Pondus 1 Del Skrevet 29. August 2004 Del Skrevet 29. August 2004 Jeg tror våre kjære Gaute har sett sine beste dager gitt, og om han ikke forsvinner nå, så tror jeg desverre han ikke er vår trener neste år. Kjære? Desverre? Ha-Ha! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 29. August 2004 (endret) Del Skrevet 29. August 2004 (endret) Læx'n Pondus, tror de fleste har hørt deg nå. Personlig mener jeg det vil være idioti å sparke Gaute nå på tampen av sesongen. Jeg tviler ledelsen har en kandidat klar, og garantert ingen som kjenner gutta som Gaute gjør. Det eneste alternativet ville vært å gi remmene til Martin. Men selv han gjør en for dårlig jobb i dag. Jeg mener derimot at det ikke er for sent å hente inn forsterkninger, hvis det er noen som vil komme til klubben i den situasjonen vi er i nå. Nye spillere bringer nye ideer og ny guts til hele laget. Deppa, men har ikke gitt opp ennå. Ikke faen om vi skal rykke ned. Endret 29. August 2004 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 29. August 2004 Del Skrevet 29. August 2004 Greit nok at dommeren var dårlig, men det skal da for F"#¤% være mulig å score noen mål fordet.. En ny spiss må til innen vinduet stenger ellers blir det 1. div neste år.. Det MÅ skje noe med gløden og troen i laget. Jeg håpet virkelig at Aalbu skulle klare å fikse litt tro og selvtillitt, men han bare klager jo uten at mye positivt skjer,,, Gaute sliter også for tiden, og kanskje han bør ryke.. Noe drastisk må i allefall skje for å snu trenden.. SKANDALE hele greia for tiden... E. Deppa nå.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 29. August 2004 Del Skrevet 29. August 2004 Om Gaute går nå fremfor ved sesongslutt kan da vel neppe ha negativ påvirkning på våre resultater... Derimot er jeg helt på linje med de som mener at en eventuell nyansettelse på trenersiden ikke må være hastverksarbeide. Har allikevel tro på at selv en mellomløsning vil fungere som en positiv boost i innspurten, med feks Albu/Andresen i tospann. Nok om det. Jeg stusset også over mangel på vilje til å komme på med spillere bakfra når vi hadde sjanser. Spesielt i 1.omgang var dette tydelig. Hver gang Eirik/Sammy fikk/rappet ballen var det som om resten av gutta egentlig hadde forventet at de skulle tape duellen, og derfor stod igjen. Når Sammy legger inn ballen i boksen burde hele fuckings midtbanen med unntak av Stenersen storme inn i boksen. Det er rett og slett mangel på vilje til å ofre seg fremover. Virker som om de safer helt til de får et mål i trynet.... Jan Derek innrømmer at Stabæk eide kampen fra start til slutt, men presterer selvfølgelig å legge til at det var taktikken deres... whatever. Jeg håper en sentral midtbane med Mads og Martin satses på, og at Sammy og Ohr bekler rollene de er best på; Kantrollen. Jeg lever fortsatt i troen på at dette er Norges beste midtbane når gutta får fult utløp for sitt potensiale. Så får Finstad/Eirik/Veigar rotere på spissplassene. Bakover er Knudsen, Muri og Skjønsberg menn også for fremtiden. Mens det neppe vil skade om andre fikk prøve seg på plassene til Holter og Kjølø. Vi kan ikke ha så dårlig dekning bakover at enkeltspillere er bankers plass uansett prestasjon. Nedrykksspøkelset har hengt over oss siden i vår, og min holdning til det har vært først arrogant, så oppgitt, de siste kampene nervøs, men nå er jeg på linje med AndersBD bare fandenvolsk. IKKE FAEN OM VI SKAL RYKKE NED! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Nå bør Gaute permiteres/sparkes slik at Aalbu og/eller Martin tar over ansvaret Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Nå bør Gaute permiteres/sparkes slik at Aalbu og/eller Martin tar over ansvaret Det er da faen meg ikke Gaute sin feil at vi tapte i går. Vi rundspilte Lyn og får en lumpe imot. Hadde spissene tatt vare på sjansene og forsvaret ryddet istedenfor å fisle så jævlig som de gjorde på målet til Lyn hadde vi vunnet klart. Skal Gaute stå med ropert på sidelinje og rope "venstre, oversteg, høyre, SKYTT" - nei - det er det faktisk gutta som skal klare selv. Å legge noe av skylda på Gaute for tapet mot Lyn kan dere spare meg for. