Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men en god spiss skal være skadet 1-2 mnd i året.. Men Iversen er vel mere skadet enn det.. men at det er en forsterkning er det vel ingen tvil om, Hvem ville du hatt på topp? En skadet Steffen som spiller på 40% av det han kan eller en frisk Berre? Yup! samme her! Steffen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får en av de mange robuste stopperne i TL ta litt mot til seg og takle som...........

Men faen heller, her har Enga sikret seg to toppspillere (Arni og Ivers) og vi har ikke henta inn en dritt. DRIT KJIPT rett og slett....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En imponerende forsterkning! Rare greier, egentlig. VIF klager alltid over at de har begrenset med ressurser men samtidig opererer de med en av de største budsjettene i Tippeligaen i tilllegg til at de hver sesong kjøper inn 5-7 nye spillere. Hvor kommer alle pengene fra?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er glad han ikke ender opp i stabæk, selv med den formen våre spisser er i. Men hadde vi hatt berre,dos santos og hamre i stallen ville jeg tatt imot iversen med åpne armer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En imponerende forsterkning! Rare greier, egentlig. VIF klager alltid over at de har begrenset med ressurser men samtidig opererer de med en av de største budsjettene i Tippeligaen i tilllegg til at de hver sesong kjøper inn 5-7 nye spillere. Hvor kommer alle pengene fra?

Fredriksen og andre "investorer"

Det latterlige her er at Stabæk fortsatt blir kategorisert som en "kjøpeklubb" mens Enga er klubben for trygderen i gata.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bare er han god (når han er skadefri) men det skaper også mye blest rundt klubben. PR'en ved å ha han på laget er vel verdt noen kroner i seg selv. Stabæk har vel aldri vært så mye i media som da Fjøra skulle begynne.

Eller jo forresten etter at han begynte, men da var det ikke like positivt.

Forresten et av mine favoritt uttalelser: "Vi ble lovet en spiller som stod igjen etter trening og trente, ikke under".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vålerengen idrættsforening får pengene sine fra den klamme og varme inne lommen til feite Fredriksen. Men at Iversen gidder å ta imot penger som er varme, myke og våte av svette fra feite Fredriksen, skjønner ikke jeg noe av… Ikke at Vålerengen idrættsforening gjør det heller, men det er vel sånn det er når du først har solgt deg en gang, det er det vel lett å falle tilbake på det sikre, du vet hva du får.. Og hva John gir.. og gir.. og gir.. osv

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med han russeren til Chelsea. DA hadde vi aldri klaget på at det er for lite spillerkjøp i klubben her nei.. :D

Kanskje noen med gode engelskkunnskaper sender han en mail?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Iversen, helt eller bomkjøp...

La oss se litt "objektivt" på det:

Tror VIF tar en sjanse her, det kan selvsagt slå positivt ut for dem. Men det er heller ikke usansynlig at det kan bli et bomkjøp. Vi skal huske på at Iversen har vært "Free Agent" en god stund nå åpenbart ikke vasset i tilbud. Når han så velger VIF så er det nok et smartere valg av spiller enn av klubb. Uansett VIF er avhengige av å holde ham skadefri. Dessuten er jeg hellig overbevist om at det ikke først og fremst er en ny spiss som er løsningen på de offensive problemene til VIF. Som det heter i ordtaket "En enslig svale gjør ingen sommer" lett omskrevet så hjelper det lite med en kanonspiss hvis du ikke har en offensiv plan. Det har ikke VIF. Uansett, det er langt på vei riktig tenkt av VIF.

Statistikken til Ivers er som følger:

Wolwes 16 kamper 4 mål 0,25 mål per kamp

Tottenham 143 kamper 36 mål 0,25 mål per kamp

RBK 25 kamper 10 mål 0,4 mål per kamp

Tot 0,27 mål per kamp i snitt.

Det er i en litt bedre liga enn den norske, men mannen er nok ute av form...

Nei, jeg hadde vært misfornlyd hvis Iversen skulle kommet til oss og blir ikke skremt av at han går til Enga. Jeg tror de har brukt opp flaksen sin i år og at tyngdekraften tar de igjen på tabellen....

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At Stabæk er en kjøpeklubb henger ikke på grep. Det er få andre Tippeligalag som har en så stor andel av spillere fra egen jr.stall som det vi har. Hvor mange har VIF?

Det de her gjør er det samme som jeg skriver i en annen tråd. Hent en spiss som har et navn. Dette skaper glød i pressen og forventninger hos tilskuerne. Sportslig er det en klar forsterkning og han bør levere varene fra dag 1. I tillegg har de unge spillerne (om de finnes hos VIF...) et godt forbilde som vil bidra med høy intensitet på treningene hvilket igjen kan ha en positiv innvirkning på prestasjonsnivået for hele laget. Fornuftig av VIF. Vi burde gjøre det samme selv hadde det ikke vært for at vi mangler pengene....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DEt er visstnok bare en kortidskontrakt og han skal pendle fra london. Det lukter mer krisekjøp enn noe stjernekjøp.. Trekker tilbake det jeg skrev om at jeg ville sett han i stabæk, men står fast på at vi trenger nye spillere vi også

Lenke til innlegg
Del på andre sider

John Fredriksen har vel strengt tatt trukket seg ut av hele greia, har han ikke ? Ivers har vel ikke scoret noe spess med mål de siste årene, så hvorfor skal han gjøre det i Enga ?

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Statistisk så har han scoret 0,25 mål per kamp i PL og 0,4 mål per kamp her gjemme før han dro...

Det er 11 kamper igjen av sesongen, det er naturlig å anta at han vil komme til å score 3-4 mål i den perioden... Mindre er svakt, mer er en bonus...

Fler som blir bekymret???

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enga er jo gode på dødball og ivers er god på hodet, kan komme noen mål der, men jeg tror også at flaksen til enga er brukt opp. Tiper de havner på 8-9 plass til slutt. stabæk tar 5, 4 hvis vi er litt heldige.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slapp av karer...

Min spådom: Steffen = Simpson (og andre "knall"innkjøp som VIF har gjort både under, og før, Reka = oppskrytt, ute av form,mediajippo.= lite å frykte for TL-lag.

Mannen med krystallføttene (eller kanskje med en noe IQ-redusert spillestil han har arvet fra sin far) blir neppe med i fryktelig mange av høstens TLkamper.

Dessuten: babe-dame som er rotfestet i London og han pendlende på jobb mellom England og Valle.......... hmmm, det lukter av:

1. spiller blotta for andre alternativer i øyeblikket, og

2.kommende ekteskapskrise om han ikke kjapt returnerer til et PL-lag.

Endret av palau
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pappa Odd Iversen legger press på sønnen:

- Er han som faren sin, må han scorer minst tre mot Brann i debuten, sier Odd Iversen.

Odd kan ikke ha sett Vålerengen idrættforening spille i år, de har jo ikke tre sjanser under en kamp en gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig så står jeg ovenfor en personlig konflikt vdr hva jeg synes om overgangen til Litj' Ivers.

I utgangspunktet synes jeg det er positivt med alt som får opp interessen for norsk fotball og nivået i Tippeligaen. Liker også Steffen Iversen som spiller han er tøff og ofrer alt, synes også han gjorde en god jobb for landslaget. Hvis det stemmer det som står i avisene (og det gjør det jo alltid A-vis = B-vis) så står det også respekt av han å velge en norsk klubb fordi han tror det er lettere å komme på landslaget da.

Det negative er selvfølgelig at han går til VIF.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Steffen Iversen Til Vif!
  • Opprett ny...