Gå til innhold

Anbefalte innlegg

De fleste andre klubbene i TL er enten laget til byen (feks Brann, Viking, Rbk etc). Er du fra Bergen så heier du på Brann. I Oslo så er VIF bohemene og østkant klubben og Lyn er vestkant klubben.

Hva er Stabæk?

Det er flere grunner til at jeg spør. For det første så vil det hjelpe på sponsor markedet hvis vi hadde en klar profil, og for det andre så tror jeg Stabæk ville bli et mer atraktivt lag å spille på (ref Steffen Iversen).

Stabæk trenger å bykkes opp som et merkenavn!!!!

Ingo er jo reklame mann så dette med branding er vel noe han kan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var fristet til å svare "Rikmannsklubben", men Monaco er vel omtrent like sjarmerende som lim'rikene til Herwig Carlsen.

Dessuten er vi ikke rike heller. Har ikke Bærum Norges (minus Oslo) mest velstående bedrifter?. Enten er de ufattelig gjerrige eller Enga-supportere alle medlemmene i styrene!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan ikke forvente at firmaer ønsker å sponse Stabæk fotball før de vet at de for noe igjen. Ingen sponser uten å se nytteverdien!

Stabæk trenger selvsakt å definere profilen sin!

Hva er Stabæk fotball?

Jeg tror at Stabæk trenger å se litt på Vålerengen fotball å se hva de har klart å gjøre med merkenavnet VIF.

Det er blitt popolært å gå med VIF effekter i Oslo. VIF kommer med engene olabukser denne høster som har som mål og konkurere med Levi's og Lee... Samt masse andre områder for profilering av klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moin,

Sorry, men jeg syner Stabæk har (for øyeblikket) andre sorg

da et profil problem  :unsure:

Håper jeg forstår det riktig (at Stabæk har andre nok av andre sorger enn et profil problem).

Er enig i det, og dette er ikke noe som vil løse dagens situasjon. Men det kan bidra til mer cash for klubben og (synd men sant) det er noe som trengs for å lykkes i TL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan ikke forvente at firmaer ønsker å sponse Stabæk fotball før de vet at de for noe igjen. Ingen sponser uten å se nytteverdien!

Det er da en rekke firmaer/enkeltpersoner som har investert penger i Norske fotballklubber uten å se en forretningsmessig nytterverdi av det. Det bilfirmaet i Bergen som sponset kjøpet av Olifijana trodde vel neppe de skulle gå ut av det med pluss i regnskapsbøkene.

Tankerne til Fredriksen har vel heller ikke gainet noe av VIF-sponsing, og kursene har ikke gått opp i Aker RGI pga Røkkeløkka.

De pengene ble spyttet inn av folk som elsket klubben, og nytteverdien var å se klubben i sitt hjerte bli oppnå bedre resultater på banen.

Er det virkelig ingen av kaksene i Bærum som elsker Stabæk?

Jeg har selv jevnlig fantasier om å vinne 20 millioner dollar i det amerikanske lotteriet, da skulle det blitt andre boller på Nadderud :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk er en ung klubb og det tar tid å bygge opp merkenavnet. Synes vi var på god gang de første årene, men det har dabbet av de siste årene. Jeg nevner i fleng..... sangen på Nadderud på søndag, høyre armen for miljøet, gratis lodd til alle som sykler, tippetuppen, Stabæk Lars etc. har skapt litt liv før og på kampen. Reklame fnutter på P4 førte til at man faktisk viste at det var kamp på nadderud....

Stabæk skulle være en anderledes klubb, det føler jeg at vi ikke klarer å kommunisere i dag.

Den lokale forankringen gjøres jo ikke bedre av at Stabæk er hatet blandt de andre fotball lagene i Bærum. (tenker da på yngre årsklasser). Kanskje det burde bli et klarere skille mellom elitesatsningen og de yngre årsklasser?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk er en ung klubb og det tar tid å bygge opp merkenavnet. Synes vi var på god gang de første årene, men det har dabbet av de siste årene. Jeg nevner i fleng..... sangen på Nadderud på søndag, høyre armen for miljøet, gratis lodd til alle som sykler, tippetuppen, Stabæk Lars etc. har skapt litt liv før og på kampen. Reklame fnutter på P4 førte til at man faktisk viste at det var kamp på nadderud....

Stabæk skulle være en anderledes klubb, det føler jeg at vi ikke klarer å kommunisere i dag.

Den lokale forankringen gjøres jo ikke bedre av at Stabæk er hatet blandt de andre fotball lagene i Bærum. (tenker da på yngre årsklasser). Kanskje det burde bli et klarere skille mellom elitesatsningen og de yngre årsklasser?

helt riktig det du sier om at de som ikke heier på Stabæk dem HATEr dem...du må som oftest ha tilknyttning til Stabæk for å heie på Stabæk, det er synd. Folk fra Trondheim heier på VIF (det skjer overalt i landet :( :angry: )

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det tar lang lang tid å bygge opp en profil. Synes også at initiativene og idéene var bedre i starten, men jeg har troen på at med årene vil det bare bli bedre. Husk at 2. generasjons Stabæksupportere sjelden er eldre enn 12-13 år. Stabæk kom litt for brått på omgivelsene tror jeg. Folk rakk ikke å bli kjent med klubben før den plutselig var i eliteserien. Klubben må gro seg inn i miljøet. Generasjoner må vokse opp i Bærum med Stabæk som naturlig favorittklubb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generasjoner må vokse opp i Bærum med Stabæk som naturlig favorittklubb.

Enig. Slikt tar tid.

Både i Bærum og Asker bør Stabæk være et naturlig favorittlag for folket, men for min egen del kjenner jeg ingen andre som holder med Stabæk (bortsett fra Knutta og Duffer). Jeg har bodd 12 år i Bærum og 11 år i Asker, og kjenner ingen andre som holder med bygdas eliteserielag. En holder med Kamma (pga familie), en med Glimt (pga familie), en med Brann (pga familie), en med FFK (pga av familie), et par litt med Lyn, og andre ganger Enga (alt ettersom hva som passer seg). Når høsten kommer så er alle såklart RBK supportere, "det er jo fett med et norskt lag i CL da...".

Kort historie betyr mye i denne sammenhengen, og med årene tror jeg den oppvoksende generasjon vil bringe tilskuertallet opp, samt et nytt stadion i et nærområde med potensielle nye supportere.

FORZA STABÆK

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generasjoner må vokse opp i Bærum med Stabæk som naturlig favorittklubb.

Hah! Det har jeg! Selv om jeg aldri har vært så engasjert som nå har alltid Stabæk vært klubben (dvs. bodde i Oslo i to år.. men hvem bryr seg seriøst om fotball da..) Etter det var det Stabæk, takk til min kjære avdøde bestefar!

B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med dem som hevder det tar tid å bygge opp en identitet. Og at Stabæk har vært /var flinke ti de første årene etter opprykk! Men det er vanskeligere nå: Du får aldri en merkevare når innfrielsen er så langt fra løftet. Det dummeste man kan gjøre rent marketingmessig er å skape et inntrykk som ikke innfris. Bedre da å skape noe beskjedetnt som innfris.

Når resultatene er så bad, klubbøkonomien såååååååå grøftekjørt at man ikke kan investere i nye spillere, og det er blitt ordninær stabil drift og image rundt klubben... da har vi et problem!"!

Hvor er de freske ideene?

Hvor er annerledesheten= (hmmm.. alle nedrykkskan didater ligner myyyyyyyye på hverandre gitt()

Hvor er forsterkningene?

Hvor er Gutsen.? Blant spillerne

Hva r det igjen av steamen fra slutten av 90-tallet?

jeg undres...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig med mye av det som blir sagt her, men så var det dette med økonomien...

den er ikke sååååååååååå ræva, den er faktisk ganske i balanse, og det er meningen at det skal fortsette slik...det er derfor man ikke vil gå ut og bruke de få pengene man har på en spiss som ikke blir en klar og umiddelbar forsterkning av laget.

de siste årene har vi hatt en økonomisk utvikling som har vært utrolig positiv. vi hadde MYE gjeld før, det har vi nesten ikke per idag. så får vi heller leve med at vi har lite kapital, men overlever vi denne sesongen er jeg overbevist om at vi får inne en solid forsterkinng på topp foran neste sesong...blanke ark, farvestifter, you name it...

selv om jeg også hyler høyt om en spiss er jeg i bunn og grunn sjeleglad for at vi ikke bruker mer enn vi har, noe som vi (og mange andre klubber) var meget flinke til før...

alt handler om å overleve denne sesongen i tippeligaen og starte med blanke ark både på den sportslige og den økonomiske siden (kanskje også på trenersiden?) til neste sesong.

Laget vårt er et bra tippeligalag, de må bare få det ut.

Vi er bra supportere, vi må bare få det ut...Alle mann på nadderud på søndag!

Forza Stabæk, alltid, uansett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Profil?
  • Opprett ny...