guttensindet 1 711 Del Skrevet 5. April 2020 Del Skrevet 5. April 2020 9 minutter siden skrev elvis: Er det umulig å tenke seg 2 kamper i uken, eller får vi da det jævla gnålet om hvor tøfft program det er? Nei, det er ikke umulig! Det er tross alt topptrente profesjonelle utøvere som absolute skal tåle 2 kamper i uka. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 5. April 2020 Del Skrevet 5. April 2020 11 minutter siden skrev guttensindet: Nei, det er ikke umulig! Det er tross alt topptrente profesjonelle utøvere som absolute skal tåle 2 kamper i uka. Kommer ikke dette litt an på hvordan man trener? Jeg har inntrykk av at f.eks. hockeyspillere (som spiller flere kamper i uken) trener ganske mye mer og tøffere enn fotballspillere. Norske klubber er vel heller ikke kjent for å trene spesielt mye, sammenlignet med andre ligaer? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. April 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. April 2020 Fra Facebook: Om en snau time skulle gutta gått ut på gresset på Nadderud for årets første seriekamp. Sånn blir det dessverre ikke. Vi savner alle fotballen, og dette er hva noen av våre supportere gjør for å stilne abstinensene. Hva gjør du? Legg gjerne ut en video eller et bilde og tagg oss! 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 5. April 2020 Del Skrevet 5. April 2020 1 time siden skrev elvis: Er det umulig å tenke seg 2 kamper i uken, eller får vi da det jævla gnålet om hvor tøfft program det er? Helt enig det er mulig i en nonrmal sesong, men blir spennende å se det treningsgrunnlaget spillerne har hatt gjennom dette og hvordan det slår ut når serien sparkes igang...kan bli mye hamstring si Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. April 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. April 2020 27 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 422 Del Skrevet 5. April 2020 Del Skrevet 5. April 2020 Vi holder vel strengt tatt ut hver for oss.... Ellers må jeg si at dette er du ganske god på Petter. Skulle nesten tro du jobbet med det 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bolke 267 Del Skrevet 5. April 2020 Del Skrevet 5. April 2020 3 timer siden skrev elvis: Er det umulig å tenke seg 2 kamper i uken, eller får vi da det jævla gnålet om hvor tøfft program det er? Nå skal jeg innrømme at jeg vet veldig lite om treningsprogrammet vårt, men er det ikke sånn at det gjerne er en lettere økt dagen før kamp og restitusjon dagen etter for de som spilte? Med to kamper i uka er det da bare en dag igjen til vanlig trening der hele laget er samla, og tror ikke det er optimalt hvis det holder på en hel sesong. Samtidig er jo dette en rar sesong uansett, så kan godt hende 30 tette kamper er bedre enn 15 vanlige. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 5. April 2020 Del Skrevet 5. April 2020 2 timer siden skrev Latmann: Ellers må jeg si at dette er du ganske god på Petter. Skulle nesten tro du jobbet med det Bare hobby for min del, men takk! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. April 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. April 2020 Kjære Blaa venner - kan vi tro på seriestart 28. mai hjemme mot Kristiansund, for stappfulle tribuner på Nadderud? Tror norsk fotball har en historisk mulighet i å skape en grassat økning i support og engasjement, etter månedsvis uten en kamp fra Premier League, Serie A, la Liga, Champions League, EM-kvalik, EM turnering og OL. Folket er sultefora! Vi er sultefora!! Nå kjenner vi, veldig mange av oss, på hva fotballen faktisk betyr for våre liv. Hvor viktig fellesskapet er. Hvor deilig det er å gi lidenskapen fritt utløp. Hvor sentral fotballen er i vårt livs terminliste. Hvor skal vi være, når og hvor lenge? Tenk deg en første serierunde uten ett ledig sete på noen tribune? Det kan vi få til hvis vi bestemmer oss og gjør jobben sammen med forbundet, Toppfotball, Discovery, sponsorer, supporterklubber og sesongkortholdere. Max antall tilskuere på én serierunde der alle lag med store stadioner spiller hjemme, er 95.000. Da runde vi lett 100.000 ? Forventingene mine ble ikke mindre etter at jeg overvar dagens trening på Tobbebanen. Fire grupper a 5-6 spillere i hver slik reglene tilsier, ingen vurderte å kødde med dem. Èn trener pr gruppe, kule pasningsøvelser, tempo, intensitet og drilling på pasninger via sentral midtbane, til kant, spiss og pang! En god prat med Jan J og Petter D. forsterket optimismen. De ser at spillerne har trent godt hver for seg og er i fin fysisk form. Jeg trakk etter treninga frem Hancke, Kassi og Emil og ble ikke motsagt. De så rett og slett fantastiske ut, både i pasningsøvelsene og avslutningene. Satte Emil 5 av 7 innlegg fra kant, og det mot en fokusert Marcus Sandberg mellom stengene. Kassi suveren i pasningsøvelsenem, ikke bare presis, men med enorm fart i kula - slik noen av oss husker Pontus Farnerud på hans beste. Ellers ser Hugo mye mer robust ut, Jesper Isaksen kan bli en herlig overraskelse, Oliver danser og Ola scorer. Janne J er ikke stressa over en mulig mangel på storscorerende spisser, og Mats Solheim sa at vår nye mann Gill er strålende når han bli brukt riktig. Mats kjenner ham fra Allsvenskan og hans tid der i Sundsvall. Belsvik trakk også frem Peder Vogt og sammenlignet ham med en ung Tom Stenvoll - som tar skritt for skritt og blir bedre for hver måned som går. Lumanza trente alternativt på gym'n i dag, men det er bare noe småtteri, Yaw var trente også alternativt, men mener selv han skal være frisk - og i kampform - til det braker løs. Sola skinte. Stabæk vant. 21 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 6. April 2020 Del Skrevet 6. April 2020 10 minutter siden skrev ingo: Kjære Blaa venner - kan vi tro på seriestart 28. mai hjemme mot Kristiansund, for stappfulle tribuner på Nadderud? Ingen store idrettsarrangementer i 2020 er aktuelt. Men nå spørs det om en kamp på Nadderud kan kalles et stort idrettsarrangement? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 6. April 2020 Del Skrevet 6. April 2020 Hvor har Mix blitt av i verden? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 6. April 2020 Del Skrevet 6. April 2020 1 time siden skrev FranckTheBank: Ingen store idrettsarrangementer i 2020 er aktuelt. Men nå spørs det om en kamp på Nadderud kan kalles et stort idrettsarrangement? Det tror jeg var Game, Set and Match for 2020 sesongen. Tror dessverre ikke det blir tilskuere på Nadderud i 2020. Det beste vi kan håpe på er tomme tribuner oh halv sesong, men jeg tror knapt det heller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 690 Del Skrevet 6. April 2020 Del Skrevet 6. April 2020 Hvis det skjer betaler jeg gladelig for antall matcher jeg vanligvis hadde vært på ila sesongen, typ sesongkort 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 6. April 2020 Del Skrevet 6. April 2020 Fra TV2.no (intervju med helsedirektøren) – For eksempel idrettsarrangementer hvor folk sitter tett, vil være vanskelig i 2020? – Ja, det antar jeg. Det er vanskelig å anslå nøyaktig hvor lenge, men jeg antar det vil være vanskelig ut 2020. Så er det naturlig å tenke seg at man kan ha idretter, men da uten publikum til stede på den måten vi har hatt publikum. Vi vil få mer og mer kunnskap som gjør at vi kan løse dette med publikum, seter og avstand på en annen måte enn vi gjør i dag, men at vi raskt skal tilbake til det å sitte tett ved siden av hverandre i store forsamlinger, blir forholdsvis lenge til. Når jeg sier forholdsvis lenge, mener jeg ut 2020. Så da er vi der at klubbene kan forvente en superkomprimert serie (15 kamper?) som kun sendes på TV? Kanskje det er lov å håpe på en ordning der de får lov feks å annen hver rad, og annet hvert sete? For Stabæk sin del vil det trolig være nok til at de med sesongkort får, om enn fra dårligere plasser, sett kampene. (Ståtribune kan vi nok bare glemme, og en sånn ordning vil nok også være underlagt at et hvert forsøk på å organisere "uoffisielle" ståfelt fører til umiddelbar stening av stadion.) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 6. April 2020 Del Skrevet 6. April 2020 14 minutter siden skrev odd: Fra TV2.no (intervju med helsedirektøren) – For eksempel idrettsarrangementer hvor folk sitter tett, vil være vanskelig i 2020? – Ja, det antar jeg. Det er vanskelig å anslå nøyaktig hvor lenge, men jeg antar det vil være vanskelig ut 2020. Så er det naturlig å tenke seg at man kan ha idretter, men da uten publikum til stede på den måten vi har hatt publikum. Vi vil få mer og mer kunnskap som gjør at vi kan løse dette med publikum, seter og avstand på en annen måte enn vi gjør i dag, men at vi raskt skal tilbake til det å sitte tett ved siden av hverandre i store forsamlinger, blir forholdsvis lenge til. Når jeg sier forholdsvis lenge, mener jeg ut 2020. Så da er vi der at klubbene kan forvente en superkomprimert serie (15 kamper?) som kun sendes på TV? Kanskje det er lov å håpe på en ordning der de får lov feks å annen hver rad, og annet hvert sete? For Stabæk sin del vil det trolig være nok til at de med sesongkort får, om enn fra dårligere plasser, sett kampene. (Ståtribune kan vi nok bare glemme, og en sånn ordning vil nok også være underlagt at et hvert forsøk på å organisere "uoffisielle" ståfelt fører til umiddelbar stening av stadion.) Annet hvert sete fungerer ikke. Skal jo være 2 meters mellomrom. Jeg foreslår hvert tiende sete. Med all ropingen kommer det fort virus ut fra kroppene. Hvert tiende sete er vel det Stabæk har i snitt uansett? Hehe, bare at vi spres utover nå. Bygg seter rundt hele stadion med ti meters mellomrom. Militær rundt stadion for å sørge for at folk sitter på plassene sine, også i pausen. Kun 1 av gangen på do. Piss i buskene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 6. April 2020 Del Skrevet 6. April 2020 Spørsmålet er jo hvor mye man slipper opp. I praksis vil feks ingen skoler eller arbeidsplasser ha 2 meter mellom hver person. Den avstanden er allerede fraværende i matbutikker. Er vi i juli i en situasjon der man slipper opp, kan man nok se at det er lov å være i nærheten av (få) andre mennesker også etter hvert. Så kan man ha ytterligere tiltak. Stengte kiosker gir mindre pausemingling og dokø. Potensielt kan man også holde igjen noen felt ti minutter etter kampslutt for å spre folk på vei ut. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 7. April 2020 Del Skrevet 7. April 2020 Kan ikke alle sette fra seg en laptop på plassen sin på tribunen. Da kan vi følge kampen via Teams, Zoom eller Skype. Og spillerne kan høre jubelbrølene når de scorer. Blussing og storming blir litt vanskelig da. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 7. April 2020 Del Skrevet 7. April 2020 Å skulle spre seg utover fungerer fint så lenge ingen beveger seg under kampen, en fra kiosken går i smittevernutstyr med varer og alle teleporterer seg selv til og fra kamp? Det kommer alltid et 2021, men dette var en jævla trist sorti for 2020-sesongen. Skal prøve å overføre en øvre hovis-billett til den magiske tieren annenhver søndag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 711 Del Skrevet 7. April 2020 Del Skrevet 7. April 2020 4 timer siden skrev BelgiskBlaa: Å skulle spre seg utover fungerer fint så lenge ingen beveger seg under kampen, en fra kiosken går i smittevernutstyr med varer og alle teleporterer seg selv til og fra kamp? Det kommer alltid et 2021, men dette var en jævla trist sorti for 2020-sesongen. Skal prøve å overføre en øvre hovis-billett til den magiske tieren annenhver søndag. Det er vel litt tidlig å si at det er sorti for hele 2020 sesongen. Det kan jo bli kamper før ferien uten tilskuere. Mulig vi kan håpe på en halv serie etter ferien, hvor alle må stå/sitte med munnbind og event. annen beskyttelse og overtredelser blir straffet med bortvisning!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 7. April 2020 Del Skrevet 7. April 2020 Blir ingen kamper før tidligst 15. juni 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 7. April 2020 Del Skrevet 7. April 2020 18 timer siden skrev ingo: Kjære Blaa venner - kan vi tro på seriestart 28. mai hjemme mot Kristiansund, for stappfulle tribuner på Nadderud? Hvordan synes du selv det gikk? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jensemann 2 266 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. April 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. April 2020 16 timer siden skrev tobb: Hvis det skjer betaler jeg gladelig for antall matcher jeg vanligvis hadde vært på ila sesongen, typ sesongkort Jeg kjøpte sesongkort i går. Bare å hive seg på! 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. April 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. April 2020 2 timer siden skrev Jan Fredrik: Hvordan synes du selv det gikk? Jeg er en evig optimist, selvsagt uten påvirkningskraft på regjeringen utsendte statsråder. I følge Vg vurderer de seriestart 15. juni. I så fall bomma jeg med 14 dager. Da synes jeg selv det gikk ganske bra.. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 7. April 2020 Del Skrevet 7. April 2020 Åpning av skoler allerede nå betyr at det blir full epidemi her til lands i slutten av mai,utover i juni. Portforbud. Neppe fotball før august. Hadde de ventet litt lenger derimot Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 7. April 2020 Del Skrevet 7. April 2020 3 minutter siden skrev FranckTheBank: Åpning av skoler allerede nå betyr at det blir full epidemi her til lands i slutten av mai,utover i juni. Portforbud. Neppe fotball før august. Hadde de ventet litt lenger derimot Bare lurer, har du lyst til å si litt om hva slags bakgrunn/utdanning du har? Siden du mener du vet dette bedre enn rådgiverne regjeringen har tilgang på? 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 7. April 2020 Del Skrevet 7. April 2020 54 minutter siden skrev Petter: Bare lurer, har du lyst til å si litt om hva slags bakgrunn/utdanning du har? Siden du mener du vet dette bedre enn rådgiverne regjeringen har tilgang på? Hvorfor stoler du på regjeringen som motsier seg selv? Vi er ikke nådd toppen enda, allikevel letter de på tiltakene ved å åpne den gruppen som er vanskeligst å holde unna smitte. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
greatone 861 Del Skrevet 7. April 2020 Del Skrevet 7. April 2020 9 minutter siden skrev FranckTheBank: Hvorfor stoler du på regjeringen som motsier seg selv? Vi er ikke nådd toppen enda, allikevel letter de på tiltakene ved å åpne den gruppen som er vanskeligst å holde unna smitte. Nå er det 20 dager til skolene skal åpne for små trinnet... altså 1-4 klasse, jeg kan love deg at hvis utviklingen fremover viser en negativ utvikling så snur man ganske straks igjen. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 7. April 2020 Del Skrevet 7. April 2020 6 minutter siden skrev greatone: Nå er det 20 dager til skolene skal åpne for små trinnet... altså 1-4 klasse, jeg kan love deg at hvis utviklingen fremover viser en negativ utvikling så snur man ganske straks igjen. Barnehagene åpner igjen en uke før dette. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 602 Del Skrevet 7. April 2020 Del Skrevet 7. April 2020 4 minutter siden skrev greatone: Nå er det 20 dager til skolene skal åpne for små trinnet... altså 1-4 klasse, jeg kan love deg at hvis utviklingen fremover viser en negativ utvikling så snur man ganske straks igjen. Nei. Når man først har bestemt noe kan det selvsagt ikke endres. Det skulle tatt seg ut! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMykle 1 442 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. April 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. April 2020 Vakkert ? 49 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå