Gå til innhold

Jeg vet jeg lager et HÆLVETE her nå men, Bør Gaute Larsen få sparken?  

56 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg

om du er så jævla imot alt Stabæk står for og det klubben har bygd opp gjennom mange år, foreslår jeg at du finner deg en annen klubb å følge med!!

Er ikke i mot Stabæk - og ja de har vært flink til å bygge opp et "topp" lag ingen tvil om det, men nå er det vel på tide å ta av seg silkehanskene, slå i bordet og f eks si til en spiller at nå må du skjerpe deg ellers så får du ikke ny kontrakt - du får sparken - der er døra der er vindu velg selv Adjø!, Kan ikke beholde spillere bare fordi dem er flinke til å lage liv på avslutningsfesten etter sesong slutt. Leste her om dagen at Sammy hadde stått igjen etter trening og hadde skudd trening for seg selv - :huh:

Det var vel noe nytt i Stabæk under Gaute, sånn har jeg ikke lest, sett eller hørt om at de har gjort i stabæk siden det året de hadde vinter øvelse og H Backe var sjef. Det jeg har sett etter er at de sitter i en ring og trikser ballen rundt og spiller gris eller noe sånt. Sist Finstad hadde egen trening var vel da han fikk beskjed om å gå ned i vekt og han var ute og jogget hele høsten. (Martins egen trening når han spiller bridge teller ikke) Spillerne har vel litt ansvar selv også men det er treneren som har hoved ansvaret.

Vi har et bedre lag i år enn i fjor, husker når Chippen forsvant og når vi fikk Stian sa Martin at Stian var bedre for han var mer lagspiller gjorde de andre rundt seg gode og hadde samme farten som Chippen, Tom har blomstret for fullt i år! Han er blitt Konge på Stabæk jobber og sliter, går på løp og gjør ting selv. Jon har blitt bedre har ikke gjort så mange tabber i år som i fjor (se NRK fotball tabber 2003 - der har han mange) Finstad er den samme, syntes Kjølø og Hoter er de som har skuffet mest i år. IAO og Muri er de samme som i fjor men jeg syntes Muri trår til litt mer i hodeduellene i år IAO har alltid trått til, og i tillegg har vi fått Sammy, Mats, og Pall (Pall har vel ikke helt slått igjennom enda men han kan bli en spennende spiller neste år - det både tror og håper jeg) Men hvorfor svikter det da? Nei det er ikke selvtilliten til spillerne - har vært med Stenvoll og D. Hansen (vif) på byen (kokos) jeg og selvtilliten til de er på topp tro meg!!. Det er det kollektive som er borte det er derfor Aalbu og Ingo er med nå, men så rart det ble borte i år da? Hvorfor ble det ikke borte mens vi hadde Fjøra som surna til miljøet ganske kraftig? Tror alt ligger hos den litt tamme treneren som bare klør seg på haken under hele kampen og sier til pressen at de 15 første minuttene var bra de skal vi ta med oss og bygge videre på. For så å lese i avisen dagen etter at han kjefter på spillerne etter kampen, hvorfor så rolig under kampen det er da det skjer??, sammen lign med alle de andre trenerne da.. Gaute er tam! som en åpnet 0.33 øl som har stått åpen på veranda siden sist fredag. Hvordan i hule heite bygger du videre på 15 min forresten? Tror ikke Gaute vet det heller, han har ikke bygget noe jo. Det burde ringt en bjelle hos ledelsen under sesong oppkjøringen når vi tapte noe sånt som 30 000 kamper på rad, og ikke bare si at det er treningskamper. (Ja jeg vet at det året VIF rykket ned vant de alle treningskampene sine men det var fordi de trodde de var konger) men det påvirker spillerne uansett, og vis det var for å teste spillerne så er det noe alle vet at når det nærmer seg alvor må du kjøre med første laget så mye som mulig sånn at de blir samkjørte. Kan ikke teste nye spillere og formasjoner på trening før første serie kamp. Mulig at de har trent for mye styrke og kondisjon osv og trent for lite uten ball sånn som vil få opp ballkontroll -pasninger -skudd osv. Men uansett hvordan du vrir og vender på det er det treners skyld. Vi trenger nytt blod, nye impulser og NY trener.

Endret av Pondus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

All erfaring tilsier at skal man oppnå suksess så må man ha kontinutet på trenersiden.

Men det finnes selvsagt grenser. Selv ikke jeg tror Ulk/Kisa er Norges beste lag om 15 år selv om de skulle finne på å beholde dagens trener

Lenke til innlegg
Del på andre sider

All erfaring tilsier at skal man oppnå suksess så må man ha kontinutet på trenersiden.

Men da må man ha en bra trener som kan tenke nytt.

Jaja Gaute ledet oss til 3. plass i fjor men alle døde dyr sparker litt før rigor-mortis trer i kraft.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan forsåvidt forsvare mye av det du sier, men en ting er jeg uenig i.

jeg syns verken Mads, Veigar eller Sammy var merkbare forsterkninger til første elvern da de kom. Sammy har kommet mer og mer nå utover og viser at han kan bli veldig viktig fremover. Mads var god i én kamp, noe annet enn det syns jeg ikke er vits i å trekke fram. Veigar har heller ikke vist seg fram, men kommer sikkert til å gjøre det.

poenget mitt er, når man henter inn nye spillere tar det tid, det kan tilogmed ta en hel sesong, før de er ordentlig inne i systemet, finner sin plass og ikke minst kommer i skikkelig form. bare se på Peter Sand.

ingen tvil om at vi har hentet inn veldig bra erstattere, men vi må gi dem tid.

det er heller ikke til å komme bort ifra at vi har spilt en halv sesong nå uten mannen laget er bygget rundt, så han må også få tid på seg.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forrige sesong hadde vi på papiret et relativt dårlig lag (til Stabæk å være).

At de fikk 3. plass skyldes mange faktorer. Bl.a.

-få skader

-spillere utviklet seg

-spillerne utfylte hverandre meget godt

Alle disse tre faktorene har Gaute hatt en avgjørende betydning (også ved å satse på skadeforebyggende tiltak)

Denne sesongen har vært en nedtur ENDELIG !!! (hm høres rart ut og jeg vil jo at de skal vinne samtlige kamper), MEN: For at Stabæk skal bli Norges beste må man oppleve motgang. Spilerene og trenere må det samme. Stabæk har hatt fremgang i ca 15 år. De har enten rykket opp, fått bedre plassering i tippeligaen, eller holdt samme nivå etter tap av nøkkelspillere. Dette er en fantastisk historie vi må være stolte av. Men min oppriktige mening er at hele klubben trenger litt motgang før vi blir modne til å ta skrittet helt til toppen. OG FOR 1.GANG KAN VI VISE AT VI IKKE ER MEDGANGSUPPORTERE.

Jeg mener at både spillere og trener har levert under forventet i år og det er naturlig å stille kristiske spørsmål. At Gaute f.eks. kan sette inn Holter som sentral midtbane virker jo som en dårlig spøk. Mener jeg har ca 10 bedre forslag, men nå er Gaute på treningene -ikke jeg og så er det slik at han har trenerutdannelse mens jeg kun spiller CM på data`n .

Håper jeg ikke blir skutt grunnet "endelig nedtur" tror bare det er et nødvendig onde som ingen ønker på dette forumet -heller ikke jeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne sesongen har vært en nedtur ENDELIG  !!! (hm høres rart ut og jeg vil jo at de skal vinne samtlige kamper), MEN: For at Stabæk skal bli Norges beste må man oppleve motgang. Spilerene og trenere må det samme. Stabæk har hatt fremgang i ca 15 år. De har enten rykket opp, fått bedre plassering i tippeligaen, eller holdt samme nivå etter tap av nøkkelspillere.

Det du sier er veldig riktig...I år har vi fått inn, Sammy, Mads, Stian(Relativt ny), Veigar, Martin(Blir sammenlignet som ny ettersom han ikke var med noe særlig i sesong oppkjøringa og vårdelen) og jeg veit ikke om jeg skal si Morten er "ny" jeg(?)...uansett, å spille inn et et "nytt" lag er ikke så lett som det kan høres ut som (Men det er jævlig lett på CM :D ), gutta trente masse styrke i sesongoppkjøringa til denne sesongen...som Tommy har sagt han har aldri trent så bra som i år noe som ikke har gitt utsalg denne sesongen til nå...For Tom er det det motsatte, han er blitt hardere og tøffere enn noensinne...Sammy kom til Stabæk, kom ikke inn i start11 fordi han klarte ikke i begynnselsen å sette seg inn i den Norske spillestilen, han har i år blitt en av de få "stjernene" på årest Stabæk lag....Mads og Veigar kom til Stabæk med lite trening og begge fikk et "sjokk" når dem kom hit ettersom dem ble skadet relativt fort, disse to har vært en av nedturene i årets sesong...Martin kom tilbake til Stabæk og møtte nye spillere, han har ikke prestert om mot sitt beste de få kampen han har spilt (men det kan vi ikke forvente heller)...Stian og Morten er to relativt nye spillere, Stian har hatt personlig problemer før og i sesongen noe som har gått utover prestasjonene på banene, Morten vil jeg si er relativt "ny" spiller oppe på A-laget han har klart å kapre venstre backen fra Holter noe som er meget positivt.

Før denne sesongen trente gutta "enormt" mye styrke noe som vi hadde håpet hadde slått ut i årets sesong dette skjedde da "desverre" ikke,noe som egnetlig er ganske bra ettersom vi har flydd på en bølge der vi har vært i toppsjiktet omtrent hele tiden siden vi rykket opp i 95. Derfor er det meget sunt for oss å vite hvordan det er å være nede i sumpa...så jeg må ta etter Bendix å si at ENDELIG (!!)

får vi føle det på kroppen hvordan det er å være nede "der".

Oppkjøringstreninga før denne sesongen kommer til slå utslag neste sesong hvor vi da har spilt inn alle spillerene (Forhåpentligvis skaffer vi oss nye spillere før neste sesong og ikke sier etter at Branimir og Samir har scoret 15 mål hver at vi allerede er "vinnerne" på spillermarkedet slik som Gaute sa om Martin det er bullshit(!) å si).

Denne kommer til å bli et typisk "VIF" sesong hvor vi kommer til å satse på Cupen (unntatt at dem bruker å rykke ned eller komme på kvalik...Det skjer ikke med oss <_<:(:ph34r: ) og forhåpentligvis tar vi cuptrofet med hjem på Nadderud.

Jeg har stor tro på neste sesong ( men det hadde jeg før denne sesongen også :ph34r::( (men det har jeg hver sesong da sp :rolleyes: )) når vi har fått spilt inn laget sikkelig og fått inn nye spillere (kanskje Gautes drøm...Storflor) så vil oppkjøringstreninga før denne sesongen blomstre ut neste sesong :D

(Bare dritt at jeg må bruke disse ordene når jeg har satsa 100 kroner hver med to kamerater på at Stabæk kommer over Brann og VIF

:angry: )

Ta mitt ord og stol på store Rubbster :D ( <_< )

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke dette med ENDELIG jeg..

Lurer på om Bratseth sier det vis RBK rykker ut av CL-kvalikken eller får 5. plass i serien

Bratseth: Åhh ENDELIG!, nå møter vi litt motgang og det er da vi blir sterke! Også kan komme tilbake sterker neste år! For nå vinner vi helt sikker tippeligaen!

Yup! tror nok det er noe sånt han hadde sagt..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å kjenne Bratseth, så gjetter jeg på nei.

På samme måte tror jeg ikke at ingen i Stabæk er særlig fornøyd med status per i dag.

Uansett så tror jeg at det kan være litt sunt med litt motgang. For å holde oss til Rbk så gjorde de en del grep før høst sesongen, fordi de ikkke hadde spilt som forventet. Forskjellen er vel at de kan kjøpe seg ut av "krisene". På godt norsk heter "if it does not kill you, it will only make you stronger". På samme som en spiller som blir satt ut av 1. laget enten trene hardere/smartere for å komme tilbake eller gi opp. Det er i motgang man ser hva som bor i laget.

Misforstå meg rett, jeg hadde heller sett at Stabæk kjempet om gull enn nedrykk, men etter en litt trist start så får vi håpe at det kommer noe positivt ut av det.

"Hva skal en gjørr'a? Skal man legga seg ned eller slå ut håret å stikke ut et sted" (Jokke RIP)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

tror du ike at når stian ohr, mannen som er berømt for ikke å nøle med å si sin mening rett opp i tryne på diverse klubbledelser hadde sagt hvor jævli misfornøyd han hadde vært med gaute hvis han var det?

på spørsmål fra en avis (husker ikke hvilken) svarte han at det er ikke gaute sin skyld men spillerne.

de har en selvtillit som er most og hadde de lest alt dette pisset som blir skrevet på forumet her så hadde stabæk vært på dir nedrykk etter to kamper... Gaute er ingen dårlig trener og stabæk er intet dårlig lag og det vet dere alle! så ta dere sammen og støtt gutta!

får vondt i huet av alt pisset her.

finn et annet sted å gi utrykk for deres meninger!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig å se at denne tråden ikke er glemt. :)

Denne sesongen har vært en nedtur ENDELIG !!! (hm høres rart ut og jeg vil jo at de skal vinne samtlige kamper), MEN: For at Stabæk skal bli Norges beste må man oppleve motgang - Men min oppriktige mening er at hele klubben trenger litt motgang før vi blir modne til å ta skrittet helt til toppen. OG FOR 1.GANG KAN VI VISE AT VI IKKE ER MEDGANGSUPPORTERE.

Lurer på om Bendix sier det samme idag..

Lurer på hvordan voten hadde vært i dag jeg da, men siden jeg støtt og stadig kjører voter og alle vet min mening om Gaute! (den samme jeg har hatt siden 16.mai kampen mot Fc Oslo (lyn) hvor vi lå nederst i serien.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 4 uker senere...

har nok sagt mye dumt innpå her... i sinne eller frustrasjonens navn... og jeg respekterer folk sine meninger. og syns det også er greit at meningene får ben å gå på her inne på forumet hvis dere skjønner hva jeg mener.. men en ting irriterer meg noe grenseløst, og det er de som ikke greier og holde kjeft på kamp og langer ut i øst og vest om hvor dårlige de syns at stabækspillerne er. og det er det som er saken.

de som syns stabæk har noen elendige individer og stiller seg med stabæk support på kamper og langer ut med det når de har driti seg ut eller gjort en helt meneskelig feil, og det må det da være mulig å tilgi.. men hva slags inntrykk tror dere spillere og støtteapparat får av oss supportere da? Den røde tråden her er at vi kan ikke knuse det siste lille av selvtillit spillerne har nå... tenk hvor pressa de er nå, og en negativ bemerkning fra egne supportere er akkurat det de trenger for å miste alt og det er et eksempel (tror jeg da) på hvordan et lag kan ryke ned..

Så hværsåsnill kjære alle oss supportere... la de negative tanken deres og mine for den saks skyld være inn i hodet ditt eller hvor du måtte ha dem vente med å få slippe ut til etter at kampen er ferdig..

La oss støtte gutta!

Forza Stabæk!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

? tror vi misforstår hverandre.

Er 100% enig i det du sa. Er lei av å høre all dissingen av egne spillere og trenere som foregår under kampen. Sikter også til at dette er stor sport på hovis, og at om vi stående, syngende supportere kan gjøre noe med akkurat det, så kan vi ihvertfall oppfprdre til full støtte fra vår side av banen...vi som er nærmest benken....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Gaute?
  • Opprett ny...