Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutter (og jenter):

Potensielle Alagsspillere innen kort tid: (i PRIORITERT REKKEFØLGE ut fra potensiale og holdninger):

B Holmvik (gi han åpning som back. Har stoooort potensiale, men må få lov til å bli tilvendt annet tempo og trøkk enn den lille erfaringen har har fra Grei og det han får i 2.div. Bjørnar har kvaliteter som ganske snart burde gi åpning i TL)

Ø. Johannessen. (bedre midtstopper og kapteinspiller finner du fa... ikke på det aldersnivået. Straffemissen mot Enga i NM er tilgitt 120 %! Han var konge i kampen, - og er det ofte! Snart en sjanse i TL)

C Tanum (brukt riktig med alle den farten han har! Og den er bra! Men han har har litt Svindal-tendenser: Lykkes han ikke de første 15 blir han muggen. Han må bli litt voksen! OG frigjøre seg fra en desperat fotball-far . Imponert over Christian som er blitt så bra og selvstendig på TROSS AV en håpløs foreldresupporter. TL om et år.... ?)

Haakon Skogseid: Kjempetalent. Riktig forvaltet av klubben -> blir en som kan aspirerer til å være den nye Martin, en ny Ørjan, en ny.... whatsoever...

Alex Kristensen: kjempepotensiale, men må ha et år eller to til for å bevise at han er mer enn en klassespiller i ALDERSBESTEMTE divisjoner,

Simen Waagsæther: Bedre keeperpotensiale har ikke de Blaa (eller noen andre i Norge) fostret! God mentortjenste fra klubben kan skape noe STORT. Ta vare på han!!

Og kanskje også en Marius Ramdal (hvis han konser mer og tar seg selv litt mindre høytidelig) og en Bendik Bryde (når han får mer Power og får mer utbytte av endeløse og litt lite målrettete løp.- Men jøss for en vilje)

Og gutter (og jenter); glem ALLE de andre navnene som stadig gjentas som "helter" på fra generasjon 86-87 og ikke minst: 88! Gode gutte- og jrspillere, javel, men neppe holdninger og kvaliteter til å nå videre enn max å spille for Fossum eller kanskje Bærumsløkka til tross for at de skrytes opp i skyene når det rapporteres fra 88.lagets meritter!)

MEN FÅR MAN UT DE NAVNENE JEG HAR PRIORITERT TIL Å BLI TL-SPILLERE I LØPET AV 3-5 ÅR HAR KLUBBEN GJORT DET STORT!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og gutter (og jenter); glem ALLE de andre navnene som stadig gjentas som "helter" på fra generasjon 86-87 og ikke minst: 88!

Kan du si litt mer om hvem du mener, er desverre ikke så inne i spillernes årganger at jeg tar den der på strak arm.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TONJE

Jeg har ikke notert alle de andre navnene "på blokka". Dessuten er det ganske mange navn (som er naturlig. Det er jo vanlig at bare en håndfull gode spillere på aldersbestemt, blir gode på seniornivå) Men sjekk i nyhetsarkivene om jr og 88-lagenes bravader. Der figurerer en del navn (gjentatt) og som ikke er med i MIN rankingliste. Rett og slett fordi jeg ikke tror de har det extra med ferdigheter og holdninger som skal til for å spille noe særlig høyere enn for Bærumsløkka når de blir seniorspillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal tillegges: 89-laget har også noe bra på gang! Men det er for uferdig ennå. Skal komme tilbake til det neste sesong.. :) Men det jobbes bra på en del av lagene i jravdelingen. Østli og Tore Jan Jordan er blant de mest kompetente jr-trenerne i landet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du glemte noen navn:

Trond Haugstad

Lasse Brandal

Bendik Bryde

Kristoffer Aase

Marius Ramdahl

Og fortsatt er det flere som kan nevnes

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider

RICH

mange kan nevnes. Riktig det. Men "skogen er full av trær" - ikke alt blir edle tresorter selv om de virker alright som ungtrær.

Bendik Bryde = ER nevnt i min prioliste.

Marius Ramdahl = ER nevnt i min prioliste.

såååå langt er vi jo enige.

Haugstad, Brandal, Aase, Leidenfelt osv.osv.osv.....= ER vurdert til min prioliste de også.... joda, brukbare i kamper G16/jr... men jeg tror altså IKKE de har HOLDNINGER og FERDIGHETER til "ta steget".

Men jøss: OM de gjør det,,, får vi jo bare enda flere dyrkningsobjekter, hvorav noen må selges. Avlingen av egne jrspillere er fremtidens hovedkilde til kr. for TLklubbene (eks trøndera..)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig ser jeg det diskuteres litt her på forumet når det gjelder hva som skjer under a-laget. Nå skal klubben være fornøyd om man klarer å dytte opp en spiller fra egen stall en gang i året som blir noe mer enn en som fortjente en sjanse på grunn av et bra potensiale. Det er et knallhardt nåløye. Personlig tror jeg det drives bedre enn noen gang i yngres, men det betyr ikke at det vil florere av tippeligaspillere med bakgrunn fra yngres avdeling om noen år. Holdninger er første bud, sammen med ferdigheter. Men det er ikke nok å kunne drible 10 mann da du spilte 7`er fotball, det er nok av de som ikke takler det at andre har tatt de igjen, nettopp fordi de ikke har den mentale kapasiteten som skal til.

Jeg kan se at palau har en viss oversikt over hva som skjer i yngres, men Tore Jan Jordan er ikke trener på juniorlaget. Han er assistent på 88-laget, assistent for disse gutta var han i fjor også. Palau mente nok Jørgen Bjerke....? Hans prioriteringsliste er grei nok, men dessverre tror jeg ikke Øyvind Johansen når opp. Til det er han altfor temposvak. Allerede i dag ligger Håkon Skogseid foran i ferdigheter. Til dere som nevner Simen Vaagseter, har han utvilsomt et potesiale, men må bedre sin fotballforstålse og ikke minst som ballspiller må han utvikle seg. Han pustes hardt i nakken av nylig landslagsuttatte Christian Bjerke på 89.

Som sagt, det jobbes bedre enn noen gang i yngres, men tippeliga er en arena som er bedre enn vi sofaslitere tror. Men for Stabæk som ledende i området er det viktig at bygda ser at det er mulig å komme gjennom nåløyet for de lokale spillerne. Slik bygger man identitet, som igjen, forhåpentligvis, gjør at bæringen trekker Stabæk til sitt bryst og går på kamp. De er for få i dag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Nye Talenter I Stabæk
  • Opprett ny...