Morten 22 Del Skrevet 8. August 2004 Del Skrevet 8. August 2004 Har forsatt sansen for Gaute men det får da være grenser! Hvorfor i all verden bytter han ut en teknikker som Samuel og lar Tom som antageligvis hadde årets svakeste kamp? Tom ga Til overgangsmulighet på overgangsnulighet med feilpasninger og burde vært bytta ut før 2 omgang. Nå er det på tide og prente inn i gutta at det er ingen vits i å reise jorda rundt uten å prøve å score først. Vi daffern og slipper inn et mål selv om at vi er klar over at Til har scora 90% av målene i de 10 første minuttene. Vi utlingner og gidder ikke å angripe før Til scorer 2-1 da er det pokker meg forsent. Vi skal score det første målet og tvinge Til til å angripe og kontre dem i senk. Er jeg helt på jordet eller ....? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 8. August 2004 Del Skrevet 8. August 2004 Dette var ikke bra av Gaute, men vi kan ikke legge all skyld på han likevell... Jeg synes at han venter litt for lenge til tider med å bytte spillere. Veldig leit med det første målet til Tromsø og slett forsvarspill I A Hagen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 8. August 2004 Del Skrevet 8. August 2004 Stabæk ligner ikke på Stabæk. Det er noe tafatt over laget, og en mangel på en konsekvent spillestil. De har glimtet til et fåtall ganger i år, men jevnt over er fotballen de spiller ikke til å kjenne igjen. Spørsmålet er (og jeg blir vel pepret nå) om Gaute har det som skal til for å snu skuta. Hvis vi inkluderer treningskampene så har denne tendensen pågått i 7-8 mnd nå... Ellers...I.A. har topp innsatsvilje, men svakhetene hans på kant blir desverre overtydelige mot raske tekniske motstandere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 8. August 2004 Del Skrevet 8. August 2004 NÅÅÅ synes jeg vi skal holde kjeft og backe gutta!! OG trener + resten av apparatet. "Hva skal man med fiender når man har....." osv.. Og så tar vi alle nødvendige oppvasker etter siste serierunde (eller Cupfinale..). Men DA må det "vaskes", helt fra Stabækkontorene og langt inn i garderober og spillerbiler... Det er jo et sammenhengende overtydelig "skrik" siden oktober/november om at man må ha: - rydding i spillerstall (hjer må det folk både inn og ut!) - skjerping av holdninger - drilling av offensivt, positivt STABÆKspill - evaluering av alle i "ansatt"-apparatet (og etterfølgende rydding) men INNTIL DA gutter...(og jenter)... backer vi klubb, lag, trener og spillere Lojalt.. ALLTID - UANSETT Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 8. August 2004 Del Skrevet 8. August 2004 Forsovet fornuftig sagt det Palau, men det må finnes noe mellom halleluja og helvete, mens sesongen pågår også. Å diskutere/kritisere må/bør ikke være det samme som skittkasting. Og heller ikke det motsatte av å backe opp spillerne. Er det ikke derfor vi drar på kamp da? For å backe de opp, og bli underholdt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 8. August 2004 Del Skrevet 8. August 2004 Korrekt Palau, mulig Gaute ikke gjorde det helt riktige, men vi skal backe gutta 100%!! Vi visste på forhånd at dette ble en vanskelig kamp og det er INGEN skandale å tape mot TIL selv om 3 poeng er kjærkomment.. Bare suksessen kommer mot HAKA og Sandefjord er det ikke krise å tape mot formlaget glimt.. Det er fortsatt mange poeng igjen.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 8. August 2004 Del Skrevet 8. August 2004 Joda.. men i år er det tøffere enn noen sinne. Da krever det max lojalitet av oss også... og så skal vi pushe alt vi kan for opprydding, fornying og skjerping etter sesongen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 8. August 2004 Del Skrevet 8. August 2004 jeg syns faktisk Martin var en av våre dårligste i dag. ingenting stemte jo for han. syns Gaute burde satt inn Finstad mye tidligere! Veigar og Sammy fikk utretta absolutt 0. men uansett, vi spiller borte mot et lag som antagelig er minst nest best i Norge for tida. er ikke noe å grave seg ned for.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 8. August 2004 Del Skrevet 8. August 2004 Joda.. men i år er det tøffere enn noen sinne. Da krever det max lojalitet av oss også...og så skal vi pushe alt vi kan for opprydding, fornying og skjerping etter sesongen... Selvfølgelig har gutta 100% support, men det må da være lov å si i fra når man ser noe som er en selvfølge. Jeg støtter Stabæk 100% til jeg ligger i grava men da må jeg få lov til å si i fra hvis jeg er uenig i noe for diskusjon. Gaute styrer skuta og det liker jeg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 8. August 2004 Del Skrevet 8. August 2004 Hadde vi tapt hjemme mot Fredrikstad skulle jeg muligens kastet dritt om Gaute, gutta og enda flere - å tape borte mot årets hjemmelag derimot ser jeg som en selvfølge... Jeg likte det ikke, håpet på seier, men det er tider da man kan kreve hoder på fat og det er tider da man kanskje burde holde litt kjeft. Du er sikkert smart nok til å kunne klokka. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 8. August 2004 Del Skrevet 8. August 2004 Nope - Holder ikke kjeft.. sorry! Syntes dette var dråpen selv om vi spiller mot kanskje norges nest beste lag og de har vunnet 8 av 9 hjemme kamper. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 8. August 2004 Del Skrevet 8. August 2004 Kunne ikke sagt det bedre selv Markus! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 8. August 2004 Del Skrevet 8. August 2004 NÅÅÅ synes jeg vi skal holde kjeft og backe gutta!! OG trener + resten av apparatet. Og så tar vi alle nødvendige oppvasker etter siste serierunde (eller Cupfinale..). Men DA må det "vaskes", helt fra Stabækkontorene og langt inn i garderober og spillerbiler... Det er jo et sammenhengende overtydelig "skrik" siden oktober/november om at man må ha:- rydding i spillerstall (hjer må det folk både inn og ut!) - skjerping av holdninger - drilling av offensivt, positivt STABÆKspill - evaluering av alle i "ansatt"-apparatet (og etterfølgende rydding) Hva er gærent med å rydde nå? Hvorfor rydde i dag når du kan gjøre det i morgen? Hvorfor vente å ødelegge oppkjøringen til neste sesong? Hvorfor ikke ødelegge en sesong som er rævkjørt alt? Jaja jeg vet man har Cupen og UEFA cupen, men i cupen har vi vært meget heldige i år, og UEFA cupen har jo ikke begynt enda. Rydd og vask nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 8. August 2004 Del Skrevet 8. August 2004 Jeez, jeg snakker om et helhetsinntrykk av hele sesongen inkl oppkjøring! Er det virkelig mulig, ved å lese mitt innlegg, å tolke det som jeg mente Tromsø kampen alene? Å kjefte og smell pga et tap i en kamp er jo bare latterlig. Jeg snakker om et inntrykk basert på 35 kamper +. Stabæk spiller dårligere fotball en spillermatrialet tilsier enkelt og greit. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 9. August 2004 Del Skrevet 9. August 2004 Noen konklusjoner som er trukket etter denne kampen av forskjellige forståsegpåere på dette forumet er disse nå vet motstanderne hvordan vi spiller, så da kan vi ikke gjøre det mer nå må vi holde oss til stabæk stilen finstad må inn så fort som mulig hauger var utrolig dårlig Fra tidligere vet vi at Finstad holder faen ikke nivået på andre laget og må faen se til å bli sparke ut av troppen Nå må guate satse på Henning! Han er utrolig god. Det er ikke de samme som har sagt alt dette. Men vi tror alle at vi vet best, mye bedre enn Gaute og resten av de i støtteapparatet. Har forresten dere som vil sparke Gaute tenkt på hva alternativene er? Det er ikke Eggen eller Svennis vi får. Kanskej Erik brakstad???? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 9. August 2004 Del Skrevet 9. August 2004 Vannsklig å se hvem som svarer hvem her men... det er vel ingen vits å ta helt av og kreve hoder på fat etter Til kampen. Selvfølgelig må man kreve at spillere yter 100% og trenerne skal se hva som skjer ute på en bane for å gjøre forandringer. Desverre var det ikke bra i går men det har Gaute sikker fått med seg. Jeg støtter Gaute 100% som trener og håper han forsetter i mange år! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 9. August 2004 Del Skrevet 9. August 2004 Selv Aalbu reagerer krafting på kampen i går: http://www.budstikka.no/redaksjonelt/sport...rticleID=153764 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 9. August 2004 Del Skrevet 9. August 2004 Særdeles artig å lese: Aalbu tordnet mot spillerne, for så i neste linje lese: Aalbu spanderte biff... Hvis jeg er forbanna på noen kjøper jeg ikke mat til dem ihvertfall... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 9. August 2004 Del Skrevet 9. August 2004 Trøstespising?? I A Hagen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 9. August 2004 Del Skrevet 9. August 2004 Jeg har tvilt på Gaute tidligere, for selv om han er taktisk dritgod har han sine svakheter. Personlig tror jeg ikke han er tøff nok, men det er ikke det jeg vil fram til. Det må være mulig å sette tvil ved både spillere, trener og ledelse (lurer også litt på hva Aalbu egentlig driver med utpå der) uten at noen skal påstå at man ikke støtter klubben. Dette har vi forsåvidt diskutert flere ganger før, det er jo tross alt første gangen vi møter skikkelig motstand. Men å tenke kun med hjertet og ikke med hue tjener ingen på... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 9. August 2004 Del Skrevet 9. August 2004 Jeg fulgte treninga noen ganger i forrige uke.. noe som jeg syns virket oppløftende. gutta hadde fin intesivitet og viste spilleglede. Særlig Martin, Finstad, Henning og Morten (+ Stian de gangene han ikke var på spesialtrening) virket som de var skikkelig tente og var flinke til å dra med seg de andre gutta. På Fredag trente de nevnte med en engelsk trener som vistnok hadde god kompetanse på pasningsteknik osv. På spm. om hvorfor det bare var disse 5 som deltok svarte Martin, "..det er vel bare vi som gidder". Det skremmer meg litt at, i den situsajonen vi er i nå, ikke flere av gutta (de unge, de som sliter med å komme på laget etc.) tar initiativ og trener ekstra hardt og blir med på disse ekstratreningene. ..når det gjelder Finstad, tror jeg han er viktigere for laget enn det som er lett å se. Han binder opp motspillere og gjennombruddskraften hans er det ingen i troppen som matcher. Med den insatsen han har vist på trening syns jeg han bør tilbake i start11'ern. Sammy og Veigar passer dårlig til hverandre og ingen av dem er rene spisstyper. uansett syns jeg det er dumt å snakke om Gaute og sette spm.tegn ved hans stilling. Evt. innhenting av annen kompetanse/assistanse kan man jo alltids trekke frem, men Gaute sitter fjellstøtt i mine øyne. Dårlig at folk kommer med sånt etter et tap mot et lag som rett og slett bare er bedre enn oss! vi må stikke fingern i jorda og innse at vi ikke er norges beste lag i år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 9. August 2004 Del Skrevet 9. August 2004 vi må stikke fingern i jorda og innse at vi ikke er norges beste lag i år. Det er vel det vi gjør, og jorda sier at det samme laget som til tider lekte seg med motstanderne ved fjorårets høstses. nå ligger faretruende nære nedrykk. Det er noe som ikke stemmer, det ser vi vel alle, men hva det er og hvordan det kan løses er det som (bør) diskuteres. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 9. August 2004 Del Skrevet 9. August 2004 ..nå har vi mista Chippen og Martin er helt tydelig ikke i toppform. Dette var etter min mening de eneste to grunnene som gjorde at vi kunne nettopp leke oss med motstanderne i fjor. Jeg er sikker på at om vi gir Martin og Mads Jørgensen tid til å spille seg inn igjen og i form, får vi et topplag igjen. ...når det er sagt, hadde det jo selvsagt vært fint med en spiss. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 9. August 2004 (endret) Del Skrevet 9. August 2004 (endret) Hepp, Etter 15 år med stadig fremgang erfarer vi for første gang litt skikkelig motgang. Det er ikke motgangen i seg selv, men måten vi håndterer motgangen på som er avgjørende. Å sparke treneren er ikke riktig fremgangsmåte. Statistikken viser også at det ikke gir det ønskede resultat. Men det kan godt være at Gaute trenger litt hjelp for å røske opp i den mentale biten. Det har han fått i Aalbu. I det hele tatt synes jeg at vi har gjort mye riktig siden sesongstart. Men resultatene lar vente på seg, selv om vi har hatt en markant fremgang i det siste. I etterpåklokskapens ånd så er det dog noen ting jeg gjerne vil trekke frem. Treningene i vinter og gjennomføringen av treningskampene. Etter hva jeg forstod så valgte sportslig ledelse i samråd med spillergruppa å endre på opplegget rundt vintertreningene for å ta et steg opp på tabellen. Vi leste også i media at spillerstallen hadde de beste fysiske testresultatene noensinne og det er isolert sett svært gunstig. Men, i retrospekt så kan det virke som om vi har trent feil. I steden for å fokusere på nøkkelkompetansen vår (Det gode passningspillet, teknikk og bevegelse) og gjøre dette enda bedre så har vi styrket de fysiske atributtene (Styrke og utholdenhet). På den måten blir det hverken fugl eller fisk, det er en klassisk feil i følge all organisasjonsteori. Fokuset på resultatet i treningskampene var underordnet. Det er riktig at man skal benytte treningskamper på å øve, men resultatet er uansett viktig. Ellers øver man kun på å tape. Vår selvtillitt har uansett fått seg en alvorlig knekk og det har vist seg å ha konsekvenser for flere aspekter av spillet vårt. Nyervervelsene Ingen tvil om at Sammy, Veigar og Mads er solide forsterkninger. Men de kom inn lovlig sent. Samtidig ble de knekt av treningene våre. De burde fått lenger tid til å aklimatisere seg både til laget, treningene, taktikken. Men de vil utvilsomt bidra sterkt til neste år. Matin Andresen og spillemønsteret Martin Andresen var svært viktig for spillemønsteret/taktikken vår. Vi spiller klassisk 442, hvor vi vinkler spillet inn på banen til Andresen for å trekke motstanderene inn mot midten og skape rom på sidene. Så kan vi spille ballen ut mot flankene og spille hurtig fremover. I år har vi blitt ofte brutt på midtbanen, mistet ballen når flankene er på vei fremover og kommet i undertall i egen sone og sluppet inn tilsynelatende enkle mål. Dette så vi alt i vinter. Vi hadde tid til å spille inn en fast midtbaneduo (Tom og Tommy etter min mening) og burde kjørt konsekvent med dem i hele vinter for å gjøre samspillet deres bedre. Men vi har variert mye på spillerene, Tommy har vært helt ute av form, samt at selvtillitten har vært på bunnen etter de svake resultatene i vinter. Nå er Andresen tilbake og det hjelper litt, vi faller tilbake til vårt faste mønster, men enda så varieres det vel mye med midtbaneduoen. Martin og Mads, Martin og Tommy, Martin og Henning. Ungutta har ikke tatt det forventede skrittet videre. I fjor viste både Branmir og Mads Clausen fine takter, særlig var Clausen bra. Han vikarerte for Andresen med bravur i fjor. I år har han ikke vært i nærheten, med normal utvikling burde han vært førstevalg sammen med Tommy i midtbanen før Andresen returnerte. Poljac har bare vært en skygge og hverken Eirik eller Samir har klart å løfte seg opp på A-lagsnivå. Dog helt mørkt har det ikke vært, + til Henning og et stort + til Morten. Angreps og forsvarspill Det har vært mange som har etterlyst en giftig spiss. Jeg tror Thomas har det som skal til. Ref en tidligere sammenligning med LSK's Arild Sundgot. Men er usikker på om det trenes nok på avsluttninger. Sundgot står igjen en halvtimes tid etter hver trening og trener avsluttninger. Det er det Thomas må gjøre også! Det offensive spillet har sviktet totalt sett også, så det er ikke bare spissene sitt ansvar at det scores for lite, men spissene har ikke produsert tilfredsstillende på de sjansene som er levert uansett. Forsvaret har til tider sluppet inn ubehaglig enkle mål, særlig har det sviktet i markeringene på bakre stolpe. Heldigvis har Jon Knudsen vist seg å være en av tippeligaens beste spillere! Uansett et stort - til etablerte spillere som Mike og Christian for den jobben de har gjort i år. Dødballer I en tett og jevn serie så blir det stadig viktigere å kapitalisere på faste situasjoner. Men både offensivt og defensivt synes jeg vi har vært svake på dødballer i år. Rundt halvparten av målene i fotball scores på dødball og når vi er tannløse offensivt og svake på markeringen defensivt så slår dødballsituasjoenen fort negativt ut for oss! Hui, det ble kanskje mye negativt på en gang, men, men.... Mvh @ringo PS: På Fredag trente de nevnte med en engelsk trener som vistnok hadde god kompetanse på pasningsteknik osv. På spm. om hvorfor det bare var disse 5 som deltok svarte Martin, "..det er vel bare vi som gidder". Her håper jeg at du kødder!!!! Hvis ikke er det et alvorlig faresignal! Det er rett og slett dårlige holdninger! Endret 9. August 2004 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 10. August 2004 Del Skrevet 10. August 2004 Tror Gaute gjør det beste ut av de spillerene han har per i dag. Det som man kan "henge" han på er hvorfor han har de spillerene han har. Når det gikk så ræva som det gikk i treningsmatchene så burde han ha gjort noe. Mener ikke nødvendigvis å kjøpe nye, men se hva vi kunne ha endret mtp trenigsmetoder/mengde etc. Har inntrykk av at de tok litt for lett på alle tapene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 11. August 2004 Del Skrevet 11. August 2004 Det du sier er veldig riktig...I år har vi fått inn, Sammy, Mads, Stian(Relativt ny), Veigar, Martin(Blir sammenlignet som ny ettersom han ikke var med noe særlig i sesong oppkjøringa og vårdelen) og jeg veit ikke om jeg skal si Morten er "ny" jeg(?)...uansett, å spille inn et et "nytt" lag er ikke så lett som det kan høres ut som (Men det er jævlig lett på CM ), gutta trente masse styrke i sesongoppkjøringa til denne sesongen...som Tommy har sagt han har aldri trent så bra som i år noe som ikke har gitt utsalg denne sesongen til nå...For Tom er det det motsatte, han er blitt hardere og tøffere enn noensinne...Sammy kom til Stabæk, kom ikke inn i start11 fordi han klarte ikke i begynnselsen å sette seg inn i den Norske spillestilen, han har i år blitt en av de få "stjernene" på årest Stabæk lag....Mads og Veigar kom til Stabæk med lite trening og begge fikk et "sjokk" når dem kom hit ettersom dem ble skadet relativt fort, disse to har vært en av nedturene i årets sesong...Martin kom tilbake til Stabæk og møtte nye spillere, han har ikke prestert om mot sitt beste de få kampen han har spilt (men det kan vi ikke forvente heller)...Stian og Morten er to relativt nye spillere, Stian har hatt personlig problemer før og i sesongen noe som har gått utover prestasjonene på banene, Morten vil jeg si er relativt "ny" spiller oppe på A-laget han har klart å kapre venstre backen fra Holter noe som er meget positivt. Før denne sesongen trente gutta "enormt" mye styrke noe som vi hadde håpet hadde slått ut i årets sesong dette skjedde da "desverre" ikke,noe som egnetlig er ganske bra ettersom vi har flydd på en bølge der vi har vært i toppsjiktet omtrent hele tiden siden vi rykket opp i 95. Derfor er det meget sunt for oss å vite hvordan det er å være nede i sumpa...så jeg må ta etter Bendix å si at ENDELIG (!!) får vi føle det på kroppen hvordan det er å være nede "der". Oppkjøringstreninga før denne sesongen kommer til slå utslag neste sesong hvor vi da har spilt inn alle spillerene (Forhåpentligvis skaffer vi oss nye spillere før neste sesong og ikke sier etter at Branimir og Samir har scoret 15 mål hver at vi allerede er "vinnerne" på spillermarkedet slik som Gaute sa om Martin det er bullshit(!) å si). Denne kommer til å bli et typisk "VIF" sesong hvor vi kommer til å satse på Cupen (unntatt at dem bruker å rykke ned eller komme på kvalik...Det skjer ikke med oss ) og forhåpentligvis tar vi cuptrofet med hjem på Nadderud. Jeg har stor tro på neste sesong ( men det hadde jeg før denne sesongen også (men det har jeg hver sesong da sp )) når vi har fått spilt inn laget sikkelig og fått inn nye spillere (kanskje Gautes drøm...Storflor) så vil oppkjøringstreninga før denne sesongen blomstre ut neste sesong (Bare dritt at jeg må bruke disse ordene når jeg har satsa 100 kroner hver med to kamerater på at Stabæk kommer over Brann og VIF ) Ta mitt ord og stol på store Rubbster ( ) (Skrev den på nytt her også jeg ) Forza Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg