Gå til innhold

Den Blaa Ballongen

apk
 Del

Anbefalte innlegg

Har en følelse av at mye av luften har gått ut av den store fine blaae ballongen! I 98 og noen år til hang ballongen over Nadderud, stor og struttende med en vakker Stabæk-logo! Nå har jeg en følelse av at den samme ballongen ligger slapp og skrukkete på ukjent sted mellom Nadderud og Fornebu!

Mye er skrevet i dette forumet om hva som har gått galt dette året. Fra tapte treningskamper i vinter til tabellsituasjonen nå i slutten av august!

Men jeg synes det er mer som er galt! Gnisten er borte! -og det merkes på flere ting:

-Kaptein Andresen og trener Larsen har ikke skrevet sine kommentarer på stabak.no denne sessongen i det hele tatt.

-Forman Loes siste innlegg er fra 21. mai!

-Kampplakatene som i fjor struttet av humor og selvtillitt er redusert til skygger av seg selv.

-De store (for store?) vyene om å bli et storlag i Europa har stilnet.

-Når stadionplanene går i grøften, blir det så godt som stille fra de ellers tidligere så kreative menneskene i og rundt klubbens ledelse.

-Når overgangsvinduet åpnet skjedde det ingenting.

-Etter hvert tap blir det sagt at "nå må vi jobbe mer", men har det f.eks. vært holdt obligatoriske ekstratreninger på avslutninger for spissene våre?

Det virker som det er noe tafatt og halvveis over hele linja. Ikke bare fra trenere og spillere, men også fra "drømmerne", markedsføringen, nettsidene, kommunikasjonen ut fra ledelsen til media og supportere.

Jeg tror og håper at ballongen igjen skal sveve stor og luftig over oss slik som før.

Kanskje må vi gjennom kvallik eller enda værre sågar et kort år i 1.div. for å innse at vi må gjøre en god del for å få "gammel" stolthet tilbake, men vi skal klare det!

Lykken står som kjent de kjekke bi! Dét kan ingen ta fra oss!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dine obervasjoner er det flere som har gjort. Og litt trist er det.

Men det nytter ikke for oss i $$ å sitte å vente på at Ingebrigt skal dra igang alt. Hvis ledelsen sliter med motivasjonen, og det gjør vel alle fra tid til annen, så får vi se å motivere de til innsats.

Dra igang en happening. En brainstorming med supportere, spillere og ledelse feks. Tidligere stod det klart for alle hvor ledelse, spillere og supportere ville med denne klubben. Nå virker denne visjonen noe uklar. På tide med en revitalisering av hele Stabæk maskineriet!

Endret av SteelFidel
Lenke til innlegg
Del på andre sider

FORSLAG!

Hva med å sette i gang en STØTT STABÆK kampanje i hele Bærum! Her tenkte jeg først og fremst på bannere etc. som henges opp på strategiske steder i Bærum hvor vi oppfordrer lokalmiljøet til å bidra med å komme på kamp! Noen som vet hvem som eier det grønne bygget på Stabekk der posten har lokaler i første etasje??? Ser for meg at hele denne veggen dekkes av et digert banner/flagg hvor vi ber lokalbefolkningen om å kjenne sin besøkelsestid!! Det hadde vært sinnsykt kult!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tre forutgående innleggene STØTTES 100 %!! Her er det mye bra vurderinger av situasjon og forhistorier. PLUSS noen veldig bra holdninger til $$s rolle og gode ideer.

Bygget der Posten er, og videosjappa og Billies /Zpot osv ligger, eies av Andenæsgruppen så vidt jeg vet.

Nå må vi få finfolket til å våkne og komme på kamp, og SKRIKE sin støtte til gutta! De trenger det mer enn NOEN gang! Og det høres og det virker!

Endret av palau
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hurra!

Her er det mye positivt som kommer frem i denne mørkets tid! Det er gledelig.

Jeg er helt enig i at det er på tide å trå til og vise at vi ikke gir opp, og at vi stiller oss 100% bak gutta!

Når det gleder bannere, så synes jeg vi rett og slett bør gjøre som i Loppemarked-sesongen...Lage store, synlige, men samtidig enkle og billige banner og henge dem opp paa alle kommunens broer...

Hvor søker man tillatelse til dette? Tror ikke det bør være en vanskelig sak...

Bannerene bør oppfordre til å mobilisere til støtte for kommunens stolthet, samt få frem klart og tydelig hvor og når det skal mobiliseres...MAO neste hjemmekamp...

Ser for meg en Blaa versjon av den velkjente Uncle Sam karikaturen...Stabæks Blue army wants YOU...at Nadderud! Samt sted og tidspunkt for kampen...

Bannerene bør som sagt være av enkel design, Mørkeblått på Hvitt Laken. Designen (malen) kan jo du ta deg av Stabæklars? Hansken er herved kastet...

:lol:

Forza Forever!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg en Blaa versjon av den velkjente Uncle Sam karikaturen...Stabæks Blue army wants YOU...at Nadderud! Samt sted og tidspunkt for kampen..

Svarte så genialt!!

Alle innleggene støttes 110%!!

Forza Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt!

Dersom noen med gode karakterer fra Formingen kan lage en fin stensil av dette trykket skal jeg gjerne spytte inn noen kroner til lakenkjøp!

:D

Han må forresten ha klubblogoen på jakka, eller på hatten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eh he he, jeg heier på FFK B):rolleyes::D:D , men

sjekker jo ut forumet til Stabæk og ble inspirert til å jobbe i

grafikkeditoren min da jeg så denne tråden.. :lol:

sifaaa.jpg

Håper det er litt til inspirasjon så det blir litt fight når FFK i høstform kommer på besøk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette bildet var rått!! Takk til Vidar! Ser for meg ansiktet til Ingo limt over hele den nevnte grønne Andenæs-bygningen på Stabekk!!! Dette må realiseres as. Vi har jo litt tid på oss, så kanskje det lar seg finansiere! Pressen kommer til å falle for det, og spillerne vil få en skikkelig boost!! :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kommer jeg som den første negative i denne tråden.

Personlig tror jeg ikke vi burde spiller på tøffe uncle-ingo i denne reklamen (ref valget i USA). Vi burde være ydmyke, vi har tidligere prøvd å være tøffe – kjørt store media greier med gjennomgående ”vi skal vinne” ”kom og se oss vinne” og lignende. Vi har prøvd det i 10 år og det har ikke fungert.

Hva med å trygle folk om komme ”store gutter gråter ikke – bare ved nedrykk – kan du komme å hjelpe oss ?” Og drit i trynet til Ingo – hvis de ekte Stabæk spillerne, vis Ohr med skuldrene ute av ledd, IAO med knekte ben, Henning med dypt kutt. Hvis at Stabæk er menn som ikke gråter, UANSETT, bare ved nedrykk.

Fremstå som en klubb som trenger støtte, ikke en klubb som tror de er tøffe. At vi er tøffe finner de uansett ut ganske snart.

Stabæk må være villig å ofre de også. Alle som tviler på Stabæk fotball som god underholdning kan komme gratis inn i svingen – i tillegg skal vi kjøre mega jippo i den svingen – gi de underholdning, gi de action, gi de mål, gi de seier, men ikke gi de tårer. Og faen hvis det regner så sørg for at de har paraplyer!!! Nordea gir sikkert gledelig ut til de som kommer.

Bare min ide da…

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Atleten,

jeg synes brystkassa di tar seg spesielt gått ut med høst-bakgrunn.

Du merker engasjementet når du går til bakeren på Bekkestua en alminnelig formiddag for å kjøpe boller. Sist brukte jeg 45 minutter fra Mega til Baker Hansen (25 meter)

Når Ingebrigt opplever det samme i Sandvika sentrum, eller på KI-Senteret på Rykkinn, da har endelig Stabæk blitt det vi alle i $$ ønsker; Hele Bærums fotballag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

INGO

Dog skriver du godt - alltid, uansett - og mobiliseringsinnlegget på Stabak.no er intet unntak. Det gir ekstra varme til et lojalt klubbhjerte og roer for en stakket stund en bekymret Stabæksjel. Men mest av alt satt det ord på følelsen: Jeg er ikke alene. Ikke ensom om å føle frykten. Ikke alene om å ha troen. Og jeg blir ikke alene, om alt skulle gå galt til slutt....

Slik skal det være! Dessuten hjelp Thea deg (og meg) til å sette ting i litt perspektiv.

Måtte bare uendelig mange fler i Asker og Bærum lese det og kjenne gnisten..... Stabak.no er ikke akkurat folkelesning.

----

SJEKK stabak.no

Endret av palau
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor snakkes det så mye om Løv-Ham?

Og jeg som trodde man bare rykket ned én divisjon om gangen?!

Nei, detta blir nok i overkant tøft gitt!

:unsure:

Løv-Ham rykker opp fra 2. divisjon istedenfor Bærum, de har ikke kjangs i havet til å ta igjen L-H. :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Men det er bare fotball."

Bare jeg som reagerer på "det er bare fotball" - det er da faen meg ikke bare fotball - det er Stabæk fotball. Det er da stor forskjell

Det er som å si at dette er bare damer

valgerdsvarstadhaugland_wdt.jpg

beautiful.jpg

men det er da faen meg forskjell

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare meg eller virket innlegget til Ingo litt defansivt?

Satt igjen med: Hvis vi rykker ned så er det ikke så farlig gutter/jenter.

Er fullstendig klar over at det "kun" er fotball, men det stopper ikke meg fra å bli utrolig bitter hvis vi evt skulle møte nå sagnomsuste LøvHam i serien neste år.

Husker ikke hvem, men regner med at noen kan opplyse meg om det, som sa noe slikt som: Fotball er ikke et spill om liv og død, det er mye viktigere enn som så.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare meg eller virket innlegget til Ingo litt defansivt?
Satt igjen med: Hvis vi rykker ned så er det ikke så farlig gutter/jenter

Satt igjen med akuratt den samme tanken, etter at jeg hadde lest det.

Hvorfor skriver han det på hjemme siden til Stabæk, vis han vil ha flere folk på Nadderud for å støtte laget osv, kan han ikke legge det inn et sted hvor det bare er de som alt går på kamp leser det. Han burde kuttet ut alt viss vasset og brukt en side i Budstikka eller noe sånt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Den Blaa Ballongen
  • Opprett ny...