Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Alle oppturene Gaute har gitt oss?

Har dere glemt alle spillerne Stabæk har solgt for så å la Gaute stå igjenn med redusert stall. Har vel ikke plass til å nevne alle på denne siden.

Klart man kan være missførnøyd etter en svak sesong men slutt å skyt på trenen og støtt heller laget.

I går satt jeg på hovedtribunen og det er skjelden jeg har sett så mange engasjere og støtte Stabæk. Det er også lenge siden jeg har sett allle gutta yte 100% så dette skal gå veien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NEI!

Men når man selger unna de beste spillerne burde man kanskje legge om spille stilen sånn at spillerne kan utnyttes for det de er best på.

Gaute har gitt oss mange oppturer men han har jo ikke evner til å bytte spille stil, han tvi holder på det Anders startet - han gjør samme feil som det Semb gjorde etter Drillo.

Endret av Pondus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

NEI!

Men når man selger unna de beste spillerne burde man kanskje legge om spille stilen sånn at spillerne kan utnyttes for det de er best på.

Gaute har gitt oss mange oppturer men han har jo ikke evner til å bytte spille stil, han tvi holder på det Anders startet - han gjør samme feil som det Semb gjorde etter Drillo.

Hvordan klarte vi 3plass ifjor da?

I hvert eneste innlegg må du få fram at du ikke vil ha Gaute som trener lenger. VI HAR SKJØNT AT DET ER DET DU MENER.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VI HAR SKJØNT AT DET ER DET DU MENER

Så bra!!!!!

Kan ikke leve på gamle laubær heller da, fyrstikken brant jo i sta..

Herregud.. Hadde alt vært like enkelt så hadde ville vi ledet serien, alt forander seg. Se på Holter han var "god" sist sesong, men ikke i år..

Selv om vi slo RBK 6-1 på lerkendalen i sist er det det ikke bare til å si: Hvorfor klarte vi det sist da??? Vel nå kan det hende at vi slår dem 6-1 i år også.. Men tviler

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pondus dine argumeneter er latterlig inniblandt...men back to case...

Se på Newcastle da...for to år siden endte dem på 4 plass i fjor på 5 mens i år ligger dem nå på 16...Bobby Robson fikk sparken kanskje en tanke at Gaute burde gå i samme retning...IKKE SI AT JEG IKKE HAR STØTTET GAUTE I TYKT OG TYNT MEN DENTYNNE HÅRSTRÅET HAR NÅ RYKT OG JEG ER LEI...LEI AV GAUTE.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NEI!

Du beit på med engang Pondus.

Når man mister viktige spillere er det ikke bare og slå om på spillestilen. Å sammenligne Gaute med Semb er jo helt bak mål.

Gaute ordna 3 plass i fjor med en meget tynn og urutinert stall, det er da mye større en det Semb klarte!

Er helt enig med Gaute etter gårsdagen noen ganger spiller man bra men taper for det.

Vi har viktige kamper foran oss og da nytter det ikke å sparke trenern. Se på viking de spratt ikke oppover tabellen selv om de antageligvis fiksa seg den mest rutinerte treneren i Tl.

Hva ville du si Gaute gjorde feil i går pondus?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det var feil å sette inn Finsi i andre omgang. Hans styrke er ikke i overensstemmelse med det kampbildet vi hadde. I stedet burde de ha satt inn Veigar. Han er flink på små flater, har raske vendinger og jeg tror at han kunne bidratt i større grad enn hva Finsi gjorde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har problemer med å se hva gaute har tilført oss, for meg virker det mest vi har stått i status que siden anders sluttet.Stabæk har ridd på en medgangsbølge, og da stilles det heller ikke like store krav til treneren. det er i motgang en trenger må stå fram. laget har ikke fungert på 8 måneder! burde være mer enn nok tid for en trener til å snu ting. synes heller ikke stallen er noe dårligere enn før. eneste jeg egentlig savner er tobias.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morten,

før du begynner å forsvare Gaute med alle spillerne han har mistet, bør du kanskje ta høyde for alle spillerne han har fått...

Mads Jørgensen, Samuel Wowoah, Veigar og Stian Ohr erstatter langt på vei de han har mistet, samt at Martin aldri ville blomstret på samme måte i fjor hvis han måtte krige om plassen med Tommy/Tobias mfl. Dessuten har ikke de spillerne gått gratis...

Enkelte prøver å gi inntrykk av at stakkars Gaute ble stående igjen med et ribbet lag etter at Anders forsvant. Hallo, Gaute fikk, med minimalt av trenererfaring, muligheten til å trene en av de beste spillerstallene i Norge. Vurder hans prestasjoner deretter.

Vet ikke hvordan dere vurdere andre lags trenere, men jeg har et veldig enkelt syn på det. En trener som oppnår bedre resultater enn forventet med et antatt dårligere lag = Bra trener/bra jobb den sesongen.

En trener som derimot oppnår dårligere resultater enn forventet med et antatt bra lag = Dårlig trener/dårlig jobb den sesongen.

Med det utgangspunktet kan vi si at bl.a Ståle Solbakken, Tom Nordlie, og Per M. Høgmo i år har gjort en bra jobb.

Og trenerne i Stabæk, Molde, og Viking har gjort en dårlig jobb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tar vi kanskje litt lett på dette med evt trenerbytte!

Man bytter IKKE trenger når det gjenstår 7 kamper av en sesong, det fører ikke noe bra med seg!

Noen har nevt Martin som trengeralternativer samtidig som de sier at Gaute mangler trenererfaring???

Martin har INGEN trenererfaring og kan ikke steppe inn i stabæk og få endert på noe...

Hvis så mange synes at vi skulle ha et trenerbytte, hvem ville de ha da? husk at det koster mange penger å bytte trener!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gaute har vist seg som en glimmrende teknikker gjennom noen sesonger nå og hvorfor skulle han plutselig ikke kunne noe om fotball lenger?

Jeg har sett de fleste kampene i år kan vel si at elendige dommer avgjørelser er mye grunnen til at vi ligger i bunnen.

Kanskje mange er uenig men hvis dere klikker dere inn på dommerbørsen på Dagbladet eller vg kan vel se at dommerne vi har hatt ikke akurat får toppkarakter.

En annen grunn er at vi ikke scorer mål, skal man henge med så må man score. Hvor mange ganger har vi ikke sett at Finstad står alene med keeperen og ikke klarer å få den fordømta lærkula i mål?

Er det Gaute sin skyld det også? serien i år er kjempe jevn og det er ikke mange poeng opp. De siste kampene har vi spilt bra fotball og da er det bare å stå på videre ikke begynne å sparke treneren.

Vi spiller bra fotball om dagen og det skal vi forsette med til vi er midt på tabellen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen har vel nevnt Martin som et permanent alternativ?

Men veldig ofte vil en endring på trengersiden få en MIDLERTIDIG positiv konsekvens. Det har vi sett en zillion ganger, men ser jo også hva som skjer i Viking... så garantier finnes ikke.

Treneralternativer kan vi diskutere off-season hvis et trenerskifte er aktuelt. Isåfall vil det forhåpentligvis vil det være tid til å diskutere det, slik at vi slipper hastverksbeslutninger. Uansett, det finnes nok av dyktige trenere i Norge/Skandinavia med bra CV som hadde fått stivert ved tanken på å trene en contenintal toppklubb som Stabæk med en fanskare som får tyrkiske fans til å se ut som sølvguttene. Nuff said.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gaute har vist seg som en glimmrende teknikker gjennom noen sesonger nå og hvorfor skulle han plutselig ikke kunne noe om fotball lenger?

Jeg har sett de fleste kampene i år kan vel si at elendige dommer avgjørelser er mye grunnen til at vi ligger i bunnen.

Kanskje mange er uenig men hvis dere klikker dere inn på dommerbørsen på Dagbladet eller vg kan vel se at dommerne vi har hatt ikke akurat får toppkarakter.

En annen grunn er at vi ikke scorer mål, skal man henge med så må man score. Hvor mange ganger har vi ikke sett at Finstad står alene med keeperen og ikke klarer å få den fordømta lærkula i mål?

Er det Gaute sin skyld det også? serien i år er kjempe jevn og det er ikke mange poeng opp. De siste kampene har vi spilt bra fotball og da er det bare å stå på videre ikke begynne å sparke treneren.

Vi spiller bra fotball om dagen og det skal vi forsette med til vi er midt på tabellen!

Synes det er ansvarsfraskrivelse å skylde på dommeren. Vi kan kanskje skylde på dommeren i en enkelt match, men ikke en hel sesong.

Forøvrig så er det indirekte Gaute sin skyld at Finstad står alenen med keeper å bommer. A. Fordi han tar ut laget, og hvis Finstad ikke vet hvor målet står så burde han ikke spille. B. Gaute er ansvarlig for treningene, hvis Finstad ikke putter så burde han trene mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig mye rart folk får lirt ut av seg her. Holter er IKKE vårt svakeste ledd. Det ser alle som har _litt_ fotballkunnskap. Kampen i går taper vi på rein uflaks og en elendig dommer. Lyn er et bra lag med gode spillere og vi var best, men tapte. Det var riktig å sette innpå Thomas. Eirik var blitt helt usynlig, og Thomas skapte masse rom slik at Sammy fikk plass. Men kula ville ikke inn. Gaute-kritikken er helt usaklig med unntak av et punkt: Evnen/viljen til å endre stil. Slik vi gjorde da vi slo RBK 6-1 med fotball Drillo hadde elsket. RBK spilte ball og vi kontra inn 6(!) mål på Lerkendal. Med de samme gutta som spiller idag.

Mot lyn ser jeg én ting vi kunne vært mye bedre på: Overgangsspillet. Begge veier. Vi sliter med de lange fremspillene til Lyn. Og når vi vinner ballen og Lyn en sjelden gang er i ubalanse - så spillles nesten aldri ballen fram til en annen Stabækspiller. Nei, ballfører går selv til 20 meter fra mål, stopper og spiller ballen bakover, Lyn kommer i balanse, presser ballfører, og ballen ender hos Holter på midtlinja. Og så skal vi tråkle oss igjennom på nytt.

I 95 overlevde vi på kontringer med Tjernås. Så kom Backe og siden har vi ikke kunnet kontre - for det er jo imot "Stabækstilen". Som ALLE tippeligalag har avslørt. ALLE vet hvordan de skal møte oss.

Mitt forslag nå: Lei inn Drillo (jepp, Drillo) som konsulent for å få fart på overgangsspillet med de spillerne vi har, og som rådgiver på defensiv organisering (vi må stenge døra!). Bytt ut Aalbu og Veigar med en skikkelig hodesterk spiss med godt skudd (en Jostein Flo-type) ELLER sett IAO på topp med Sammy. NÅ!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ETT spørsmål Morten...HVIS vi rykker ned til 1 div...bør Gaute få beholde jobben? Eller er ALT guttas feil?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ETT spørsmål Morten...HVIS vi rykker ned til 1 div...bør Gaute få beholde jobben? Eller er ALT guttas feil?

Jeg syntes det er alt for lett å si at Treneren har skylda. Rykker vi ned regner jeg med at hele stabæk tar en oppsummering av hva som har skjedd og hva man må gjøre for å komme seg opp igjenn.

Jeg kan være enig med deg at en trener har mye å si for et lag men sånn som jeg ser det er det mange grunner til at vi ligger der vi ligger for øyeblikket.

1. Salg av mange etablerte spillere

2. mange avgjørende dommeravgjørelser i mot

3. Manglende målscorer

4. Slurv i forsvaret

Ser at du sier vi har fått nye spillere og det er jo korrekt, problemet er å sammspille disse gutta og jeg syntes det bare blir bedre og bedre etter sommerferien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er ansvarsfraskrivelse å skylde på dommeren. Vi kan kanskje skylde på dommeren i en enkelt match, men ikke en hel sesong.

Forøvrig så er det indirekte Gaute sin skyld at Finstad står alenen med keeper å bommer. A. Fordi han tar ut laget, og hvis Finstad ikke vet hvor målet står så burde han ikke spille. B. Gaute er ansvarlig for treningene, hvis Finstad ikke putter så burde han trene mer.

Nå skylder jeg ikke på dommerne men konstanterer at mange av de dommerne vi har hatt får 2 og 3 poeng på børsene.

Topp er vel 10.

Konstanterer også at Odd fikk en straffe som aldri skulle ha vært dømt, mot Viking ble vi snytt for straffe og det samme mot Lyn.

Summerer man opp poeng blir det vel noen tapte.

Skal man gå inn på selve problemet er det jo at vi ikke scorer mål og slipper inn en hel masse drittmål.

Så selvsakt kan vi bare skylde oss selv!

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

En dyktig trener kan gjøre mirakler med et antatt dårligere lag en motstanden. Se hva Nils Arne Eggen gjorde med Moss/Rbk, Benny L gjorde med Viking, Åge Hareide gjorde med Molde/Helsingborg, Drillo gjorde med landslaget.

Gjør laget det bra får treneren all æren (hvis man ikke trener rbk etter Eggens hegemoni da), og går det til helvete får trenern all peppern. That's life. Lettere å sparke trenern enn 11-15 fotballspillere er vel kanskje moralen.

Jeg tror feks Tom Nordlie kunne pisket/motivert/trent gutta til å yte max. Det gjør de ikke nå, det er fakta. Og da må muligheten for friskt blod vurderes, uten at det oppfattes som personangrep på Gaute.

Forøvrig Morten, tror jeg at vi du spør andre lags supportere så kan de sikkert med overbevisning bortforklare en rekke tapte poeng de også med dårlig dommeravgjørelser. Mao, vi er like langt. Seff har dommerne hatt minimalt med betydning for våre prestasjoner i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En dyktig trener kan gjøre mirakler med et antatt dårligere lag en motstanden. Se hva Nils Arne Eggen gjorde med Moss/Rbk, Benny L gjorde med Viking, Åge Hareide gjorde med Molde/Helsingborg, Drillo gjorde med landslaget.

Gjør laget det bra får treneren all æren (hvis man ikke trener rbk etter Eggens hegemoni da), og går det til helvete får trenern all peppern. That's life. Lettere å sparke trenern enn 11-15 fotballspillere er vel kanskje moralen.

Jeg tror feks Tom Nordlie kunne pisket/motivert/trent gutta til å yte max. Det gjør de ikke nå, det er fakta. Og da må muligheten for friskt blod vurderes, uten at det oppfattes som personangrep på Gaute.

Forøvrig Morten, tror jeg at vi du spør andre lags supportere så kan de sikkert med overbevisning bortforklare en rekke tapte poeng de også med dårlig dommeravgjørelser. Mao, vi er like langt. Seff har dommerne hatt minimalt med betydning for våre prestasjoner i år.

Mye av det du sier er sikkert riktig og mine utaleser er da ingen fasit.

Men en ting mener jeg ganske bastant og det er å begynne å fokusere på det som er positivt og hva man kan gjøre for å saker og ting inn i en positiv bane.

Man kan kritisere og mene både det ene og andre men det hjelper så lite når man ikke har løsninger.

Si at man sparker Gaute nå.

Hva godt skal komme ut av det?

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå er det 100% fokus på kapre så mange poeng som mulig i innspurten, slik at vi redder eliteserie-plass.

Om spillergruppa mener at et midlertidig skifte på trenersiden vil være en positiv boost på oppløpsiden så får de gjerne gjøre det uten at jeg tror det vil bidra til dårligere resultater hvertfall. Men hastverk er lastverk, og som du indirekte sier: Hva som er best for laget de neste kampene er alt som teller nå.

Satser på at Molde og Sogndal går rett ned, og FFK på kvalik. Med Start og Aafk opp setter tippeligaen ny tilskuerrekord neste år. :D

Endret av SteelFidel
Lenke til innlegg
Del på andre sider

leser du egentlig mange innlegg her...VI SIER: vi vil IKKE sparke gaute nå fordi vi veit det er forseint å gjøre det nå...følg med a!

Er det meg du spør?

I så måte leser jeg da inleggene før jeg skriver nye :blink:

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig mye rart folk får lirt ut av seg her. Holter er IKKE vårt svakeste ledd. Det ser alle som har _litt_ fotballkunnskap.

Hmmm, javel ja. Holter har blitt overspilt i hele år, og det er vel ikke uten grunn at han har mistet plassen på laget ? Forsvaret er ikke vårt svakeste ledd, det er jeg enig i. Det er helt på topp. Men Holter er en av dem som presterer svakest av de som var tiltenkt en plass i første ellevern før sesongstart. Sammen med Finstad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skylder jeg ikke på dommerne men konstanterer at mange av de dommerne vi har hatt får 2 og 3 poeng på børsene.

Topp er vel 10.

Konstanterer også at Odd fikk en straffe som aldri skulle ha vært dømt, mot Viking ble vi snytt for straffe og det samme mot Lyn.

Summerer man opp poeng blir det vel noen tapte.

Du er farget blaa, og det er sikkert noen supportere rundt om i landet som mener de også skulle hatt en straffe mot Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg skriver at Holter ikke er vårt svakeste ledd og heller ikke vår treigeste spiller, så betyr ikke det at jeg synes forsvaret har fungert godt i år. Vi har sluppet inn alt for mange mål. Jeg synes generelt vi sliter på overgangsmulighetene som våre motstandere så begjærlig griper. Innsatsen bak har vært grei nok, men småfeil og uflaks har gitt unødige baklengs. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva som ikke fungerer godt nok, (det gjør jo heller ikke Gaute), men noe er det. Jon kan ikke lastes. Jeg ønsker meg mer kynisk spill på egen banehalvdel. Så får vi heller drite i om underholdningsverdien synker. Spenningen nå er mer enn nok for meg.

Apropos Holter - hvorfor er han aldri forsøkt på topp i mangel av spisser som kan score? Han skyter som en kanon med BEGGE bein, er tøffere enn toget og kan ALLE tjuvtriks. (Tror Berntsen hadde fått litt å bryne seg på) Grei i lufta også. Etersom vi aldri skal forhaste oss i angrepsfasen er jo ikke farta noe problem heller..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen tenkt på at det vi egentlig meangler, er André Flem? Vi slipper alltid uansett til motstanderen med farlige sjanser og i værste fall mål på dårlig markering. Alltid! Jeg ser at Skistad spiller på andrelaget. FÅ han opp i eliteserien. Det han mangler i fart tar han igjen på å ALLTID ligge klint opp i motspilleren!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skistad kan ikke spille høyere enn i 2. divisjon, amatørkontrakt.

Vil si meg enig med Alz at det er vanskelig å sette fingern på hva som er galt, men noe må det være. Tror kanskje nytt blod på topp kan gjøre mye, men uansett: nå skal fokuset stå på å redde plassen!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skistad kan ikke spille høyere enn i 2. divisjon, amatørkontrakt.

Vil si meg enig med Alz at det er vanskelig å sette fingern på hva som er galt, men noe må det være. Tror kanskje nytt blod på topp kan gjøre mye, men uansett: nå skal fokuset stå på å redde plassen!!

En spiss som scorere mål hadde gjordt susen, og i tillegg hadde det vel ikke gjordt noe om det ble litt tempratur ute på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Har Dere Glemt..
  • Opprett ny...