, i tillegg til noen slengere i distriktene og utlandet. Bærum er Stabæk-land! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GuleDon 0 Del Skrevet 18. Januar 2003 Del Skrevet 18. Januar 2003 Neppe! Hadde hele Bærum vært Stab**-land hadde dere hatt mer enn 4000 tilskuere. Bare vent til vi tar dere igjen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Daniel 1 Del Skrevet 18. Januar 2003 Del Skrevet 18. Januar 2003 Neppe! Hadde hele Bærum vært Stab**-land hadde dere hatt mer enn 4000 tilskuere. Bare vent til vi tar dere igjen. vi venter i spenning! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GuleDon 0 Del Skrevet 18. Januar 2003 Del Skrevet 18. Januar 2003 Jeg anbefaler uansett at du ikke holder pusten mens du venter... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 19. Januar 2003 Del Skrevet 19. Januar 2003 fordi vi må vente så lenge at han kommer til å dø om han må holde pusten? skikkelig bra innelgg av guledon det må jeg si. hvor var sammenhengen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GuleDon 0 Del Skrevet 19. Januar 2003 Del Skrevet 19. Januar 2003 fordi vi må vente så lenge at han kommer til å dø om han må holde pusten? skikkelig bra innelgg av guledon det må jeg si. hvor var sammenhengen? Vi gule tar ikke oss selv så veldig høytidelig og har du muligens hørt om sjølironi? Ettersom du ikke har skjønt det: Jeg tror Bærum har potensial til å bli større enn Stabæk. Men, det vil ta lang tid. "Ikke hold pusten mens du venter" kan bety det samme som "men det vil ikke skje i morgen". Jeg kødda liksom litt med oss selv også, da vi fortsatt er veldig små og å vokse seg større enn dere kan ta lang, veldig lang tid. Skjønte du dette? Eller skal jeg ringe deg slik vi også tar det muntlig, muligens forstår du det bedre da? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 19. Januar 2003 Del Skrevet 19. Januar 2003 tenk om svaret mitt også var ironi. da er det jo du som ikke har skjønt en dritt. Bærum kunne kanskje blitt like store som Stabæk, om de greide å rykke opp i tippeligaen og bli der i noen år. det finnes overhodet ikke sjanse for at dette skjer i overskuelig framtid. konsentrer dere heller om å holde plassen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 19. Januar 2003 Del Skrevet 19. Januar 2003 Er ikke Bærum den eneste klubben i 1. div som ikke har en offisiell supporterklubb? sats heller på å ta igjen Steinberget (alta) i første omgang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Daniel 1 Del Skrevet 19. Januar 2003 Del Skrevet 19. Januar 2003 innlegget ovenfor var forresten skrevet av meg. glemte å logge inn... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 20. Januar 2003 Del Skrevet 20. Januar 2003 Er ikke Bærum den eneste klubben i 1. div som ikke har en offisiell supporterklubb? sats heller på å ta igjen Steinberget (alta) i første omgang. Bærum har i høyeste grad en oppegående supporterklubb, Bærum USK. De har riktignok en tendens til å holde med feil lag. (Så lederen deres på Onkel Blaa i Linfild drakt før Stabæk-Linfild. Da vi spilte hjemme mot Anderlect ble han visstnok observert på Stavanger Stadion i Chelsea drakt) :!: Men de er ivrige nok Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Einar 1 Del Skrevet 20. Januar 2003 Del Skrevet 20. Januar 2003 Men de er ivrige nok Vet nå ikke det.. Jeg, Simon og Bo fikk "æren" av å sitte bak denne gjengen under Bærum-Clausenengen i fjor. Gjengen på 4(?) mann satt på ræva gjennom hele kampen og holdt kjeft. Da opprykket var klart ble det dratt i gang en "alle gutta" eller noe i ca. 3 sekunder.. Forøvrig er det bare latterlig med anglofili. En skam for landet! 1912 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GuleDon 0 Del Skrevet 20. Januar 2003 Del Skrevet 20. Januar 2003 "tenk om svaret mitt også var ironi" Ja, tenk om! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GuleDon 0 Del Skrevet 20. Januar 2003 Del Skrevet 20. Januar 2003 "Er ikke Bærum den eneste klubben i 1. div som ikke har en offisiell supporterklubb?" Mulig det, Bærum har ihvertfall ingen offisiell supporterklubb Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Einar 1 Del Skrevet 20. Januar 2003 Del Skrevet 20. Januar 2003 Offisiell eller uoffisiell, uverdig for en 1. divisjonsklubb er den tafatte gjengen uansett.. 1912 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GuleDon 0 Del Skrevet 20. Januar 2003 Del Skrevet 20. Januar 2003 "Vet nå ikke det.. Jeg, Simon og Bo fikk "æren" av å sitte bak denne gjengen under Bærum-Clausenengen i fjor. Gjengen på 4(?) mann satt på ræva gjennom hele kampen og holdt kjeft. Da opprykket var klart ble det dratt i gang en "alle gutta" eller noe i ca. 3 sekunder.. " Vet ikke hvor mange som åpnet kjeften på Stabæks kamper i 2. div i sin tid. Istedenfor å slenge med leppa bør man jo helle hedre dem som "gidder" å følge sitt lokale lag. Noen som faktisk har tatt en standpunkt og ikke henger så på hypen rundt Klanen f.eks. Vi er ikke mange, men er på alle Bærum-kamper, også de fleste borte. Hvis ikke det er å være ivrig, så vet ikke jeg. Når det gjelder anglofili, vel er man født i London med mor fra Nord-Irland da kan veien være kort til å ha noen blå drakter i skapet. Anglofili trenger ikke være så negativt som en del i SS vil ha det til. Man kan lære mye positivt av britene og så lenge engasjementet er ekte så er det vel ikke noe å si. Det er verre med folk (gjerne godt voksne folk) som går rundt med Man u-drakt (gjerne med Beckham på ryggen), men som aldri har planlagt å følge "sitt lag" live noen gang. Drar man til England (evt Skottland, som jeg også har gjort et par ganger) et par ganger i sesongen for å møte kompiser, drikke øl og se sitt lag (etter at den norske sesongen er ferdig, selvsagt) er vel en ærlig sak? Hvis noen heller drar til Italia eller Frankrike er jo også en ærlig sak. Å ikle seg et annet lands landslagsdrakt og å holde med det landet som om det var ens eget er derimot noe av det mest tragiske jeg vet om. Det var mange nordmenn som gikk rundt med England-drakt i fjor sommer. Helt patetisk, spør du meg. P.S Rich, skal du til Dublin for å se Irland-Norge? Jeg skal. Braathens har begynt å fly direkte fra Oslo og jeg fikk tur for 1640 spenn. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GuleDon 0 Del Skrevet 20. Januar 2003 Del Skrevet 20. Januar 2003 "Offisiell eller uoffisiell, uverdig for en 1. divisjonsklubb er den tafatte gjengen uansett.. " Like uverdig som Stabæks supporterklubb da dere spilte i andre og første? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 20. Januar 2003 Del Skrevet 20. Januar 2003 Anglofili trenger ikke være så negativt som en del i SS vil ha det til. Jo, det er og blir negativt. Det er verre med folk (gjerne godt voksne folk) som går rundt med Man u-drakt (gjerne med Beckham på ryggen)Å ikle seg et annet lands landslagsdrakt og å holde med det landet som om det var ens eget er derimot noe av det mest tragiske jeg vet om. Her støtter jeg deg fullt ut. Er man Norsk, heier man på Norge. P.S Rich, skal du til Dublin for å se Irland-Norge? Jeg skal. Braathens har begynt å fly direkte fra Oslo og jeg fikk tur for 1640 spenn. Det var jævlig billig. Den turen frister selv. Hvilken dag er det? 30. April.?Helg? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 20. Januar 2003 Del Skrevet 20. Januar 2003 "tenk om svaret mitt også var ironi" Ja, tenk om! Og tenk om det var ironi at jeg skrev at svaret mitt var ironi? Poenget er at så jævla mange påberoper seg å ha vært ironiske når de blir motsagt. Ellers enig i at man skal holde på det landet man er fra, og klubber fra nærområdet. har du holdt på bærum i mange år så skal du selvsagt ikke bytte. Ære til dere for at dere gidder å se på Bærum. Men siden du nevner Klanen; jeg har fått et inntrykk av at de fleste som følger Bærum sympatiserer med Vålerenga i Tippeligaen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 20. Januar 2003 Del Skrevet 20. Januar 2003 forrige innlegg var fra meg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GuleDon 0 Del Skrevet 20. Januar 2003 Del Skrevet 20. Januar 2003 Det var jævlig billig. Den turen frister selv. Hvilken dag er det? 30. April.?Helg? Ja det er 30. april. Det er en onsdag. Jeg flyr tirsdag ettermiddag (ca kl 17) og hjem torsdag kveld. Torsdag er jo første mai. Jeg som er vant til å gå i tog må overlate den jobben til andre i år. Guinnessen frister. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GuleDon 0 Del Skrevet 20. Januar 2003 Del Skrevet 20. Januar 2003 Og tenk om det var ironi at jeg skrev at svaret mitt var ironi? Poenget er at så jævla mange påberoper seg å ha vært ironiske når de blir motsagt. Jeg ble tross alt ikke motsagt! Jeg motsa meg selv! Ellers enig i at man skal holde på det landet man er fra, og klubber fra nærområdet. har du holdt på bærum i mange år så skal du selvsagt ikke bytte. Ære til dere for at dere gidder å se på Bærum. Men siden du nevner Klanen; jeg har fått et inntrykk av at de fleste som følger Bærum sympatiserer med Vålerenga i Tippeligaen? Jeg vil ikke si at de fleste som holder med Bærum sympatiserer med VIF, men de finnes. Dessverre. Det er ikke kult å komme fra Bærum og late som man er østkant-gutt (like lite kult som å være fra Norge, men late som man er engelsk. Spesielt når man tar på seg England-drakt under VM med Beckham på ryggen!!). Dem jeg går på kamper med har ikke Enga-sympatier. Gjerne tvert om. Spesielt tror jeg Enga-hatet har vokst de siste åra etter at Klanen og hele VIF har blitt helkommers, selv om de febrilsk prøver å holde på arbeiderklubb-imaget. Det greiene der er det kun sunnmøringer og finnmarkinger som faller for lenger. Kanskje derfor de er i flertall på tribunen når Enga spiller. Respekten for VIF-fansen (respekt er jo også noe man kan vise sine fiender) var nok større før og trangen til å etterape dem er ihvertfall helt borte. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 21. Januar 2003 Del Skrevet 21. Januar 2003 Ok. Jeg som begynte å gå på Stabæk-kamper på 90-tallet kan ihvertfall si at i en kamp mellom Bærum og Vålerenga ville jeg opplagt holdt på de førstnevnte. Et nabo-hat-forhold er nødt til å bli en smule fabrikert når man ikke har møttes annet enn i noen slappe cup-oppgjør på ti år. For folk som har gått på kamper siden 70-tallet stiller det seg nok kanskje noe annerledes. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg