Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Foruten det faktum at Norges øverste divisjon er jevnere enn på lenge, så har det skjedd en aldri så liten styrkemobilisering som man sjelden har sett maken til i norsk fotball;

- Ole Martin Årst ble hentet tilbake til Tromsø i 2003. Her skulle eliteserieplassen berges. Ettersom han fortsatt er på Alfheim, innhar Tromsø en spiller med MYE erfaring og styrke.

- Lyn hentet inn Premier league gutta Tessem og Leonhardsen og ikke minst lynvingen Sørensen.

- Frigård til Ham-Kam

- Martin Andresen dro, men kom deretter tilbake til Stabæk. Ikke akkurat en enorm forsterkning fra i fjor, iom at han var her da og, men han kom tilbake og er Stabæks viktigste kort for videre eliteseriespill i 2005. Han er tross alt landslagskapteinen i Norge. Hvor lenge siden er det sist vår faste landslagskaptein spilte fast i Norsk serie?

- Roy Hodgson til Viking

- Steffen Iversen til VIF....!

- A G Arason til VIF

- Bengt Sæternes til Brann

- Egil Østenstad mulig tilbake til Stavanger.

- Edmilson til Lyn. Dette er uansett hvordan man ser på det en liten sensasjon!

Det er ikke unormalt at "avdanka" utenlandsproffer vender hjem etter sine glansdager i Europa, men her snakker vi faktisk om høyst oppegående spillere med kvaliteter over middels i Norsk sammenheng (for å si det mildt!). Det virker som om mange klubber har gjort et kolektivt løft for å først og fremst komme nærmere en Royal League plass, men også for å nærme seg RBK.

Har det foregått en stille revolusjon forran øynene våre? :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Relativt sikker på at det jobber ganske hektiskt på Stabæk kontoret om dagen, problemet jeg ser er at de spillerene som har vært aktuelle på markedet alle har gått til andre klubber. Bortsett fra Dioh Williams syntes jeg det virker ganske tomt på markedet. Torstein Helstad er naturligvis spennende...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Relativt sikker på at det jobber ganske hektiskt på Stabæk kontoret om dagen, problemet jeg ser er at de spillerene som har vært aktuelle på markedet alle har gått til andre klubber. Bortsett fra Dioh Williams syntes jeg det virker ganske tomt på markedet. Torstein Helstad er naturligvis spennende...

Markedet er vel alt annet enn tomt, hvis du virkelig vil kan du finne flere spillere som ville gått rett inn i 11ern vår, bare se på @ringo. Kanskje ikke alle funnene er like tilgjengelige, men Stabæk bør da streng tatt greie å hente inn minst en spiller mens overgangsvinduet er åpent.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker på tilgjengelig spillere som vi vet hadde gått inn og styrket stallen... De fleste vi har funnet på disse sidene er spillere som fort kan få tilpassningsproblemer, regner med at det er lettere å få Iversen og Sæternes til å fungere i miljøet enn en 25 år gammel Ungarer som ikke kan engelsk. Men jeg tar gjerne en liste med spillere du mener garantert putter 15-20 mål i løpet av sesongen og gjør det fra dag 1.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thorstein Helstad og Rune Lange har blitt nevnt. Etter en kjapp titt her: http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/822_normal.html

fikk jeg sansen for; Derek Boateng (20 år, 185 cm, 78 kg) og tidligere nevnte Daniel Hoch fra AIK kan være spennende. Fra Djurgården Geert den Ouden (27 år, 193 cm, 88 kg) og Babis Stefanidis. Danijel Milovanovic (30 år, 185 cm, 84 kg) fra Landskrona. Jonas Wallerstedt

(26 år, 180 cm, 78 kg) fra GIF Sundsvall. De fleste av disse er vel litt for dyre for Stabæk, men nå er det Tom S. sin oppgave å finne den riktige spilleren, ikke min.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var visst Østenstad klar for Viking oppdaget jeg. Er litt tvilende til formen hans, men det står at han er klar til kampen mot VIF på søndag. Fuglestad er jo blitt innlagt på sykehus, så hva som skjer med "vikingene" er ikke trygt å si. Viking er jo et av de lagene vi er avhengige av at taper hvis luken nedover skal bli større, men å håpe at noen skal tape mot vålerengen går jo ikke....dilemma!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men å håpe at noen skal tape mot vålerengen går jo ikke....dilemma!
[

Jah, det er et helvete det der....

Men skitt au, vi får tenke på oss selv og håpe på at laga bak oss ikke tar 3 poengere!

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Relativt sikker på at det jobber ganske hektiskt på Stabæk kontoret om dagen

Jeg føler meg rimelig sikker på at det IKKE jobbes særlig hektisk med å finne en ny spiss NÅ. Han kommer, men han kommer nok ikke i år

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fett da har vi kanskje 1.div's beste spiss til neste år.

Ikke meningen å være negativ, men vi ligger ikke langt unna kvalikplass, dessuten så har vi to cuper å spille for.

PS. Tror ikke vi rykker ned men ville kun illustere et poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Relativt sikker på at det jobber ganske hektiskt på Stabæk kontoret om dagen

Jeg føler meg rimelig sikker på at det IKKE jobbes særlig hektisk med å finne en ny spiss NÅ. Han kommer, men han kommer nok ikke i år

Skriv hvem det er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Vi får vel bare smøre oss med tålmodighet.... Kommer navnet ut så går prisen på spilleren opp og det er vi ikke tjent med....

Det som derimot kunne vært interessant å vite er om man jobber konkret med en eller flere alternativer. Eller om man fremdeles scouter markedet.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det vel å satse på at dagens stall holder til fornyet kontrakt, og cup-spill blir en ren bonus. Men denne spissen bør være av øverste klasse hvis vi tar en såpass stor risiko i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Stille Før Stormen...
  • Opprett ny...