Gladlaksen 830 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. September 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. September 2019 Hva kan jeg & vi bidra med? De som jobber i Stabæk skal få cred for den jobben de gjør. Samtidig kan de ikke gjøre alt. Naturlig nok ikke med tanke på tid, ressurser og interessefelt. En kan da spørre seg. Er det flere ressurser tilgjengelig? En ressurs jeg tror er relativt undervudert i eliteserien, så vel som andre idrettsgrener er nettopp, publikum. Men hvordan kan man «bruke» denne ressursen? Det er ett ord som kan skape masse samhold, men samtidig føre til lettere angst hos enkelte. Og hva er så det ordet som er typisk norsk og en stor del av den norske «folkesjelen»? Joda, du gjettet riktig. Det er dugnad. Det er mange som har et noe anstrengt forhold til det ordet, av forskjellige årsaker og det er fair. Det er ikke meningen å stresse dere som leser dette, med det «fryktinngytende» ordet, dugnad. Og kall det hva dere vil. I bunn og grunn er det snakk om å stille opp på frivillig basis. Det jeg prøver å komme frem til er at jeg er overbevist om at mange i publikum besitter masse kunnskap og kan være en ressurs for klubben på hobby/ dugnadsbasis, bare de får lov. Vel å merke på sine egne premisser og på det de er gode på. Hvorfor akkurat på denne måten? Fordi akkurat som spillerne på laget, som får spilt i sin beste posisjon på banen, så gjør man som regel en bedre prestasjon når man får holde på med noe en liker og trives med. Her kan alt fra barn og ungdom til pensjonister bidra. Noen er sikkert dritgode på SoMe, foto, musikk og redigering. Andre på event, logistikk, økonomi, sko, klær, tegning, animasjon, tekstskriving, pedagogikk, elektronikk, journalistikk, sponsorer, sminke, sying, strikking, SEO, tjeneste/ servicedesign, markedsføring, PR, teknologi, analyse verktøy osv. You name it. Jeg tviler på at de som vil bidra anser det som en jobb, da det er noe de er gode på og eller har stor interesse for, samt at de gjør det for klubben i sitt blaa hjerte. Dette vil potensielt kunne frigjøre ressurser for klubben. De faste ansatte kan lære om ting de kanskje ikke visste om, samt de som bidrar vil nok føle enda større tilknytning til klubben, noe som igjen gjøre at det er enda større sannsynlighet at de kommer på kamp oftere. Bare tenk på alle de smarte og glupe hodene i som bor i Bærum (som heier på STB). I tillegg til alle andre med blaat hjerte som bor utenfor kommunen, men som også heier på Stabæk. For noen ressurser! For noen muligheter! Jeg har troen på ressursene både I og RUNDT Stabæk! Alltid uansett! Ps: jeg kan potensielt bidra med tanke på bla. Informasjonssystemer og IoT. 25 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå