Markus 5 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Har igjen estimert slutt tabell hvis formen de siste 5 kampene er lik formen ut sesongen... Rosenborg 57 Vålerenga 42 Bodø/Glimt 42 Ham-Kam 41 Tromsø 40 Brann 38 Lillestrøm 35 Lyn 31 Fredrikstad 31 Odd Grenland 28 Stabæk 25 Viking 23 Molde 22 Sogndal 19 Det er mange bunn oppgjør igjen for alle lagene, alle de 5 nederste skal ha mange interne oppgjør, vi har 3 av lagene Fredrikstad (Hjemme) Viking (Borte) Molde (Hjemme) De sier at den gylne regel er 28 poeng så er man sikker. I vårt tilfelle er det 3 seire, personlig kunne jeg godt tenkt meg litt mer enn 28, men med 3 seire tror jeg vi er sikra, bortsett fra disse 3 kampene har vi igjen Brann (Borte) Lillestrøm (Hjemme) Rosenborg (Borte) Enga (Borte) - ingen av de er spesielt sikre poeng. Mao er det viktig å vinne mot være bunn kamerater. Tar vi poeng i noen av de andre kampene får vi ta det som bonus. Vi har 4 hjemmekamper og 3 bortekamper igjen, her er oversikten over bunn kameratene... Stabæk: Brann (Borte) Fredrikstad (Hjemme) Viking (Borte) Lillestrøm (Hjemme) Rosenborg (Borte) Molde (Hjemme) Enga (Borte) Viking: Sogndal (Hjemme) Ham-Kam (Borte) Stabæk (Hjemme) Bodø Glimt (Borte) Lyn (Hjemme) Brann (Borte) Fredrikstad (Hjemme) Molde: Tromsø (Hjemme) Enga (Borte) Odd (Hjemme) Sogndal (Borte) Ham-Kam (Hjemme) Stabæk (Borte) Bodø Glimt (Hjemme) Fredrikstad: Ham-Kam (Hjemme) Stabæk (Borte) Bodø Glimt (Hjemme) Lyn (Borte) Brann (Hjemme) Tromsø (Hjemme) Viking (Borte) Sogndal: Viking (Borte) Lillestrøm (Hjemme) Rosenborg (Borte) Molde (Hjemme) Enga (Borte) Odd (Hjemme) Tromsø (Borte) Odd: Lillestrøm (Borte) Rosenborg (Hjemme) Molde (Borte) Enga (Hjemme) Tromsø (Hjemme) Sogndal (Borte) Ham-Kam (Hjemme) Stabæk, Odd og Sogndal har muligens det verste kamp programmet igjen, disse er i møkka form, selv om Odd vant i går. Fredrikstad, Viking og Molde har muligens det lettest. Så hvor er min konklusjon. Vel her kommer den - muligens litt stygg, men de 6 siste vil se slik ut. 9 Fredrikstad 10 Viking 11 Molde 12 Stabæk 13 Odd 14 Sogndal Håper jeg tar feil, tar vi 3 seire til tror jeg som sagt vi slipper kvalik, men dette forutsetter beinhard jobbing, blod, tårer og effektivitet. i går var det første gang jeg kan huske å ha fått "rykker-ned rykker-ned rykker-ned" i trynet og det vil jeg ikke ha igjen... Huff for en helvetes høst !!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Hvis jeg ikke tar helt feil må både Tom og Christian stå over mot brann... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Æsj! Ja, og nå regner det også...... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gizzy Slugger 2 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 OG IA er ute for XX uker Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Uff... off... å ta bussen hjem i går var ikke akkurat lystig. Når jeg tenker meg om så tror jeg vi får disse resultatene de 7siste kampene: Brann borte: TAP FFK hjemme: Uavgjort Viking borte: uavgjort Lillestrøm hjemme: uavgjort Rosenborg borte: TAP Molde hjemme: Seier vålerenga borte: Seier poeng: 28 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 I budstikka sier at Gaute at vi antagelig trenger 4 seire... Antagelig må Stabæk vinne fire av kampene for å være sikker på ny eliteseriekontrakt. huff huff Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Hvis jeg ikke tar helt feil må både Tom og Christian stå over mot brann... Og hvem skal spille bæk? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Kanskje ikke så dumt at vi må gjøre forandringer på venstre bækken. Så jo hva Morten gjorde på høyre når han måtte inn på banen. Vi kan jo begynne å ta ut laget mot Brann allerede i dag... ---------------Knudsen-------------- Morten---Muri---Mike---Stenersen Ohr---Henning---Martin---Sammy -------Jørgensen---Oyunga------- Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 966 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Eller hvis I.A blir frisk.... ---------------Knudsen-------------- Morten---Muri---Mike---Clausen ------Henning---Martin------------- -Ohr------ Jörgensen ---- Sammy- ---------------I.A.------------------ Vi trenger duell og luftstyrke på topp, samt spillere som er villige til å komme på løp bakfra... I.A putta 5 i serien i fjor så han vet hvor buret står!!! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 synes @ringo burde ta over for gaute resten av sesongen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 ---------------Knudsen-------------- Morten---Muri---Skistad---Stenersen Ohr---Jørgensen---Martin---Sammy ------------Finstad---Eirik----------- Som sagt, når spillere ikke presterer må vi ha dobbel dekning. Og Skistad har jo vært solid i år Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 30. August 2004 (endret) Del Skrevet 30. August 2004 (endret) ------------Finstad--- Nok er Nok. UT MED FINSTAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En litt dum uttalse, men innhoppet hans i går minnet mer om en klovn på sirkus enn en toppspiss. Men han sliter vel med selvtilliten. En offensiv finstad som går ut før neste sesong og sier: i år skal jeg putte 15mål hadde vært bedre. Endret 30. August 2004 av Mortimer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Finstad har "alltid" spilt bra mot Brann.. Og han er fortsatt topp scorer hos Stabæk. Ble positivt overrasket over Markegård i de 10 første min. For første gang så jeg noe i den fyren.. men han møter jo aldri en ball. Irriterende særlig etter at jeg så at han kan, han er flink en mot en og ta i mot ballen, ganske lik Pall men begge de mangler fart, finstad mangler alt med ball å gjøre men han har fart og skaper rom, for Pall eller Markegård - Syntes Finstad skal starte mot Brann jeg. Liker SteelFidel sitt lag opp sett. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Permiter/spark Gaute og sett inn martin og Aalbu ELLER @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 997 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 En annen ting som har irritert meg, hvem faen bryr seg om hva samtlige av Stabæk jr. lag gjør om dagen? Dette er bare irriterende å se på forsiden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 I motsetning til deg, så er Stabæk-supportere generelt interessert i hva som foregår i hele klubben. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 bra sagt Slum! Vi støtter alle delene i Stabæk, men vi er selvsagt svært bekymret for TL laget vårt... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Slum, ideèlt sett burde det definitivt vært sånn. Men med klubbens unge alder (i toppfotball sammenheng) tror jeg litt av problemet med manglende oppslutning ligger nettopp i tilhørighet. Jeg spør meg selv, helt oppriktig: Har du noen sterkere følelser for hvordan Stabæks guttelag gjør det fremfor hvordan Bærums Verk gjør det (hvor jeg selv spilte i mine yngre dager). Og svaret er nei. Og hvordan Stabæk håndball og bandy gjør det er meg revnende likgyldig. Man må være født og oppvokst på Jar/omegn for å føle den "riktige" tilhørighet slik det er nå. Stabæk fotball derimot er en annen sak, for midt vedkommende, men er mer et resultat av min sterke fotballinteresse, og tilhørighet til Bærum (har bodd overalt i Bærum). Skal Stabæk som klubb være Bærums (og Asker?) sin klubb må den omfatte mer enn hardcore-miljøet på Bekkestua/Haslum/Jar. Men nå er jeg vel på vei over i en helt annen debatt/problemstilling. Uansett, jeg lever i troen på at Stabæk gjøre sitt for å plukke de beste talentene i Asker/Bærum uavhengig om de kommer fra Stabæk, Bærums Verk, Asker eller Helset. Og da er kanskje ikke, isolert sett, ungdomsresultatene til EN Bærumsklubb så viktig for meg i den store sammenhengen. (Skøyt jeg meg selv i foten nå...? ) Stabæk fotball og Bærums Verk Jets Allitd, Uansett Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Enig med dere begge to her....jeg gir også blaffe i småguttelagene til Stabæk, men Stabæk jr.elite er spillere fra hele bærum og omegn. De største talentene som vil satse på fotball. De som forhåpentligvis skal toppe tippeligaen om noen år. Derfor er det fint og få denne oppdateringen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Så sjelden som Stabæk spiller hjemme om dagen kan det faktisk være et alternativ å titte på gutte laget... Er det bare jeg som reagerer på at fra 2 august til 21 septemeber så er det bare 1 hjemmekamp på Nadderud stadion. Nå er det en pause på 13 dager igjen - noen som vet om gutta tar seg en treningskamp i denne pausen - mot et møkka dårlig 2 divisjonslag (f.eks Bærum) og får øve på litt avsluttninger ??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Markus, vi trenger ikke 2.div lag for å score mål. Bare gi oss Cup-kamper så er gutta effektive som faen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 30. August 2004 (endret) Del Skrevet 30. August 2004 (endret) ---------------Knudsen-------------- Morten---Muri---Skistad---Stenersen Ohr---Jørgensen---Martin---Sammy ------------Finstad---Eirik----------- Skistad er ikke aktuell. Han er på amatørkontrakt og kan ikke spiller over 2. div. Både Bjørnar og Tanum kan ta plassen til Holter Ellers når det gjelder debatten om hvilke lag man skal plages med på stabak.no. Jeg vet at mange er drit likegyldig til hvordan G88 eller jr. Elite gjør det. Men det er ikke de som spiller på disse lagene. Om 2-3 har 80% av dem gitt seg med fotball. Da vil vi ha dem på tribunen. Det koster oss derfor lite å være litt hyggelige. Dessuten; - det er da bare å la være å lese de sakene man ikke gidder å lese. Endret 30. August 2004 av Rich Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gizzy Slugger 2 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 I utgangspunktet er jeg helt enig i at det bare er moro å følge med på aldersbestemte klasser. Men det har en annen effekt og det er at vi kan støte de andre lagene i Bærum bort fra oss. Har selv sittet i styre og stell i Idrettsbærum og det ryktet Stabæk Fotball har fått her gir ikke mange supportere. Tror derfor det kan være viktig å sette skille mellom elite satsing og småbarns fotball. Stabæk ASA bør ikke ha noe med Stabæk IF og gjøre. Vi i $$ er vel også supportere av Stabæk ASA og ikke IF. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Vi i $$ er vel også supportere av Stabæk ASA og ikke IF. Du kødder? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Poenget er vel, at det er vanskelig å få en Haslum-kis til å heie på Stabæk (A-lag), når han i hele oppveksten har hatt dem som fiender. Om det blir noe bedre dersom vi ikke støtter Stabæk IF-unggutta, det tror jeg kanskje ikke. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Mulig det lars, men jeg opplever også at "Stabæk familien" reagerer negativt med: "å spiller du ikke på Stabæk, men på Hauger/Haslum/Helseth, hvorfor det?" Alle barna i Bærum kan ikke spille på Stabæk, de er ikke noe dårligere Stabæk supportere av den grunn og heller ikke dårligere i fotball. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
apk 16 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Når junior og guttespillere i Oslo klarer å spille på KFUM eller Skeid OG SAMTIDIG heie på VIF eller FC Oslo, så skulle det ikke være noe som taler imot at en Haslum guttespiller kan heie på Stabæk. Men hvis han som 10-12åring opplever/føler hetsing/dissing fra noen (og "noen" er for en 10-åring hvem-som-helst) i Stabæk-miljøet fordi han ikke spiller på Stabæk, da heier nok han også heller på VIF eller FC Oslo TILTROSS for at han bor i Bærum! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 997 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 I motsetning til deg, så er Stabæk-supportere generelt interessert i hva som foregår i hele klubben. Helt riktig. Det eneste Stabæk laget jeg bryr meg om er A laget. Til dels 2. div. Har ingen problemer med å innrømme det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Det eneste Stabæk laget jeg bryr meg om er A laget. Til dels 2. div. Har ingen problemer med å innrømme det, vel dette er klipp og lim fra AndersBD men jeg er helt enig.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 30. August 2004 Del Skrevet 30. August 2004 Skjønner ikke at det er så vrient. Min barn har den ene spilt på Helset og den andre på Bærums Verk Barna til Erik Loe spiller på ØB Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg