Gå til innhold

Paul Oyuga

Rubbster
 Del

Anbefalte innlegg

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har også tenkt tanken om at det kan være vi som har meldt vår interesse. Han har en imponerende statistikk så langt i år; 12 mål på 15 kamper! Han scorte betydelig mindre når han spilte i Örebro men hadde den gangen, så vidt jeg kan se, en mer tilrettelegger rolle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken slo meg også om et lån til oss... Etter å ha sett han mot Brann virker det jo som om han kan klare å skape noe på egenhånd. Tror det er viktig å styrke laget for en kortere periode med en spiller som er i målform

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt tynt grunnlag å bedømme en spiss på, men den ene kampen jeg så (cup'en) var jo rimelig overbevisende. Om en spiller har opp mot ett mål i snitt i første div. har derimot mindre å si, da det både scores flere mål og er vesentlig dårligere forsvar i 1. div. Det er vel også generelt flere sjanser i denne divisjonen. Likevel, skulle ikke vært meg imot om hr. Oyuga fikk prøve seg i blått, for det han gjorde på søndag var slettes ikke værst!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Diallo var vel i sverige i fjor, men jeg tror han er borte nå.... Zane er etter hva jeg forstår på vei tilbake til LSK....

Jeg tipper det var Molde, Viking eller oss som var på jakt etter Ouyga. Jeg tror det kunne vært et smart trekk av oss, men Bryne er vel neppe veldig villig til å la ham gå....

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jo forsåvidt våre egne begynt å putte mål også, så kanskje vi ikke trenger en "frelser" likevel. Men hvis vi likevel skal ut å shoppe; Hva med LSK's Gylfi Einarsson ? Han har jo ennå ikke kontrakt til neste år, og ser ut til å vite godt hvor målet står.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det var noen på en annen tråd som også var inne på tanken.

Gylfi har blomstret for LSK i år. Frem til da har han vært en bra squadplayer, men lite annet. I år har LSK lagt om fra 442 til 433/451 og som offensiv indreløper i den formasjonen har Gylfi kommet til sin rett.

Jeg har sett ham flere ganger i 442 enten som sentral midtbane eller høyre flanke, der er han ikke like hvass. Hadde vi spillt 433 så ville jeg vært helt enig i at Gylfi kunne vært mannen for oss, men i 442 tror jeg ikke han vil tilføre laget vårt noe.

@ringo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har spurt mine svenske kontakter om Paul Oyuga. De oppfatter han som en bra spiller men er en såkalt "glaslirare", d.v.s. dyktig men skadeplaget. Det kan også være noe av årsaken til at han scoret færre mål i Örebro enn hva han nå gjør for Bryne.

Endret av Thomas
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gylfi er midtbane, ikke spiss - å kjøpe en midtbane spiller for å bruke han som spiss er en nødløsning. Slik jeg ser det burde vi ikke bruke mer penger på midtbanen. Hvis vi skal ha en spiss - så kjøp en spiss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var det det med penga da... Jeg regner ikke med noe spisskjøp i år med mindre det kommer et tilbud vi bare ikke kan si nei til.

Med Branimir, Samir og Peter av lønnslippen burde vi vel ha noen penger tilgjengelig. I tillegg kommer UEFA og cup penger som fort kan bli litte-bitte-granne det også.

Vi var med i løpet om Braathen og hadde et godkjent bud fra Skeid på 2 mill, disse pengen ble ikke brukt og burde være tilgjengelig for nye spillerkjøp.

Vi kan hvis vi ikke kjøper oss noen nye spillere faktisk havne i 1div neste år, regner med at det er dyrere enn ny spiss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Vi kan faktisk haven i 1. div selv med en ny spiss.... Kampen mot Bodø blir i så måte ekstremt viktig!!! Vi må bryte trenden borte på aspmyra mot et Glimt lag i ekstrem medgang... Det kan bli drittøfft!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at faren for nedrykk er tilstede, men allikevel er jeg optimistisk ( med brann sin høstsesong i fjor friskt i minne ) og tror tabellen vil se slik ut etter siste serieomgang:

01. RævBk - Alt er vel som vanlig der oppe

02. Lsk - Holder følge med rbk til Stabæk slår dem på hjemmebane

03. Tromsø - elendige på bortebane

04. Brann - Dårligere enn tromsø, bedre enn enga

05. Vif - Mangler det lille ekstra som vil gi RL plass

06. Stabæk - Satser på at vi får en skikkelig opptur med mange kamper uten tap.

07. Lyn - en gang middelhavsfarer....

08. Ham Kam - Realismen har innhentet bøndene fra hamar

09. Odd - Occean effekten er i ferd med å dø ut

10. Bodø/Glimt - opptur - nedtur - opptur ---> NEDTUR

11. Viking - selv med hodgson kommer de ikke høyere

12. Fredrikstad - tar de nødvendige poengene på hjemmebane -

13. Molde - hoseth solgt, null entusiasme engasjement i klubben

14. Sogndal - skjeldestad skadet, russel solgt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror  tabellen vil se slik ut etter siste serieomgang:

I forhold til form kurver vil slutt tabellen se lik ut pr dags dato;

Rosenborg 56

Lillestrøm 45

Tromsø 45

Vålerenga 40

Brann 39

Ham-Kam 39

Bodø/Glimt 36

Stabæk 33

Odd Grenland 28

Lyn 27

Molde 25

Viking 23

Sogndal 22

Fredrikstad 19

Tar vi og gjetter på følgende seiere i neste runde (boldet lag tar poeng)

Bodø/Glimt Stabæk

Brann Sogndal

Fredrikstad Odd Grenland

Lillestrøm Molde

Lyn Ham-Kam

Rosenborg Tromsø

Viking Vålerenga

og denne formen fortsetter ut sesongen vil slutt tabellen se slik ut

Rosenborg 62

Lillestrøm 51

Tromsø 43

Brann 40

Ham-Kam 40

Stabæk 40

Vålerenga 38

Bodø/Glimt 34

Viking 31

Odd Grenland 30

Lyn 28

Molde 24

Sogndal 24

Fredrikstad 21

med en spiss som også kan være matchvinner som f.eks Oyunga vil mange poeng sikres, serien er ekstremt jevn og vi trenger spillere som er på rett plass til rett tid. Skaffer vi oss rett mann er faktisk ikke RL umulig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er nøktern optimist ift høstsesongen, og mener vi kan få slite hvis vi ikke snart begynner å ta 3 poeng i jevne oppgjør, og spille U fremfor å tape. Jeg vil se mer beslutsomhet og enkle løsninger i angrep, samt null feil og stor kynisme bakover. Vi kan godt klare oss uten en ny spiss, og fokus bør heller være på hvordan vi skal få spillet til å flyte bedre, og få tilbake evnen til å vinne matcher.

Den stallen vi har nå er god nok for topp 4, så det er ikke spillermateriale som det skorter på, det er rett og slett utøvelsen av spillet.

Det som skremmer litt er jo at det har vært den samme problemstilligen hele sesongen, og det har ikke blitt så mye bedre. Gjennomgangsmelodien her inne har vært "kjøpe spillere" og "spille blaa fotball", men vi har strengt tatt fortsatt i samme tralten. Vi har slått et finsk lag ("alle gode finner er proffer") og et første divisjonslag, noe som i mine øyne ikke sier all verden. Det eneste som er verdt å ta med seg fra disse kampene er følelsen av å vinne. Kanskje hjelper det, men jeg tar det ikke for gitt.

Noen har krevd Gautes avgang, og hvis vi rykker ned med samme laget som i fjor, så kan en ikke bortforklare trenerns ansvar. Gaute har et stort ansvar, og jeg synes på ingen måte at han har vist at han har vært tydelig misfornøyd med spillernes innsats, utad, i løpet av sesongen. Hvorvidt hans stilling bør vurderes vil jeg helst ikke mene så mye om, men en kan jo minne om Lillestrøm og Erlandsen, som gikk fra sølv, til to "down sesonger", og som nå er oppe å jobber igjen. Mao, det er mulig å snu trenden uten å sparke trenern.

NOE jeg dog synes er et lite problem, er den stadige rokeringen på laget, noe jeg tror medfører litt usikkerhet, og manglende kvalitet i spillet. Dette skyldes forsåvidt skader, men også eksperimentering, noe jeg mener en bør forbeholde treningskamper.

Foran neste sesong trenger vi en ny venstreback (evt bruke holmvik/tanum), samt en spiss. Mitt drømmelag for neste sesong blir da som følger :

-------------------------Jon--------------------------

Morten ------ Mike ---- Muri --------Ny v.back ----

Stian -------- Mads -------- Martin ---- Sammy ---

--------------Ny spiss ----- Veigar ------------------

Som førstevalg på benken vil jeg ha Henning, Markegård, Tanum, Holmvik og Stenvoll. Således vil feks Finstad og Stenersen måtte vike for Markegård og Hauger. Synes det er viktig å gå den veien, selv om den kan være litt lengre enn alternativet, dvs bruke de eldre gutta. Se bare på Morten, han har utviklet seg kolosalt i løpet av sesongen, og har sammen med Muri vært forsvarets beste. Henning har også levert sakene de gangene han har fått sjansen (bortsett fra B mot Tromsø (hvem andre leverte..?)). Hvis du er 22, og leverer på samme nivå som en som er 30, så er det ingen tvil om hvem som bør spille. Det er ihvertfall min mening.

Det ble visst lengre enn hva meningen var, men noen ganger er det godt å få luftet noen tanker rundt go'laget i blaatt.

Er det noen andre enn meg som er stolt av å være Stabæk-gutt i et nytt årtusen ?

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er nøktern optimist ift høstsesongen, og mener vi kan få slite hvis vi ikke snart begynner å ta 3 poeng i jevne oppgjør, og spille U fremfor å tape. Jeg vil se mer beslutsomhet og enkle løsninger i angrep, samt null feil og stor kynisme bakover. Vi kan godt klare oss uten en ny spiss, og fokus bør heller være på hvordan vi skal få spillet til å flyte bedre, og få tilbake evnen til å vinne matcher.

Den stallen vi har nå er god nok for topp 4, så det er ikke spillermateriale som det skorter på, det er rett og slett utøvelsen av spillet.

Det som skremmer litt er jo at det har vært den samme problemstilligen hele sesongen, og det har ikke blitt så mye bedre. Gjennomgangsmelodien her inne har vært "kjøpe spillere" og "spille blaa fotball", men vi har strengt tatt fortsatt i samme tralten. Vi har slått et finsk lag ("alle gode finner er proffer") og et første divisjonslag, noe som i mine øyne ikke sier all verden. Det eneste som er verdt å ta med seg fra disse kampene er følelsen av å vinne. Kanskje hjelper det, men jeg tar det ikke for gitt.

Noen har krevd Gautes avgang, og hvis vi rykker ned med samme laget som i fjor, så kan en ikke bortforklare trenerns ansvar. Gaute har et stort ansvar, og jeg synes på ingen måte at han har vist at han har vært tydelig misfornøyd med spillernes innsats, utad, i løpet av sesongen. Hvorvidt hans stilling bør vurderes vil jeg helst ikke mene så mye om, men en kan jo minne om Lillestrøm og Erlandsen, som gikk fra sølv, til to "down sesonger", og som nå er oppe å jobber igjen. Mao, det er mulig å snu trenden uten å sparke trenern.

NOE jeg dog synes er et lite problem, er den stadige rokeringen på laget, noe jeg tror medfører litt usikkerhet, og manglende kvalitet i spillet. Dette skyldes forsåvidt skader, men også eksperimentering, noe jeg mener en bør forbeholde treningskamper.

Foran neste sesong trenger vi en ny venstreback (evt bruke holmvik/tanum), samt en spiss. Mitt drømmelag for neste sesong blir da som følger :

-------------------------Jon--------------------------

Morten ------ Mike ---- Muri --------Ny v.back ----

Stian -------- Mads -------- Martin ---- Sammy ---

--------------Ny spiss ----- Veigar ------------------

Som førstevalg på benken vil jeg ha Henning, Markegård, Tanum, Holmvik og Stenvoll. Således vil feks Finstad og Stenersen måtte vike for Markegård og Hauger. Synes det er viktig å gå den veien, selv om den kan være litt lengre enn alternativet, dvs bruke de eldre gutta. Se bare på Morten, han har utviklet seg kolosalt i løpet av sesongen, og har sammen med Muri vært forsvarets beste. Henning har også levert sakene de gangene han har fått sjansen (bortsett fra B mot Tromsø (hvem andre leverte..?)). Hvis du er 22, og leverer på samme nivå som en som er 30, så er det ingen tvil om hvem som bør spille. Det er ihvertfall min mening.

Det ble visst lengre enn hva meningen var, men noen ganger er det godt å få luftet noen tanker rundt go'laget i blaatt.

Er det noen andre enn meg som er stolt av å være Stabæk-gutt i et nytt årtusen ?

Forza Stabæk

Hvor har du gjort av I A Olsen a?

Glemt han...? :o:huh:

Kan ikke glemme en spiller som vettu <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle til å skrive det, I.A er en stoor fighter og kan burde vel spille? Ellers ser det ut som jeg har få ting å utsette start 11'eren på. Vil gjerne ha med Tom på venstre istedenfor Sammy som evnt. kan spille spiss. Tom var konge der i høsten ifjor og han var begynt å vise lignende takter nå. Hvis han kan ta det med videre..

Inntil vi får en ny spiss..;

Jon

I.A Mike Muri Ny v. back (morten?)

Stian Mads Martin Tom

Veigar Wowoah

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det var Molde....

Molde skal forøvrig passe seg litt...

Med Hoseth borte og Khilberg ute, så har de hentet tilbake Ruud Ramsli og Singsaas. Spillere som ikke holdt mål før, skal nå liksom være redningsmenn... og Mitja Bruljc skal score målene??? Jeg så ham i vinter når han prøvespillte for LSK. da var han alt annet enn imponerende!

De skal ha for at de spiller "bra" fotball, men det er som sagt ikke system, men enkeltspillere som avgjør kamper...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det var Molde....

Molde skal forøvrig passe seg litt...

Med Hoseth borte og Khilberg ute, så har de hentet tilbake Ruud Ramsli og Singsaas. Spillere som ikke holdt mål før, skal nå liksom være redningsmenn... og Mitja Bruljc skal score målene??? Jeg så ham i vinter når han prøvespillte for LSK. da var han alt annet enn imponerende!

De skal ha for at de spiller "bra" fotball, men det er som sagt ikke system, men enkeltspillere som avgjør kamper...

@ringo

Har de ikke akkurat hentet inn han gode vennen fra moss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Paul Oyuga
  • Opprett ny...