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Dette er kun et spissproblem! Hadde gutta fyrt av skudd innenfor 16 m hadde vi hatt mål! Det hadde bustet moralen ennå mer... mere mål... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Hadde gutta fyrt av skudd innenfor 16 m hadde vi hatt mål! Huff, ja! Det er jo bare Stian og etterhvert Mads J. som tør å skyte. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 30. August 2004 (endret) Del Skrevet 30. August 2004 (endret) Det er da faen meg ikke Gaute sin feil at vi tapte i går. Hepp, Mye frustrasjon her i dag... og med god grunn.... Jeg har aldri i min tid som fotballsupporter sett maken til simpel oppførsel fra et lag som det Lyn til tider viser i dag. Hammoud, Lusü og denne pinlige Brasilianeren Edmilson viser alle slett sportsånd. Dommeren er et kappittel for seg. Det er pinlig for NFF å ha så svake dommere! Mannen kjenner tydligvis ikke til fordelparagrafen og han lar Lyn drive med uthaling av tiden uten tilsnakk. Det er for dårlig. Når NFF stiller sykt strenge krav til klubbene så bør vi kunne forvente at de klarer å stille med Dommere som holder tippeliganivå. Dommeren i går holdt ikke et profesjonelt nivå. Så til det som fikk meg til å ta med sitatet ditt Markus. Nei det er riktig det at det ikke er Gautes ansvar at gutta ikke klarer å score i går. Men det er hans ansvar at vi har trent for dårlig i vinter og at vi opptrer som vi gjør. Noen eksempler. Markeringsvikt i forsvaret. Vi har sett det før i år (Tydligst på Kippes mål mot oss på Åråsen) vi svikter i markeringene i egen 16 meter. Gutta er rett og slett ikke på tåhev der inne. Det samme gjalt i vinter, det burde det ha vært gjort noe med for lenge siden. Gautes ansvar. Brudd i midtbanen, dette får følger for det ovenfornevnte problemet. Vi opplever stadig vekk at motstanderen bryter ballbanen når vi er på vei fremover og kontrer. Spillerene må vende hjemover og vi kommer i undertall i egen defensiv sone. Spillerene våre kommer tilbake i feltet samtidig eller rett før motstanderen. Det blir uoversiktlig, stresset og spillerene glipper markeringen. Løsning pasningskvaliteten må heves. Det er det lovlig sent å begynne med nå, vi har slitt med dette i hele år. Martin skulle løse problemet. Det har han ikke gjort. Vi må satse på vår mest passningsikre spiller som makker til Andresen. Synes forøvrig at noen av spillerene er litt halvhjertet med å løpe tilbake i egen sone når vi får disse bruddene. Det vitner om sviktende Moral. Gautes ansvar. Angrepspill og mangel på gode avslutninger. I går var midtsopperene til Lyn ekstremt gode til å tvinge angriperene våre feilvendt for så å bryte pasningen før angriperene foran angriperene våre. Det skyldes bl.a. at vi bruker for lang tid på å spille oss ut fra forsvar til angrep. Angrepsspillet vårt er dessuten for lite bevegelig og blir lett å stoppe. Vi ankommer ikke i samlet tropp og de avslutningsmulighetene vi får er ikke av det feite slaget for å si det sånn. Det er PINGLETE rett og slett! Taktisk er vi inne i en blindgate angrepsmessig og jeg er ikke sikker på at en ny spiss kan løse det. igjen Gautes ansvar for den taktiske treningen i vinter. Feilen ble gjort av klubbens ledese i vinter når de slapp Andresen av gårde uten å ha en plan B. Erstatteren Jörgensen var egentlig et scoop han, men han kom for sent og var kanskje ikke den mannen vi trengte for å erstatte Martin. Vi burde tenkt anderledes og jobbet med å utvikle vårt taktiske reportuar, konsentrert oss om å terpe på nøkkelkomptansen vår (Passnigspillet) og tatt det lettere på den fysiske delen av spillet.... På den positive siden, hverken Viking eller Molde vant i går så stillingen i bunnen er uforandret. Nå er det lenge til nest kamp. Det er tid til å drille passnigspill, angrepsmønster og avslutninger og det er mer en nok tid til å berge plassen enda og jeg tror vi faktisk har gode muligheter til å nå UEFA cup gruppespillet og Cupfinalen. Det kan fortsatt bli en Blaa høst!!! @ringo PS: Aalbu fikk rydda opp i hodet til Ohr og vi ser at det hjelper!!! Han er vedrt penga!!! Endret 30. August 2004 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gizzy Slugger 2 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Ser ut som det er flere som har en møkka dag i dag. Selv brukte jeg søndagskvelden på å få ut agressjonen og ergrelsen med en god å lang løpetur, som vel kanskje holter burde vært med på....... Jeg trenger å bli løftet opp igjen, jeg trenger noen positive nyheter, noe som skjer. Det blir vel ikke noen ny spiss, IA er ute med skade og vet ikke selv når han er tilbake, men det kan bli tosifret antall uker, Gutta har mistet gløden, det kommer ikke folk til Nadderud, Vålenga ligger på medaljeplass, listen bare fortsetter. GI MEG ET LYSPUNKT, GI MEG GLØDEN TILBAKE!!!!!!! Forslag til positive diskusjonsemner? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Man kan ikke skylde på Gaute etter tapet igår. Man kan ikke skylde på dommeren. Man kan ikke skylde på publikum. Man kan ikke skylde på Lyn fordi de scoret. Men man kan skylde på spillerne som har scoringsvegring og muligens på ledelsen som ikke klarer å grave frem penger til en spiss som kan løse dette med scoringsvegringen. Hvis ikke ledelsen ikke skjønner at det koster mer å rykke ned enn det koster å kjøpe en spiss NÅ så begynner jeg å lure på hva de tenker på. Hvor mange tilskuere vil det i snitt komme på kamper mot Løv-Ham og Raufoss? Hvis tilskuersnittet synker med 1800personer pr hjemmekamp, betyr det et tap i publikumsinntekter på ca 2,5 til 3millioner. Når Ingerbright gikk inn i jobben i Stabæk mener jeg at jeg så et intervju på tv hvor han sa at han skulle "selge" stabæk og skaffe klubben mer penger.. Har han klart det? Men til sist må jeg prøve å se litt positivt på det. Det kan ikke gå mye dårligere enn nå. Men når jeg ser på terminlisten for resten av sesongen så blir jeg straks litt negativ igjen. Brann må ha poeng hjemme med tanke på RL Fredrikstad har som jeg spådde funnet høstformen Rosenborg begynner å finne CL formen Viking trenger poeng. Lillestrøm er et drittlag som vi sliter mot. Molde er den kampen som nå ser lettest ut. Vålerenga, forhåpentligvis har de sikret sølv eller bronse før denne kampen. og tilslutt. TAKKEFAEN FOR AT VI IKKE HAR EN USYMPATISK WANNABE HOLLYWOOD KEBAB HAMOUD I VÅR BLAA STALL. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Etter min mening bør man kunne kreve at en trener tar ut de beste 11 spillerne, og setter innpå de beste erstatterne på de rette tidspunktet når noe svikter. Ikke engang det makter Gaute. La Martin og Mike lede treningene og la Aalbu ta seg av laguttak og den mentale biten ut sesongen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jaffen 0 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Nå er det faen meg nok!!!!!!Må ballen ligge på streken for at vi skal score?Får vi ikke en spiss som scorer snart så rykker vi rett ned.Lyn var faen meg så dårlige, men de har Jan Derrick..... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Nå skal det sies at de første 20 minuttene i går var vanvittig bra! Mitt prinsipp om ikke å kritisere må derimot vike et øyeblikk når jeg må uttrykke tvil om en mann som i stor grad har bidratt til at Sigurd Pettersen treffer hoppkanten - er rett mann til å hjelpe våre helter i motgang. For mange kokker-følelsen trenger seg på. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Når spillerne ikke presterer er det som regel i denne rekkefølgen det skjer. 1. Nye spillere erstatter de som trener/ledelse mener ikke presterer 2. Trener får sparken I Stabæk skjedde dette: Spillerne presterer ikke maks, laget taper kamper og ligger utsatt til på tabellen. 1. Ingebright trer inn for å selge klubben og skaffe den penger. 2. Aalbu trer inn for å????????? 3. Det diskuteres litt om nye spillere, men så lenge Gaute ikke har hørt om ledige midler orker/tør han ikke spørre og siden Ingebright/Aalbu/Schelvan ikke har hørt noe mas fra Gaute regner de vel med at alt er bra. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Det beste forsvaret Gautes lojale disipler har å komme opp med er:"Jammen det var da ikke Gautes skyld at vi tapte mot Lyn" Jeez, og hvem har vel påstått det??? Kritikken av Gaute er basert på en HELTHETSVURDERING av de siste 40-50 kampene til Stabæk. Ta det innover dere først, så kan dere hoste opp noen gode argumenter på hvorfor Gaute er mannen til å ta Stabæk til nye høyder. Er det noen som vet at Albu faktisk håver inn både 1 og 2 millioner i lønn, eller dette spekulasjoner uten rot i virkeligheten? Jeg er nemlig sterkt i tvil om at Stabæk ledelsen har gjort samme feilen igjen og tilbud "Tommy Svindal-lønnskontrakter". Han har sikkert en moderat lønn, og resultatene av en slik jobb han er satt til å gjøre kan ikke evalueres på 1-2 mnd. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 En mann med en CV lik Aalbu sin jobber ihvertfall ikke gratis. Det er jeg sikker på. Vil tippe at lønnen hans ligger et sted mellom 700000 og 1,2millioner. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Man kan ikke skylde på Gaute etter tapet igår Ok vis du sier det så, men hva med resten av alle kampen vi har spilt i år da? Når folk snakker om at Gaute burde få fyken er det ikke alltid snakk om sist kamp men alle kampene sett under ett, og da tror jeg til og med Arne Husveg hadde sett det. Spillerne spiller kanskje ikke opp mot sitt best de heller men det er er ansvaret til Gaute at de gjør jobben sin. Kanskje spillerne har det litt for lett under Gaute, tror ikke han setter dem under press, de vet at de har "fast" plass på laget. Hvem truer f.eks Muri og Kjølø? Det er jo bare de under press som står på under kamp som Tom, Sammy og Stian. Digg å se Mats J tilbake også han kan bli redningen for å unngå ett nedrykk.. Aabu er jo den eneste som er litt kritiskt til det som skjer i den rosa klubben Stabæk har blitt, det er han som setter spørsmåls tegn ved ting. Han er jo det beste som har skjedd Stabæk denne sommeren. Tror han er genial til å dempe Ingo sine utspill. Det er aldri noen som setter noen kritiske spørsmål til det Ingo sier og alle bare dilter etter.. Ingen tvil om at Ingo er en meget bra mann for Stabæk men det kan bli for mye, og det er her Aalbu kommer inn. Sammen er de det beste Stabæk kan få. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 538 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Lite trøkk fra SS igår (vet det har skjedd mye siste uka). Satt på Nico.Nedre og må erkjenne at Puddelfrisørene stort sett var bedre. Hadde forventa bluss igår for å markere kampen og det tragiske sist uke. Den viktige halvtimen før kampstart ble LYN-gutta skikkelig psyka opp. Håper på bedring! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Takk for hjelpen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 538 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Alles gut, hva synes du selv når du tenker objektivt? Er det ikke mulig å komme litt før som gutta selv har etterlyst. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Klodrik 74 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Jeg liker ikke å kritisere folk som er bedere skikket enn meg i jobben deres, og jeg må innrømme at Gaute nok her mer kompetanse enn undertegnede når det gjelder fotballtaktikkeri, men jeg har uansett en spørsmål. Hvorfor spiller martin defensiv midtbane og steners offensiv? De siste kampene har jo målene kommet etter gjennomspill fra martin. I går hadde han ikke muligheter til dette, og steners jeg er bedre som sliter enn som kreativ tilrettelegger. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 30. August 2004 (endret) Del Skrevet 30. August 2004 (endret) Alles gut, hva synes du selv når du tenker objektivt? Er det ikke mulig å komme litt før som gutta selv har etterlyst. Dette kunne vi kanskje laget en egen tråd på, men likevel. -Jo det går absolutt ann og komme før, jeg var selv en av de som ikke kom før siste 30 min før kampstart. Det har vi forsøkt og få til, men desverre så føles det litt som om vi jobber i veldig sterk motstrøm for tiden. Laget sanker ikke poeng, været var kipt og høsten er så hektisk nå at det er vankelig og få folk til og stille opp. -ellers! så syntes jeg det er bra at det kommer spark fra medlemmerne i $$ om hva vi bør gjøre bedre, men jeg ønsker at det kommer konstruktive forslag til hvordan (ja jeg vet det har kommet før og jeg har notert meg det, kjempe flott!). -når det spesifikt gjelder kampen i går....vi som stod og sang var flere enn på flere kamper, vi startet bra og hadde gode øyeblikk. Desverre så ble det mye dissing av motstanderne, men det må hver enkelt ta på egen kappe. Etter scoringen tror jeg det var mange som følte det som et slag i magen og stemnigen ble ikke akkurat bedre av det. Og jajaja, vi skal alltid støtte laget, men det gjør vi da for faen også!! - For og gjenta det possitive, vi var mange på feltet vårt i går og håper det blir enda flere mot FFK og Brann. Du kan få stå med oss du også! Endret 30. August 2004 av Tonje Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Ikke bare kommer våre mål ofte som resultat av Martins geniale krem-pasninger, men til tider kommer også våre baklengsmål pga av hans pasninger/ballkjæling. Sånn sett spiller han med mindre risiko litt lenger opp på banen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fullemann 611 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Tror ikke Gaute Larsen har evnen til å snu dette, han er god nok i medgang, men han er ikke streng nok og krever ikke nok fra spillerne sine virker det som, han har faktisk fjorårets bronsjelag + 3 forsterkninger. Det er for svakt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Fra lyn.no - kvalmende !!! Fortjent seier over Stabæk FC Lyn Oslo vant til slutt 0-1, men kunne ha vunnet med både to og tre mål i søndagens nabooppgjør på Naddereud. Seieren kom etter mål av Jan Derek Sørensen, som også hadde to andre opplagte muligheter til å avgjøre kampen. Øyvind Leonardsen, Thomasz Sokolowski og Christoffer Dahl hadde full kontroll på Stabæks midtbane og lagets kaptein Martin Andresen ble nøytralisert. Edmilson kom inn i andre omgang og viste ballkontroll av høy klasse, i tillegg gjorde han sitt arbeid for laget defensivt. Seieren gjorde at FC Lyn Oslo er med i kampen om en topp fire plassering. Hele forvarsrekka leverte en god kamp og hadde full kontroll på Stabæks angrep. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Skjønner godt hva trenerduoen mente om at Edmilson var den beste spilleren de har sett. Måten han vred seg rundt på gresset og frenetisk forsøkte å holde skulderen på plass, etter å ha blitt holdt i trøya så ut til å være nøyaktig i tråd med hva FC Oslo gutta hadde trent på hele uka. Bra jobba! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 31. August 2004 Del Skrevet 31. August 2004 Viking taper 18 mill på nedrykk... kan det være samme for oss? hmm... http://www.dagsavisen.no/sport/article1230922.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 31. August 2004 Del Skrevet 31. August 2004 Viking taper 18 mill på nedrykk... kan det være samme for oss? hmm... http://www.dagsavisen.no/sport/article1230922.ece Jeg er ingen kløpper i matte, men en spiss til ca 5millioner og Ny TL kontrakt er vel bedre sånn økonomisk? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 31. August 2004 Del Skrevet 31. August 2004 Nei du t renger ikke å være et mattegeni for å ta den konklusjonen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg