Berdiin 35 Del Skrevet 4. August 2004 Del Skrevet 4. August 2004 Under kampen sist, hører jeg en masse tilrop fra tribunen. Mange er positive, men også mange som ikke er fullt så positive. Jeg lurer på hva de tenker med, og gjerne på? Altså, vi triller ball i hatt med Ham-Kam i hele 1.omg. Store deler av omgangen med bare 10 mann. Likevel skrikes det, ”spill fremover!!”. Jeg er skremt! For de av dere som tror at det går ant å spille like bra med 10 mann som med 11, bør prøve å spille med en mann mindre!! Det skal sies at vi mista mye av trykket etter den perioden vi bare var ti mann, men det kan skyldes at vi blir litt mer slitne utover i 1.omg. I tillegg mangler vi litt fart fremover på banen, noe som gjør at vi ikke får strekt motstanderen på samme måte. Viktig at de som ser på oss også prøver å forstå hva vi driver med. Og jeg vet at dere så gjerne vil forstå… Årsbeste burde endt med seier Var bortreist så jeg hørte ingen ting, men kommer dette fra hovis eller fra ståplassene mon tro. Uansett; tror spillerne hører oss veldig godt.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 4. August 2004 Del Skrevet 4. August 2004 Det er kjipt med negative rop, men utrolig bra at vi blir hørt. De ropene jeg reagerte mest på var når Stabæk roet ned imellom slagene, og trillet ball bak. Da var det enkelte dusterop. Det er enkelte personer som ikke forstår at spillerne ikke kan kjøre på med full pupp konstant. Irriterende å høre på, ass. Det er jo bare gøy å se motstanderne løpe seg slitne! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 4. August 2004 Del Skrevet 4. August 2004 Jeg var en av mange som ropte "framover". Men det var på slutten av kampen. Syns det er rart at spillerne hører enkelt-rop fra tribunen når de burde være svært fokusert på oppgaven sin... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 4. August 2004 Del Skrevet 4. August 2004 Hm....Her må jeg faktisk si meg litt uenig med Tom. Først: "store delerav kampen med 10 mann." Jo da 10 min midt i første omgang!! Så: "Likevel skrikes det, ”spill fremover!!”." Jo jeg hørte vel også det, men det var da det gjenstod 2 min av ordinærtid og stillingen var 1-1. Da ønsker selvfølgelig vi oss et mål og det skjer framover på banen. Så Tom, så langt jeg ser har ikke disse to hendelsene noen sammenheng. Mulig det fra Hovis ble ropt noe jeg ikke hørte, de om det. Syntes ellers at det er synd at det ropes negative ting ut på banen til våre spillere og aller mest av alt så syntes jeg det er veldig trist at det er det spillerene sitter igjen med av inntrykk etter kampen. Er det da ikke noe poeng i at jeg står der (og mange med meg ) og skriker med hes hver kamp. Synger på Gaute, Martin, Tom, Stian, Jon og alle de andre for å få god stemning bra trøkk og alle spillerene til og yte sitt beste. Det er tydeligvis bare de store gutta på Hovis som høres likevel og som får satt sitt preg på stemningen. Tusen takk til dere dere på Q!!?! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 4. August 2004 Del Skrevet 4. August 2004 Ja de på Q.. Angående det, hvorfor står det en hel gjeng der oppe og ikke sammen med alle oss andre, da hadde vi fått enda bedre trøkk (selv om det kanskje da blir vanskelig å kaste rop..)! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 4. August 2004 Del Skrevet 4. August 2004 Rundt der jeg står er det ikke hørbare negative tilrop mot egne spillere. At folk roper skyt! når gutta triller ball langs motstanderens 16 meter i flere minutter er ikke noe negativt tilrop. Skulle gjerne visst hvor dette kommer fra, slik at det kan gjøres noe med. Ellers til Stabæklars: Du skriver at du "reagerte" på utrop på tribunen. Hvordan reagerte du? Hva sa du til dem? Eller gjorde du som folk flest gjør - sier ingenting før kampen er over og så forteller du til alle du treffer at den og den roper bare dritt? Ta ting med dem det gjelder - på en ålreit og diskret måte. Ikke vær redd for å prate til noen. Løser ikke det saken får vi ta i bruk andre midler. Men vær så snill - SI FRA! Og ikke vent til slutten av kampen og skrik "Hold kjeft din jævla gris!" Ta det pent og med en gang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 4. August 2004 (endret) Del Skrevet 4. August 2004 (endret) De ropene jeg reagerte mest på var når Stabæk roet ned imellom slagene, og trillet ball bak. I min verden kan ordet "reagere" bety både en følelsesmessig hendelse og en aktiv handling. Det jeg prøvde å beskrive var det første. Uansett, jeg skjønner hva du mener Alz. Og jeg er helt enig med deg, at man bør si ifra dersom man synes det blir mye negative rop. Når det er sagt så var egentlig poenget mitt, jeg synes det er bra at gutta roer ned og spiller ball. Det som ellers var av negative rop fra Q var stort sett rettet mot dommer'n, men det er forståelig. Endret 4. August 2004 av stabækLars Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 4. August 2004 Del Skrevet 4. August 2004 Jeg synes Tom har rett i dette, og det er uvesentlig hvorvidt vi spilte med 10 mann i en hel, eller en halv omgang - POENGET er at spilleren hører de sarkastiske kommentarene fra Q feltet. Dette er tatt opp her inne før, og det har ikke blitt veldig mye bedre. Når det går så langt som at Tom pekefingerne opp til munnen, og hysjer opp mot Q-feltet under kampen, da er det et problem. Jeg aner ikke hvem personene er, men lurer på om personen (arrester meg om jeg tar feil) som ofte roper på Rickard ("Se Rickard a!"), er en av surmulerne. Jaja, nok om det. Fortsetter spillet som mot Ham-Kam, så holder de forhåpentligvis kjeft, eller enda bedre, de roper POSITIVE ting. FORZA STABÆK Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 5. August 2004 Del Skrevet 5. August 2004 Jeg aner ikke hvem personene er, men lurer på om personen (arrester meg om jeg tar feil) som ofte roper på Rickard ("Se Rickard a!"), er en av surmulerne. Det er spesielt 3-4 stykker som er særs negative på tribunen. Det skal underholdes absolutt hele tiden, og det virker på meg som om de ikke er i nærheten av å skjønne fotball. Han som i sin tid skrek "se Rickard a" kommer også med en og annen slengbemerkning, men han er også en av de som drar i gang mest på Q-feltet! Ellers er det jo mye av "nå må du se å gjøre noe da Gaute" og "nå må du skyte da mann" og lignende, men det er mer et uttrykk for at man lever med kampen, mener nå jeg. Ellers så er vi jo fantastisk opptatt av dommeren, meg selv inkludert, uten at det hjelper nevneverdig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mats 23 Del Skrevet 5. August 2004 Del Skrevet 5. August 2004 Først: "store delerav kampen med 10 mann." Jo da 10 min midt i første omgang!! Det kan jo tenkes at Stenvoll har et godt poeng. Å spille med Christian Holter på midtbanen er omtrent som å spille med 10 mann på banen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Klodrik 74 Del Skrevet 5. August 2004 Del Skrevet 5. August 2004 Synes nesten det var merkelig at vi dominerte mer mens vi bare var ti mann. Etter utallige timer med Terje Dalby (mens han kommenterte herrefotball altså), Kjell Kristian Rike, Haugen og Alsaker har jeg blitt indoktrinert med at det er værre, ja nesten umulig å spille mot et lag som bare har ti mann på banen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 5. August 2004 Del Skrevet 5. August 2004 Det er jo fordi et lag med ti mann legger seg bakpå. Det var også poenget til Tom. Er du 10 legger du deg bakpå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 5. August 2004 Del Skrevet 5. August 2004 Skulle gjerne visst hvor dette kommer fra, slik at det kan gjøres noe med. Ellers til Stabæklars: Du skriver at du "reagerte" på utrop på tribunen. Hvordan reagerte du? Hva sa du til dem? Eller gjorde du som folk flest gjør - sier ingenting før kampen er over og så forteller du til alle du treffer at den og den roper bare dritt? Ta ting med dem det gjelder - på en ålreit og diskret måte. Ikke vær redd for å prate til noen. Løser ikke det saken får vi ta i bruk andre midler. Men vær så snill - SI FRA! Og ikke vent til slutten av kampen og skrik "Hold kjeft din jævla gris!" Ta det pent og med en gang. Er enig i at det beste er å ta det der og da, på en hyggelig måte. Er vel ikke noe mer man kan gjøre. Folk har vel rett til å skrike hva de vill på match, men hvis noen sier i fra så vil det kanskje hjelpe. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 7. August 2004 Del Skrevet 7. August 2004 Mer fra Tom: I forrige innlegget kom jeg til å skrive at jeg var skremt over ”alle de merkelige tilropene fra tribunen”. Etter å ha tenkt litt over det, så er det vel ingenting å bli skremt over. Vi er alle forskjellige, og har selvfølgelig egne meninger om hvordan ting bør løses og slikt. Det jeg bør understreke var at det i en periode i 1.omgang, da vi spilte med 10 mann (ca 15 min.), ble ropt ”spill fremover”. Selvsagt må de få lov til å mene det, men det er jo selvsagt helt feil! Hehe… Med ti mann mener nå i alle fall jeg at det ikke er lurt ”å buse fremover” slik vi gjorde det første kvarteret. Man skal kunne ”hvile med ball”, og la motstanderen få løpe. Uten sammenligning for øvrig, så drøyer tyrefekteren med å drepe oksen. La dem slite seg ut, før vi setter inn støtet! Felles forståelse Ellers så ser det ut som om Tom mener at pila peker oppover!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg