superblaa 1 465 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Orker ikke å tenke mer på tapet i går, og kliner til med ny match tråd. Vi trenger 3 poeng i denne, og må satse offensivt. Gutta må gå ut i hundre, og vi skal ha et tidlig mål. Hadde vært fett om Mads ble klar her, ellers håper jeg Henning og Martin starter sentralt. Veigar og Sammy på topp, med Tom og Stian på kantene. Morten og IA bekler backene, og midtforsvaret som vanlig. Dette MÅ bli 3 poeng. Forza Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Hepp, Jepp det blir en viktig kamp.... Lyn har egentlig gjort en brukbar sesong i år de... Litt i det skjulte... Mye spennende unggutter og nå får de på plass litt mer erfaring og teknikk (Edmilson)... Det blir tøfft å ta poeng, men vi får titte litt på lyn og se om vi finner noen svakheter vi kan utnytte @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 23. August 2004 (endret) Del Skrevet 23. August 2004 (endret) men vi får titte litt på lyn og se om vi finner noen svakheter vi kan utnytte husk for gudsskyld å maile disse til Gaute, det er ikke sikkert han leser dine vurderinger i forkant av kampene... Jeg hater å si det, men her er det faen meg livssviktig med 3 poeng !!! Endret 23. August 2004 av Markus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 det viktigste i denne kampen er at vi tar kommandoen fra start. gå ut i hundre og få et tidlig mål. ikke helt sikker på hvem som burde få starte, ettersom jeg ikke så kampen mot b/g. men har fått med meg at holter hadde store problemer, da er han vel ikke riktig mann mot jan derek sørensen eller han nye vingen til lyn. Ellers ser det jo ut som veigar har begynt å komme i form, har hvertfall 2 mål på 3 kamper. nei, jeg vil helst se at morten og ia tar backene, mads eller henning tar den sentrale midtbaneplassen, sammy på vingen. og veigar og eirik på topp. hvis mads er tilbake kan vel en 4231 formasjon duge. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Så lenge IA og Morten kan spille, bør ikke Holter starte. Mannen er rett og slett for dårlig for TL. Han har gode passninger, men det hjelper lite når enhver ving bruker han som bøye. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Hepp, Enig, når Mads er tilbake bør han gå inn i angrepet og ikke midtbanen, ihvertfall så lenge vingene våre (Ohr, Wowoha/Tom fungerer). Hengende spiss i en 4411 formasjon. "mitt lag" Jon - Morten, I.A., Muri, Clausen - Ohr, Martin, Tom, Sammy - Mads J -Veigar. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Faktisk ikke det dumeste laget jeg har sett, Mike har spilt langt under pari i år, pasningspillet hans har gitt masse overganger i mot, den eneste gode pasningen jeg kan huske var når han la den på lissa til Peter mot Odd, ca 3 min igjen, 70 meter rett på lissa. Synd Sand ikke satte den sjansen i siste matchen... Kjenner dog ikke nok til å vurdere Clausen på venstre bækk, men noe må gjøres i forsvaret også, det er ikke bare angrep som sliter. Liker også Mads på top og Tom og Sammy på midtbane/kant... Vi går for denne @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fred. 48 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 ...Ellers ser det jo ut som veigar har begynt å komme i form, har hvertfall 2 mål på 3 kamper... Veigar har faktisk putta 1 mål i sine siste 3 kamper, og det er det LENGE siden en spiss har gjort i Stabæk! Ingen grunn til bytte der for å si det sånn. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Han puttet mot haka og mot b/g, eller var tromsø kampen etter haka kampen? enten 2 mål på 3 kamper eller 2 mål på 4 kamper, det er oftere enn de andre spissene våre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 hva med bjørnar kan han være et alternariv? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 23. August 2004 (endret) Del Skrevet 23. August 2004 (endret) hva med bjørnar kan han være et alternariv? Hepp, Helt klart, men... Clausen har litt mer erfaring fra Eliteserien... Han har spillt venstre midtbane tidligere og forsvar på 2. laget... Vi mangler en venstreback... @ringo Endret 23. August 2004 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Jeg syntes ærlig talt ikke at Sammy og Veigar fungerer så veldig bra sammen som spisser. Vil gjerne se Veigard og Eirik. Eirik er stor og sterk og truer bakrommet mer enn de to andre, Veigard og Eirik utfyller hverandre helt utmerket. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Å si at Veigard og Eirik utfyller hverandre perfekt er vell å ta noe i, men det er ikke en dum løsning... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Å si at Eirik er stor og sterk er vel også å ta i litt... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Orker ikke å tenke mer på tapet i går, og kliner til med ny match tråd. Vi trenger 3 poeng i denne, og må satse offensivt. Gutta må gå ut i hundre, og vi skal ha et tidlig mål. Helt enig, Glimt kampen er glemt og nå er det på tide å fokusere på de gjennstående kampene. Faren med å ligge så langt nede er at vi ikke tør spille offansiv fotball lenger og at vi safer bakover i steden. Begynner vi med det er vi ferdig. Tror kanskje løsningen er å sette ut Tom og la Samuel få sjansen på kanten igjen. Tom er kanskje et alternativ til Stenersen på midten. Styrken vår burde være to kjappe sider med Morten/Stian og I.A/Samuel. Da er det ikke bare for motstanderne å ta ut Stian. På topp må vi ha en sterk mann som kan holde på ballen og hvem er det???? En annen ting er innsatsen, savner kriging og skikkelig tempo i kampene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 En annen ting er innsatsen, savner kriging og skikkelig tempo i kampene. Riktig! Mot HAKA var det mange som sa, inkludert meg selv, at nå funkermidtbanen igjen. Det varte desverre ikke lenge og nå har den falt sammen igjen, dog ikke like ille som før ferien. Gutta må BLØ for drakta på søndag skal vi ta hjem poengene! Liker det laget men vil gjerne ha Tom på venstre, han går IKKE i midten (som han sier selv) Veigar og Markegård på topp, Wowoah på benk evnt. bytte med Tom.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Definitivt Wowoah på venstre fremfor Stenvoll. Det er spillere med ekstremkvaliteter som vinner kamper. Ellers enig i Markegård på topp. Han må bygges opp, og har definitivt ikke gjort seg bort når han har fått sjansen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Det fine med Wowoah på venstre er at da kan vi fyre ham opp til å gjøre de lekreste ting fra tribuen, det gjør ikke Tom... Markegård på topp, han har spilt bra når han har fått sjansen og har scoret 2 på 3 kamper? Uansett, veldig bra! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 23. August 2004 (endret) Del Skrevet 23. August 2004 (endret) Diskusjonen om hvem som bør spille på topp, og venstrekant er sånn jeg ser det LITT irrelevant. Har sett laget storspille med Tom på kanten, og sett laget gjøre fine ting med Sammy på kanten. Det jeg tror er viktigst er INNSATS, VILJE og PRESISJON. Vi knuste RBK på Lerkendal, og Tom gjorde en herlig match, basert på knallhard innsats. Sammy er en bedre fotballspiller enn Tom, men om Tom jobber hardere, løper mer, løper smartere, så bør Tom spille. Gir Sammy jernet i fulle 90, er han et førstevalg. POINTET er at noen må motivere gutta til å gi full f...., og på et underfunderlig vis bygge opp en skakkjørt selvtillit. Laget jeg satt opp er vel det jeg har mest tro på rent fotballmessig, men vi trenger samtidig så mye mer en ferdigheter nå om dagen. Dette er ikke synonymer med Stabæk Fotball anno 2004 : Guts, krigerinnstinkt, 110%, seiersvilje, røde merker på drakta, besluttsomhet, pasningskvalitet, skuddtrang, dødballspesialister, selvtillit. Håper alle som en (spillerne) stikker fingern i jorda, setter playstation på loftet, tar seg en løpetur, og står igjen noen timer etter hver trening, for å skyte masse skudd mot mål. Vi er på vei mot noe jeg ikke har fryktet siden vår første sesong i eliteserien. Tanken gjør meg kvalm. Kom igjen Bærum, kom igjen Nadderud, kom igjen Stabæk, kom igjen Stabæk Support, kom igjen Gaute, kom igjen gutta - ALT SOM TELLER NÅ ER 3 POENG, OG GI LYN EN LEKSJON FOTBALL. FORZA STABÆK Endret 23. August 2004 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Håper alle som en (spillerne) stikker fingern i jorda, setter playstation på loftet, tar seg en løpetur, og står igjen noen timer etter hver trening, for å skyte masse skudd mot mål. Det er det har jeg ikke skjønner. Hvis jeg har et problem på jobben så er det for meg en selvfølge å jobbe ekstra til det er løst. På samme måte burde en spiller som ikke får til avsluttningene, trene ekstra på det. Både for klubben sin skyld og for sin egen. Feks Finstad burde vel skjønne at hans fremtid som fotballspiller henger i en tynn tråd hvis han ikke leverer snart. (Kanskje dårlig gjort å henge ut han, da det er godt mulig at han trener ekstra.) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Dette er ikke synonymer med Stabæk Fotball anno 2004 : Guts, krigerinnstinkt, 110%, seiersvilje, røde merker på drakta, besluttsomhet, pasningskvalitet, skuddtrang, dødballspesialister, selvtillit. Kanskje ikke men den der likte jeg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Diskusjonen om hvem som bør spille på topp, og venstrekant er sånn jeg ser det LITT irrelevant. Har sett laget storspille med Tom på kanten, og sett laget gjøre fine ting med Sammy på kanten. Det jeg tror er viktigst er INNSATS, VILJE og PRESISJON. Vi knuste RBK på Lerkendal, og Tom gjorde en herlig match, basert på knallhard innsats. Sammy er en bedre fotballspiller enn Tom, men om Tom jobber hardere, løper mer, løper smartere, så bør Tom spille. Gir Sammy jernet i fulle 90, er han et førstevalg. POINTET er at noen må motivere gutta til å gi full f...., og på et underfunderlig vis bygge opp en skakkjørt selvtillit Noen = Gaute! Vel kan vel ikke si han har klart det i år.. så kanskje noen burde dukke opp raskt som f...! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 23. August 2004 Del Skrevet 23. August 2004 Jeg tror Gaute sitter rimelig trygt ut sesongen, nesten uansett utfall. Bare håper flere i klubben kan være med å dra lasset, når Gaute ser ut til å slite med å holde maskineriet i gang. Alle må dra i samme retning nå, for INGEN vil til Voldsløkka neste sommer. Lurer nesten på om det burde vært hentet inn en ekstern motivator, men her burde vel egentlig Ingebrikt og Aalbu ha nok erfaring til å steppe inn. At ting er nitrist om dagen er ikke til å komme utenom, men jeg tror ingen er tjent med denne surmulingen fremover. Hvis alle kommer til Nadderud på søndag, med negativ innstilling, så kommer vi til å ryke. Alle supporterne er tjent med å være positive og optimister til alt håp er ute, noe det ABSOLUTT ikke er. Hvis alle drar i samme retning, og sprer masse positive BLAA VIBBER rundt seg, så kommer dette til å gå bra. Gutta må vite at vi alltid har troen, uansett. FORZA STABÆK Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 24. August 2004 Del Skrevet 24. August 2004 http://www.budstikka.no/redaksjonelt/sport...rticleID=154698 Jeg vil ha Finstad og Veigar på topp fra start. Ser ut som Finsi hvertfall innser alvoret. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 24. August 2004 (endret) Del Skrevet 24. August 2004 (endret) Hepp, Det er etter min mening kun to mann som er selvskrevene på laget. Det er Tom og Martin. Tom først og fremst pga. innstilling, dessverre har han noen kvalitetsmessige begrensninger, men han veier ofte opp for dem med innstilling og insats. Martin har selvsagt både innstilling og kvalitet. Sammy og Veigar har slitt litt med å tilpasse seg det fysiske spillet i tippeligaen og å komme inn i laget, men begge har vist klar fremgang og har teknikk og fart som gjør dem viktige for vår måte å spille fotball på. Mads startet bra, men jeg synes han blir brukt feil. Mads er angriper. Holter og Kjølø har vært under pari. Mike som var kaptein i første halvdel av sesongen har ikke stått frem slik han bør og Holter har hatt en direkte svak sesong. Samme gjelder forsåvidt Tommy, men det er jeg ikke helt sikker på at er spillerens feil. Men når det gjelder Tommy så er vi inne på noe av det jeg mener ble gjort feil i vinter og som er noe av årsaken til at vi sliter som vi gjør. Jeg uttaler meg selvsagt helt og holdent på antagelser, da jeg ikke har anledning til å følge treningene men... Midtbanen i fjor med Martin og Tommy var meget god. Martin var nr 1. - "Passningsleggeren" Tommy nr2 og "Ryddegutten". Vårt spill dreier seg ofte rundt det at vi får fordelt gode pasninger fra midtbanen ut til kantene. Når Martin forsvinner så må Gaute se at denne "hubben" på midtbanen blir dramatisk svekket. Tommy er ikke typen til å være nr 1. og sjef på midtbanen, han er derimot en ekstremt god nr 2. DA MÅ MAN KJÆRE HERR LARSEN sørge for at man finner en makker med Ønske om å bli midtbane SJEF og gode pasningsferdigheter og trene denne sammen med Stenersen i kamp etter kamp, samt drille passninger i trengte possisjoner med disse spillerene. Her hadde vi mange alternativer. Tom er nok spillermessig svært lik Tommy, men han har tydligvis sterk psyke. Tom haddetrengt å trenes i å bli flinkere til å få overblikk og til å variere passningene mer. Men vinteren er lang i Norge. Henning og Mads Henning har pasningskvalitetene, men mangler noe på fysikken. Mads var kanongod sammen med Tommy i fjor høst. Men har stått på stedet hvil. Synd, for han kunne vært den idelle makkeren til Tommy. Mike Mike har normalt gode pasningskvaliteter er robust og vanskelig å ta ballen fra, kanskje den spilleren som ligner mest på Martin (?). Jeg ville valgt Tom.... og trent ekstremt mye på pasninger i trengte situasjoner med disse. Ohr har vært variabel, men det skyldes kanskje utenomsportslige forhold, det er det ryddet opp i nå og Ohr er tilbake i godt gammelt slag. Finstad har alle de rette kvalitetene som skal til for å bli en toppscorer i eliteserien. Det handler bare om å stimulere gutten til å ville det selv også. Igjen et ledelsesansvar. Ellers så har sammenbruddet i midtbanespillet sørget for at vi har fått problemer defensivt og ofensivt. Defensivt så har vi mistet ballene i ugunstige situasjoner, offensivt så har rytmen i angrepspillet manglet. Da er det ikke lett for Finsi å skape ting sjæl. Han er tross alt ikke en stor sterk targetmann ala f.eks. Shearer. I.A. og Muri har ikke vært helt på høyde med fjorårssesongen, men de har ikke vært like svake som Holter og Kjølø. Hele forsvarspillet vårt har sviktet. Markeringene har vært svake og gutta virker tregere enn de var i fjor. Løftet for mye vekter i vinter gutter??? Men nå har jeg sporet helt av... Det startet med Tom og Martin og hvem vi kan stole på vil sørge for at vi klarer å krabbe ut av sumpa. Jeg har alltid hatt sansen for Finsi og han scorer jevnt og trutt på B-laget. Jon har vært svært god i år og er selvklar. Morten har etablert seg på laget og har vært god. I.A og Muri har levert til godkjent. Sammy, Veigar og Ohr har kommet seg utover sesongen. Da står vi igjen med en ledig plass venstre back. Her har noen foreslått Tom... jeg har selv lansert Mads C. Men nå er det neppe tiden for å prøve nye spillere... Da må Tom kanskje få sjansen da går Tommy inn på midet. Laget: 442 ------------Jon---------------- Morten-- I.A.--- Muri -- Tom Ohr--Martin-Tommy--Sammy ------Finsi-----Veigar---------- 4411 ------------Jon---------------- Morten-- I.A.--- Muri -- Tom -------Martin---Tommmy----- Ohr-------Mads J-------Sammy ---------Veigar/Finsi------------ @ringo Helt Stabæk blåst, alltid uansett... Endret 24. August 2004 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 24. August 2004 Del Skrevet 24. August 2004 Heia @ringo! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 24. August 2004 Del Skrevet 24. August 2004 Hehehe, dritbra... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 24. August 2004 Del Skrevet 24. August 2004 http://www.budstikka.no/redaksjonelt/sport...rticleID=154698 Jeg vil ha Finstad og Veigar på topp fra start. Ser ut som Finsi hvertfall innser alvoret. Helt enig!! Jeg har vært enig i kritikken mot Finstad til tider, men mener han er viktig i angrepet. Ikke bare gjør han at vi ikke bare har dverger på topp, men han har en annen spillestil en de andre spissene vi har og er flink til å bryte opp det andre lagets forsvar og å skape rom. Jeg mener også at Finstad er en kontringsspiller, noe kan bli viktig utover en nervepirrende og kynisk høst, ettersom vi MÅ utnytte overgangssjanser som vi ikke har klart tidligere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 24. August 2004 Del Skrevet 24. August 2004 For meg er det viktigste at holter ikke spiller før han skjerper seg.. sett på tanum, clausen, Tom, en junior spiller, ingo.. ett fett bare det kommer noe nytt.. Finstad har jo hatt hell med å uttale seg litt kritisk i media om egne prestasjoner tidligere (jfr. 10 måls garantien i fjor), kanskje det slår til i år også.... E. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 24. August 2004 Del Skrevet 24. August 2004 Ser ut til at Mads nærmer seg førstelagsspill snart : Lagoppstillingen bar noe preg av mange kamper i det siste , og kommende torsdagskamp mot Haka. Jørgensen ble testet i en omgang - og det gikk bra med tanke på låret. Kanskje han blir klar allerede til Lyn kampen ? Forza Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg