Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tom Schelvan til Nettavisen:

"Men pengene kommer ikke til å gå til spillerforsterkninger. Vi er fornøyd med den stallen vi har, og er ikke på spillerjakt, legger han til."

--

Med andre ord slipper Erik Loe at skiltene på firmabilen blir klippet av i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:? Jeg blir litt oppgitt over at Stabæk planlegger å bli tabellfyll også til neste år. Uten endringer er det ingen mulighet til å gjøre det bedre. Dette minner meg litt om Viking som også jobber for å bli dårligere i 2003.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt. erstatter for Marel skulle vært en potensiell toppscorer og ikke noe stallfyll som tar benkeplass fra sultne juniorer. Dette tror jeg Gaute og co også har innsett og kostnad ved innkjøp av toppspiss ikke er økonomisk forsvarlig.

Marel har tross alt ikke bevist en dritt i år, med unntak av kampene mot Anderlecht. Flaks at Lokeren-ledelsen fulgte sine landsmenn på tv....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsterkninger kommer hvis Chippen blir solgt. Synes ikke det er på sin plass å erstatte ham med en middelmådighet når vi vet at vi skylder en hedersmann som Tobias Linderoth (og flere til) penger.

vi får satse på at poljac/makegård slår til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går jo alltid an å spørre pent om ikke Fjørtoft har lyst på et comeback igjen. Han kan få drakt nr 10... :) For Fjørtoft er ALLTID klar for et comeback.

Det er alltid smart å satse på de unge. Vi har hatt alt for mange talenter fra utlandet som ikke har vært interessert i å legge igjen penger i det de drar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må si meg enig med gladlaks her. spar heller penga til en skikkelig spiller. Å kjøpe en middelmådig spiss som bare blir stallfyll er det ikke noe poeng i.

la oss vinne cupen i år. da får vi inn litt cash

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Men pengene kommer ikke til å gå til spillerforsterkninger. Vi er fornøyd med den stallen vi har, og er ikke på spillerjakt, legger han til."

Det måvære noen som har høy promille i Stabæk:

Først kjøper de han for 5 mill så selger de han for 2,2 får de 25% for videre salg må Lokeren selge han videre for 15 mill for at stabæk ikke skal tape penger.

Stabæk stallen var tynn i fjor men vi var heldige som ungikk skader på nøkkelspillere, nå er stallen enda tynnere og det er vel ikkke lenge før de selger Chippen. Skal Stabæk gå på samme smellen som Brann og Lsk som måtte handle inn for flere millioner etter halvspilt serie for å klare seg i tl?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:( jeg er VELDIG trist at marel spiller i belgia nå!

det blir tøff for meg å stå på tribunen og ikke å se marel spille...

...jeg savner ham allerede nå...

vet ikke om lokeren er god for ham. ok, for sin sportslige utviklingen er det bra, men for sin personlige???

klarer han det når egne supporterne er sintne med ham?

jeg tror han aldri har opplevet sintne og skjellende supportere her i stabæk eller i island...

jeg vet at belgiske supportere er berømt for å være aggressive, brutale og ekstreme...lokeren er ikke et unntak.

håper han trives godt i belgia og jeg ønsker ham lykke!

p.s.: håper at det er ikke så mange feil i teksten...dette er mitt første innlegget på norsk :wink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å skrive her på forumet er god øvelse for språkkurset mitt :)

marel skal spille sin første kampen med lokeren (rekruttlag) på torsdag, 16.01. og lokerens supporterne er veldig nysgjerrig på ham...

de synes han ser ut som eidur gudjohnsson fra chelsea...hmm, vet ikke...hmm...

men de er veldig glade at lokeren har kjøpt en ny islending fordi alle islendinger som lokeren hadde hatt til nå har vært en stor suksess. (f.e. runar kristinsson, arnar gretarsson, arnar vidarsson)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,2 mill for en ung og lovende landslagsspiller på Island er vel som å selge en 1 år gammel E-serie mercedes for 50.000.

Dette virker panisk og korttenkt på meg og tyder på at Stabækledelsen enten

a) har kniven på strupen kostnadsmessig

B) har gjort en ny Hanssen/Stavrum-affære

eller

c) vet om en kronisk skade Marel har som gjør ham ubrukelig

Det som er litt trist med dette er at Marel var den på topp som vi hadde størst forventninger til. Blir Thomas bedre med mindre konkurranse? Vårt beste spissvalg nå er André Flem, så kan vi lempe høye baller inn foran mål - og vips - har vi toppscoreren i 2003.

Fint at vi blir kvitt en tung kostnadsbyrde, trist at det er Marel og tragisk at vi fikk så latterlig lite for ham.

ellers enig med triste torsk i at Marel kun overbeviste mot Anderlecht i fjor. Minnet litt om TA Flo, kanskje?

Nå er vi i hvertfall outsidere - seriegull i 2003!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette virker panisk og korttenkt på meg og tyder på at Stabækledelsen enten 

a) har kniven på strupen kostnadsmessig 

B) har gjort en ny Hanssen/Stavrum-affære 

eller 

c) vet om en kronisk skade Marel har som gjør ham ubrukelig

Det er nok alternativ a) som gjelder Alz. Når man jobber på HK i Nordea og stadig får gleden av å hilse på folk fra administrasjonen i Stabæk i gangene, er det grunn til bekymring.

Ellers tror jeg Finstad skal få mer enn nok konkurranse fra Markegård/Poljac. Jeg synes det er greit at vi bruker 2003 sesongen til å gjøre en gjeng lovende jr. til stjerner. Det er bedre å bli nr 8 i 2003 for så å vinne i 2004, enn å bli nr 5. hvert jævla år.

Det som likevel bekymrer meg er om Gaute og Schelvan virkelig lar unggutta slippe til. Nå bør vel f.eks. snart Samir få sjansen på kanten. Steners kan man trekke inn sentralt, så får de gutta der litt konkurranse også. Jeg har dessuten veldig tro på både Henning Hauger og Bjørnar Holmvik. Norges vakreste bør vel også få flere sjanser. Det er veldig bra at vi produserer egne spillere. Men da må vi bruke dem. Husk hva som skjedde med David Hanssen. Hadde han fått mer tid hadde han kanskje holdt Svin Dal på benken. Da hadde vi garantert blitt kvitt Svin Dal og ikke David. Jeg er ikke i tvil om at det ville vært bedre for klubben.

Rich

PS. Maren du imponerer med norsken din. Venter ellers i spenning på det første innlegget på norsk fra Bianca.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

marel skal spille sin første kampen i dag.

og det finnes mange innlegg på lokerens forumet allerede før han har spilt...

nesten alle supportere tror han er den nye helten og han er utrolig godt...

noen gutter var på treningen i går og var veldig fornøyde med hva han viste.

de belgiske jentene liker ham fordi han er islensk og så stor og blond :D (men de er ikke bortskjemt...har noen sett på marels nye lagkameratene???)

her er en utdrag fra forumet :wink:

"takk for den kjempefine nyttårsgaven vi fkk fra klubben! det var vel med 14 dager forsinkelse, men jeg så ham spille på treningen i dag...wow! han er supert! hvis sambegou fant tilbake til sin tidligere kondisjonen kunne begge sammen spille i spiss...europa here we come!"

"jeg har ikke peiling hvordan vi skal heie vår nye super spiss marel baldvinsson på stadion. han har en navn som er veldig vanskelig å røpe - har noen ideer?"

det er veldig morsom at belgierne ikke vet hvordan de skal uttale/røpe marels navn...de har jo allerede 3 islandske spiller på klubben, så de skulle vite hvordan man uttaler islandske navn...

@rich: takk, du er så snill...jeg tror å lære norsk er ikke SÅ vanskelig, men jo mer man lærer, desto vanskeligere blir det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

André Schei Lindbæk kan vel ta over plassen til Baldvinsson? Han har vel neppe lyst til å dra tilbake til Molde igjen....

Lønnskravene hans passer nok strukturen i Stabæk. Jeg for min del vil heller ha tilbake Stavrum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Marel solgt!!!
  • Opprett ny...