Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 6. Oktober 2020 Del Skrevet 6. Oktober 2020 1 time siden skrev @ringo: Tok det på husken, men vi mistet vel Alvbåge, MMS, Lumanza og Ohi mellom 2018 og 2019 sesongene? (igjen på husken) John Alvbåge var på lån og spilte åtte kamper totalt for oss. MMS la opp etter sesongen, noe vi visste han kom til å gjøre. Lumanza streiket seg vekk. Og Ohi ble solgt nesten et år etter at Ordinas var ferdig. Så at vi solgte hele sentrallinja under Ordinas, det stemmer vel ikke helt. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 153 Del Skrevet 6. Oktober 2020 Del Skrevet 6. Oktober 2020 Så Ok så da husket jeg feil med tanke på Ohi, men 3 av 4 i sentrallina ble borte av ulike grunner den vinteren, og ikke erstattet. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 6. Oktober 2020 Del Skrevet 6. Oktober 2020 Hvor vi hadde vært med Ordinas? I OBOS 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Oktober 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Oktober 2020 48 minutter siden skrev @ringo: Så Ok så da husket jeg feil med tanke på Ohi, men 3 av 4 i sentrallina ble borte av ulike grunner den vinteren, og ikke erstattet. Demidov kom inn for MMS (Strømnes også hentet inn), Børkeeiet tok plassen til Lumanza (med Keita hentet inn som backup/utfordrer), og Sandberg kom etter hvert inn for Alvbåge. Med unntak av Boli, Njie og Vetlesen, så var også disse erstatterne de spillerne som gjorde det best på børsen den sesongen. Så kan man godt si at man kanskje forventet bedre erstatninger enn disse – jeg husker jeg til dels gjorde det selv – men jeg syns ikke det står i noen grell kontrast til det Bradley fikk å jobbe med i starten. I alle fall ikke når du sammenligner med typer som Grossman, Henderson, Stephens og Issah. Men med suksessen til Bradley kom også en ytterligere satsing, og da traff vi utrolig godt med typer som Dio, Asante og Yassine. Her var det vel kun Asante som kostet penger. Ellers satset vi med spillere som kunne heve nivået i en kort periode, som Edu og Annan, i påvente av at våre egne juniorer kunne utfordre om en plass. Hadde Ordinas oppnådd det samme i starten, og deretter stilt krav til videre satsing, så er det ikke utenkelig at han også ville blitt tildelt mer midler. Her føler jeg vi kommer litt tilbake til det som var poenget mitt i sted: Mantraet om at du skal forsterke i medgang, fordi du da har større sjanse for å øke verdien på det du bruker penger på – i motsetning til å gjøre masse grå og suboptimale kjøp når du er i en prekær situasjon sportslig. Det vil høyst sannsynlig bare bety høyere utgifter og flere nødløsninger du må deale med når du har slukket brannen på dass, og manglende midler til å bygge videre når ting etter hvert ser lysere ut. Uten lånespillerne under Bradleys andre periode, er det f.eks. ingen garanti for at Diomande ville prestert som han gjorde og vi til slutt kunne cashe inn på han. Så i mine øyne handler spillerutvikling vel så mye om å ha et godt nok lag til at unggutta faktisk må vente på tur – og lære – før de kan få en plass på laget – som det handler om å bare pøse på med unggutter og å gi dem spilletid. 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 6. Oktober 2020 Del Skrevet 6. Oktober 2020 Hvordan vil det gå med det trege stopperparet vårt når vi møter bakromsspisser ? Vi må nok ligge veldig dypt men dette har vel Janne orden på. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Oktober 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Oktober 2020 I den grad kapital er vesentlig i dagens fotball - og det er det vel ingen tvil om - synes jeg at vi har gjort en ny god sesong i 2020. Dette gir tro på fremtiden mens vi styrer mot det som forhåpentligvis blir en ny tidsregning for oss; nye Nadderud Arena i 2023/24. Mens Telenor Arena ble et rent pengesluk både for Ulrichsen og Stabæk, blir den nye arenaen en mulighet for oss til å minst doble "vanlige inntekter" (publikum, sponsorer, mediepenger og annen aktivitet) og samtidig ha et stort inntektspotensial på salg av solcelle-energi, utleie av næringsarealer og andre tiltak knyttet til arenaen. Når vi legger inn inntektene fra spillersalg de siste to sesongene - Børkeeiet, Askildsen, Boli, Ohi, Hanche, Vetlesen, Brynhildsen og litt smårusk for Meling og Thorsby (tror jeg) - er det mellom 60 og 80 millioner inn såvidt jeg kan regne meg frem til. En god og nødvendig del av dette har vi i "krigskassa" for sesongene 2021, 2022 og 2023 og vi kan trolig og rolig regne med at det kommer flere salg: Bohinen, Kostadinov, Lundal, supertalentet Amir og spillere vi knapt har hørt navnet på, men som kommer i årgangene 2005, 2006, 07, 08 og 09. En heter visst Suleiman og er et eventyr. Vi har økonomiske og egenutviklede muskler vi aldri før har hatt etter flere år med overskudd på samlet drift. Spillerlogistikk vil være vår core-business også i 2021-2023, selv om vi vil bli gradvis mindre avhengig av salg etter hvert som Arenaen nærmer seg ferdigbygd. Totalt sett mener jeg vi kan sette oss høyere mål enn vi har gjort siden sesongene 2007-2009. Så skal verdiene forvaltes med maksimal kløkt og med fokus på å bygge et lag rundt gode og rutinerte klubbspillere - Sandberg, Solheim, Valsvik, Yaw, Skytte, Lumanza, Kassi, Jeppe - som kanskje ikke er hete salgsobjekter, men som har sin store verdi i form av kontinuitet. Vi bør ha muskler til å hente hjem spillere som Hedenstad og Granli og kunne gjøre ganske store kjøp uten å blakke oss. Espen Moe maner til tålmodighet og langsiktighet. Vi har nedfelt en topp 6 plassering i 2021 som ledd i vår sportslige strategiplan og en fremtidig plass blant landets fem beste klubber på kontinuerlig basis i årene fremover. Er du nummer 1, 2, 3 eller 4 er du fortsatt blant de fem. Nå holder vi koken ut denne sesongen og fornyer kontrakten i god tid før advent. Forza! 46 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
testapen 1 511 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Takk for ditt positive bidrag som vanlig. ?trengs vel mer nå enn på lenge. Men tror vi har litt forskjellige definisjoner av klubbspiller. Av de du nevner er det Kassi, Jeppe og kanskje Sandberg som er klubbspillere etter mitt skjønn. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Hva med sjela og identiteten vår @ingo? Merker jeg er lei at fremtiden kun handler om penger. Alt er jo kun snakk om penger og økonomi. Hvordan.er målsettingen på hvordan vi skal spille og se ut på banen? Er fortsatt målsettingen at halve laget skal bestå av egenutviklede, blaa og lokale spillere? Skal være best trent?, osv Alt kan ikke løses med penger.. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bluemaster 1 698 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 8 timer siden skrev ingo: I den grad kapital er vesentlig i dagens fotball - og det er det vel ingen tvil om - synes jeg at vi har gjort en ny god sesong i 2020. Dette gir tro på fremtiden mens vi styrer mot det som forhåpentligvis blir en ny tidsregning for oss; nye Nadderud Arena i 2023/24. Mens Telenor Arena ble et rent pengesluk både for Ulrichsen og Stabæk, blir den nye arenaen en mulighet for oss til å minst doble "vanlige inntekter" (publikum, sponsorer, mediepenger og annen aktivitet) og samtidig ha et stort inntektspotensial på salg av solcelle-energi, utleie av næringsarealer og andre tiltak knyttet til arenaen. Når vi legger inn inntektene fra spillersalg de siste to sesongene - Børkeeiet, Askildsen, Boli, Ohi, Hanche, Vetlesen, Brynhildsen og litt smårusk for Meling og Thorsby (tror jeg) - er det mellom 60 og 80 millioner inn såvidt jeg kan regne meg frem til. En god og nødvendig del av dette har vi i "krigskassa" for sesongene 2021, 2022 og 2023 og vi kan trolig og rolig regne med at det kommer flere salg: Bohinen, Kostadinov, Lundal, supertalentet Amir og spillere vi knapt har hørt navnet på, men som kommer i årgangene 2005, 2006, 07, 08 og 09. En heter visst Suleiman og er et eventyr. Vi har økonomiske og egenutviklede muskler vi aldri før har hatt etter flere år med overskudd på samlet drift. Spillerlogistikk vil være vår core-business også i 2021-2023, selv om vi vil bli gradvis mindre avhengig av salg etter hvert som Arenaen nærmer seg ferdigbygd. Totalt sett mener jeg vi kan sette oss høyere mål enn vi har gjort siden sesongene 2007-2009. Så skal verdiene forvaltes med maksimal kløkt og med fokus på å bygge et lag rundt gode og rutinerte klubbspillere - Sandberg, Solheim, Valsvik, Yaw, Skytte, Lumanza, Kassi, Jeppe - som kanskje ikke er hete salgsobjekter, men som har sin store verdi i form av kontinuitet. Vi bør ha muskler til å hente hjem spillere som Hedenstad og Granli og kunne gjøre ganske store kjøp uten å blakke oss. Espen Moe maner til tålmodighet og langsiktighet. Vi har nedfelt en topp 6 plassering i 2021 som ledd i vår sportslige strategiplan og en fremtidig plass blant landets fem beste klubber på kontinuerlig basis i årene fremover. Er du nummer 1, 2, 3 eller 4 er du fortsatt blant de fem. Nå holder vi koken ut denne sesongen og fornyer kontrakten i god tid før advent. Forza! Du nevner Brynhildsen ifm inntekter fra salg. Trodde han gikk gratis? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Vi fikk jo et par mill i utdanningskompensasjon og for å slippe han noen uker før tiden 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Oktober 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Oktober 2020 Sjela og identiteten er det viktigste vi har, nichb! Disse begrepene er tydelig definert i Stabæk og skal være førende for alt vi gjør. Vi skal være ANNERLEDES, vi skal BEGEISTRE, vi skal være ledende på TALENTUTVIKLING og vi skal spre felleskap og LIDENSKAP til lokalsamfunnet og alle blaa. Så kan det hende at vi også innenfor dette begrepsapparatet (som i stor grad har vært det samme siden vi startet eventyret i 1990) gjør et dårlig overgangsvindu av og til, at vi ikke leverer festfotball i perioder og at det går opp og ned her i verden. Når United taper 1-6 hjemme og Liverpool ryker 2-7 mot Aston Villa, kan vi trøste oss med at vi ikke er alene om å mislykkes både i enkeltkamper og i krevende perioder. Da gjør vi som man må - holder hodet kaldt, jobber på, vet at det snur og tenker lenger enn fra Sarsborg borte til Ålesund hjemme. Jönsson, Belsvik og de andre i trenerapparatet vet hva vi skal stå for, Brakka er befolket av mennesker som drives av de samme verdiene, kvinnelaget er strålende igjen og spiller raskt pasningsspill i lengderetningen (hørt den før?:-). Akademiet blir sterkere for hver sesong og er jo nøkkelen til alt vi har realisert av verdier de siste sesongene. Vi er godt rustet. Og så har vi den store styrken at våre supportere både har enorme kunnskaper og enorme blaa hjerter. Tenk om vi ikke hadde hatt dere!! Da hadde det vært lettere å tråkke feil enn når så mange blaa kulturbærere passer på og deler sin kunnskap. Den man elsker, tukter man, heter det. Frustrasjon og irritasjon er ikke uttrykk for negativitet, men kjærlighet. Vi fikser dette - sammen. 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bluemaster 1 698 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 25 minutter siden skrev Hanse: Vi fikk jo et par mill i utdanningskompensasjon og for å slippe han noen uker før tiden takk:-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SuperDungeonMaster 2 093 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 1 time siden skrev Hanse: Vi fikk jo et par mill i utdanningskompensasjon og for å slippe han noen uker før tiden Et par mil. i utdanningskompensasjon? Den overgangen der kan vel ikke ha gitt oss mer enn et par skarve hundretusener? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 til sammen 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SuperDungeonMaster 2 093 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 16 minutter siden skrev Hanse: til sammen Synes likevel det virket litt mye. Er det jeg som er helt out of touch? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 153 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Nei det er vesentlig mer enn hva jeg har hørt også. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bluemaster 1 698 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Svært overraskende tall må jeg si. Kan vi få kommentar fra noen i klubben? Så slipper vi spekulasjoner.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 4 timer siden skrev testapen: Takk for ditt positive bidrag som vanlig. ?trengs vel mer nå enn på lenge. Men tror vi har litt forskjellige definisjoner av klubbspiller. Av de du nevner er det Kassi, Jeppe og kanskje Sandberg som er klubbspillere etter mitt skjønn. Klubbspiller er ikke noe du er, det er noe du blir. Det handler om hvor du har fokus - på å prestere godt og bidra til å bygge vinnerkultur i klubben du er i, eller å håpe på å få en mulighet i klubber utenlands. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 153 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Det er vel forskjell på internasjonale og nasjonale ordninger mener jeg å huske. 2 mill kan stemme for en internasjonal overgang - nasjonalt ligger det nok nærmere en halv mill. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jensemann 2 266 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Jeg mener å ha lest/hørt at det lå på omtrent 400.000, uten at jeg husker hvor jeg har det fra 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
greatone 861 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 3 minutter siden skrev @ringo: Det er vel forskjell på internasjonale og nasjonale ordninger mener jeg å huske. 2 mill kan stemme for en internasjonal overgang - nasjonalt ligger det nok nærmere en halv mill. Jeg tror at det det menes er at det ble 2 mill tilsammen fordi vi gikk med på å slippe han jeg ikke husker hva heter tidligere Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 153 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 ja vi sa vel også i far oss videresalgsklausuler for å få mer cash i lanken - men 2 mill er mye mer enn hva jeg har hørt. Dog det her er kun lite fruktbare spekulasjoner. Spilleren har gått videre og man ser ut til å ha tatt lærdom ref overgangen til Hugo - som tross alt var en langt viktigere spiller for oss en Brynhildsen. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Mulig 2 mill var å ta litt hardt i, men kun utdanningskompensasjonen var på over 500k så det er fortsatt snakk om en sum som utgjør noe for oss Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 7. Oktober 2020 Del Skrevet 7. Oktober 2020 1 time siden skrev @ringo: Spilleren har gått videre og man ser ut til å ha tatt lærdom ref overgangen til Hugo - som tross alt var en langt viktigere spiller for oss en Brynhildsen. Uenig. Synes Brynhildsen tilførte oss noe vi ikke har så mye av. Vetlesen er mer overflødig selvom han hadde en brukbar sesong i år hva gjelder målpoeng. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 17. Oktober 2020 Del Skrevet 17. Oktober 2020 Mjøndalen vant idag. Legger press på oss i bunnkampen 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 892 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. Oktober 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. Oktober 2020 2 minutter siden skrev FranckTheBank: Mjøndalen vant idag. Legger press på oss i bunnkampen Brann tapte i dag. Da holder vi dem bak oss og kan dra fra dem med seier i morgen. 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. Oktober 2020 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. Oktober 2020 3 minutter siden skrev FranckTheBank: Mjøndalen vant idag. Legger press på oss i bunnkampen Pøøh. De sender Brann nærmere nedrykk. En våt drøm nærmer seg: Brann - LSK i oppgjør i OBOS 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 17. Oktober 2020 Del Skrevet 17. Oktober 2020 34 minutter siden skrev kuk: Pøøh. De sender Brann nærmere nedrykk. En våt drøm nærmer seg: Brann - LSK i oppgjør i OBOS Vi møter brann i Bergen snart. Sesongens sikreste tap Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 237 Del Skrevet 17. Oktober 2020 Del Skrevet 17. Oktober 2020 32 minutter siden skrev FranckTheBank: Vi møter brann i Bergen snart. Sesongens sikreste tap Du er ihvertfall ikke urealistisk, optimistisk. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 17. Oktober 2020 Del Skrevet 17. Oktober 2020 4 minutter siden skrev mbh: Du er ihvertfall ikke urealistisk, optimistisk. Kan ikke huske sist vi fikk med oss noe der. Lerkendal er lekestuen vår i forhold. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå