Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Utdanningskompensasjon regnes etter en formel basert på alder og klubbene involvert. Det betyr vel at vi må ut med like mye for han som feks Molde må for Ola. Hvis da ikke klubbene har blitt enige om noe. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev elaang:

Noen som har en onkel som kjenner tanta til hun på kiosken på hjørnet i Kristiansund? Hvis så, kan dere spørre om hun kan spørre venninnen om gubben hennes kan sende denne artikkelen?

Isaksen etter overgangen til Stabæk: – Jeg vil ha en ny utfordring

Bytter klubb: Jesper Isaksen har spilt 14 kamper i Eliteserien med KBK denne sesongen. Nå fortsetter karrieren i Stabæk. 20-åringen har skrevet en treårskontrakt med klubben på Nadderud.

Av Rune Edøy
Publisert:03. desember 2019, kl. 12:30

Jesper Isaksen går fra Kristiansund til Stabæk.

Midtbanespilleren har skrevet en treårskontrakt med Bærum-klubben.

20-åringen er på utgående kontrakt i KBK. Det betyr at Stabæk ikke betaler overgangssum, men de må betale Kristiansund utdanningskompensasjon for å hente Isaksen til Nadderud.

En slik kompensasjon vil være i størrelsesorden 200.000 kroner.

– Jeg har hatt en fantatisk tid i KBK. Jeg vil gi ros til trenerne, spillerne, supporterne og alle sammen for at jeg har fått lov å være en del av dette de siste årene, men nå føler jeg at jeg er klar for en ny utfordring, sier Jesper Isaksen til Tidens Krav.

Bor hos foreldrene

Onsdag var han i Bærum for å møte klubben som trenes av svenske Jan Jönsson. I møtet ble han overbevist om at dette er neste steg å ta.

I forhandlingene med klubben på Østlandet har Isaksen hatt bistand av agent Stein Hoff og HGH Management.

– Stabæk spiller fin fotball og liker å ha ballen langs bakken. Jeg tror dette vil passe meg på alle mulige måter.

Isaksen vet at konkurransen om en plass på laget er like hard i Stabæk som i KBK. Og klubbskiftet handler heller ikke om økonomi.

Skuffelse i KBK

– Nei, nei. Lønna hadde vært omtrent lik begge steder. Det handler som sagt om at jeg ønsker en ny utfordring.

20-åringen har fram til i dag bodd hjemme hos mamma og pappa. Han tror et miljøskifte og et nytt tilholdssted vil gjøre at han vokser både som menneske og fotballspiller.

– Men det blir jo veldig trist å forlate byen. Jeg er som sagt veldig takknemlig for alle som har hjulpet meg til å bli en bedre fotballspiller, sier Isaksen, som fikk sin debut i Eliteserien mot nettopp Stabæk i 2017.

I år har kristiansunderen spilt 14 kamper på øverste nivå. I fem av dem har han vært med fra start. Det har blitt mer og mer spilletid i høst.

I KBK er det skuffelse over valget spilleren nå gjør.

– Ja, vi er skuffet, sier sportslig leder Kenneth André Leren.

– Jesper er lokal og en spiller vi har troa på. Derfor er det skuffende at han nå velger å dra, legger han til.

Isaksen avsluttet sin karriere i KBK da han kom inn som innbytter mot Strømsgodset søndag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

36 minutter siden skrev @ringo:

Forutsatt at KBK har tilbudt han en forlengelse

Ja, med minst like gode betingelser som han har mener jeg.

Det har han helt sikkert fått tilbud om. Utdanningskomp må vi regne med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke et stikk, det er bare å konstantere fakta.

Nå kommer stikket - det er en åpenbar dobbeltmoral i bunn her. Men alle vet at det er slik, og siden det er en grunnleggende aksept for at det er slik er det kanskje greit?

Om man pakker bort det fjasete språket til Solbakken, så er kjernen i det han sier riktig. Nå er han åpenbart ikke rett mann til å kle seg i mantelen til moralens vokter, der han sitter og jøgler med stein i glasshus. Men det underslår likevel ikke at han faktuelt sett har rett.

Hva vi har gjort galt med Ola caset? Jeg mener vi burde ha solgt til Molde. Det var et helt ok tilbud. Nå får vi mindre penger, og vi risikerer at andre spillere vegrer seg for å forlenge. Men meg om det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er krevende øvelse å sitte på sin høye hest å peke på rett og galt når det sildrer krystall i glassbutikken. Tydeligvis er bransjen sånn men skal vi som klubb og supportere fortsatt akseptere den væremåten i 2019. Jeg tror vi tjener på en mere ydmyk holdning til problemstillingen kjøp og salg av spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

22 minutter siden skrev @ringo:

Om man pakker bort det fjasete språket til Solbakken, så er kjernen i det han sier riktig. Nå er han åpenbart ikke rett mann til å kle seg i mantelen til moralens vokter, der han sitter og jøgler med stein i glasshus. Men det underslår likevel ikke at han faktuelt sett har rett.

Hva er det Solbakken har rett i egentlig? At Stabæk har mobbet Ola? At han er ute av startelleveren fordi han ikke har signert ny kontrakt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med Forza her. Hverken IAO eler Jönsson har klagd så vidt jeg har fått med meg. Må også være lov å benytte en annen spiller når de to er ca jevnbyrdige og en garantert skal være her lenge. 

Og sånn apropos at vi burde solgt ham. Synes egentlig Brynhildsen lenge fremstod som en spiller hakket under de beste. En sånn type spiller som Ringo tidligere her har ment vi burde satse på for å skape kontinuitet. For hvis vi skal skape kontinuitet med de som er hakket under Brynhildsen igjen, da tror jeg ikke vi kan satse på for mange plasseringer på øvre halvdel fremover. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også enig i at det blandes litt her. En ting er å signere bosmanspillere, eller spillerere på utgående kontrakt. Det er en del av gamet. Det andre gjelder spillere som har gått gjennom akademiet. Om det skal bestå og Stabæk skal kunne gi nye unge spillere den samme muligheten for utvikling, må de som ha gått dette løpet føle en forpliktelse til å gi noe tilbake. Uten er det vanskleig å se for seg  hvordan modellen skal være bærekraftig. Er vel egentlig så enkelt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

19 minutter siden skrev nichb:

Isaksen gikk vel gjennom akademiet i Kristiansund? Tipper kbk hadde ønsket bedre betalt, på lik linje som oss. Eller jeg kan a ta helt feil... 

Nei det er nok feil, han ble hentet fra en av mange stråklubber (i dette tilfellet KFK) som er en av mange klubber under byens flaggskip, Kbk!

Ble hentet til KBK i 2016, dvs som 17 år gammel!

Så dette blir det samme som at vi henter ett 17 år gammel talent fra en av våre samarbeidsklubben, som velger å gå videre etter 3 år.

Jeg regner i hvert fall ikke Sebastian Pedersen som Stabæk utviklet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen skal du være! 

Ser at Benjamin Stokke kommenterte "?" på innlegget hans på instagram. Uten at jeg trenger å legge noe som helst I akkurat det. Uansett ikke helt utelukkende med tanke på at Stokke har blitt nevnt flere ganger på forum, itillegg til at han har spilt 3 min med fotball på de siste 5. Så, kanskje..?  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev smart:

Det andre gjelder spillere som har gått gjennom akademiet. Om det skal bestå og Stabæk skal kunne gi nye unge spillere den samme muligheten for utvikling, må de som ha gått dette løpet føle en forpliktelse til å gi noe tilbake. Uten er det vanskleig å se for seg  hvordan modellen skal være bærekraftig. Er vel egentlig så enkelt.

En emisjon som avhenger av akademispilleres lojalitetsfølelse er åpenbart veldig sårbar, tynn og shaky ... håper ikke emisjonen er absolutt påkrevd og avgjørende for at vi skal overleve fram til ny Nye Nadderud er på plass. Ingos utbrudd mot Kinoshitas millionmiss gjør at det virker som hver tier fortsatt telles. Måtte JJ bringe oss ut til den grønne Europacuphimmelen neste år. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med spillersalgene i år bør det egentlig ikke være behov for et kapitalinnskudd.

Det har så vidt jeg har kunnet sjekke ikke vært gjort en emisjon siden 2013.

Det betyr at underskuddene i mellomtiden har vært dekket av spillersalg, spons, garantier og lån fra aksjonærene. Vi hadde feks. en betydlig gjeldspost på fjorårets regnskap, som nå skal være innfridd. Men den var uansett vesentlig mindre enn inntektene fra spillersalgene.

Man kan selvsagt ønske å øke kapitalen likevel, men Det er neppe påkrevd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Jesper Isaksen
  • Opprett ny...