Gå til innhold

Kommer det noen nye spillere  

68 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg

Nå var det vel slik at man såvidt hadde greid å skrape sammen nok penger til å leie en spiller ut sesongen... men det var før spillerens klubb skrudde prisen opp. Så jeg ville vel ikke hatt for store forhåpninger om at disse småpengene, som forøvrig garantert ble samlet inn for å redde Stabæk, og aldri har vært Stabæks midler, vil sikre oss en haug med toppspillere før neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 281
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

selvom de fleste av oss har vært optimister i det siste kom vel ikke dette som en overaskelse.

Nå er det bare å håpe at nye spillere er klare FØR seriestarten neste sesong. og da mener jeg klar som i kampKLAR og drillet inn i spillesystem etc.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel innrømme at jeg er litt sur nå, forestiller meg at med litt mer fokus og dømmekraft kunne laget vært forsterket. Det virker som om behovet plutselig har dukket opp, men at de ikke rakk å gjøre noe med det. Så vidt jeg husker har vinduet vært åpent i 2 måneder, da holder det vel faen meg ikke å jobbe de siste dagene av denne perioden.

Er kanskje litt kritisk, men sendte et par mail til ledelsen i Braaten perioden, på disse fikk jeg auto-svar om at gutta var på ferie. Stabæk var inne i diskusjonen om Braaten, når Braaten gikk til Rosenborg burde de grepet fatt i neste mann på lista og skaffet han. Men når de ikke fikk Braaten virket det som om de slo seg til ro med null nye forsterkninger.

Så fortsatte resultatene å utebli og etter kampen mot Lyn forestiller jeg meg at de tok opp tråden igjen. Alt for sent.

Stabæk sier at de ikke har hatt penger tilgjengelig til spillere, men hvis vi ser på overgangs virvaret rundt DB og det som skjedde i går så kan vi konkludere med at det har vært penger nok hele perioden.

En annen ting jeg lurer litt på er når de tar kontakt med sine bidragsytere som sier ”ja dette kan vi spytte inn penger til” hvorfor i helevete brukte de ikke de pengene ??? Om Oyunga (hvis det var tilfelle) var like dyr som Martin – so fuckin’ what når noen andre betaler. Virker ikke som om Brann er veldig kritisk til å bruke penger de får av andre.

Se på de andre lagene, alle har skaffet nye spillere i pausen, kommer faktisk ikke på et eneste lag som ikke har forsterket stallen i denne pausen. Tromsø ? Vi derimot har kvittet oss med Sand og Samir. I tillegg har vi leid ut Branimir - hva faen er det vi tenker på ?

Sorry – er litt sur på styret nå.

Har full tillitt til at stallen beholder plassen i eliteserien, men skulle det vise seg at vi rykker ned – GUD FORBY – så burde det kanskje rulle noen hoder i styret også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes vi burde ha kjøpt dedê nå, latt han sone ferdig de siste kampene her, og hatt en fantastisk spiss klar til neste sesong. vi kunne jo med all sannsynlighet fått han ganske billig.

men uanett er det for sent nå.

men nå som viking og sogndal rykker ned synes jeg vi skal stjele:

røde roul

stadheim

øren

ødegaard

kopteff

hangeland

Hvordan blir startoppstillinga da? er med på Hangeland, Kopteff, Stadheim og ødegaard men da må vi også skrape sammen 10-15 mill...in my dreams :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi derimot har kvittet oss med Sand og Samir. I tillegg har vi leid ut Branimir - hva faen er det vi tenker på ?

Samir har da ikke forlatt oss...ennå! han er bare på utlån...eller?

Samir er bosman spiller - hvis ikke vi har kvittet oss med han så vet ikke jeg !!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir startoppstillinga da? er med på Hangeland, Kopteff, Stadheim og ødegaard men da må vi også skrape sammen 10-15 mill...in my dreams :rolleyes:

det blir jævlig mange på midten !!!

Jon

IA/Morten,Hangeland,Muri,Kopteff

Ohr,Stadheim,Martin,Sammy...Det hadde uten tvil blitt en av Norges beste lag...Sjekk den midtbanen

Ødegaard,Veigar/Dede/Dioh

Innbyttere: Espen,Mike,IA/Morten,Tommy,Veigar/Dede/Dioh,Henning,Tom

Endret av Rubbster
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Markus, pengene du snakker om ble gitt til Stabæk av blaa-hjerta investorer. Ingo ringte til 9 stykker i går, og fikk 9 "ja, vi vil hjelpe". Da kan de ikke bare kaste de pengene rundt når Bryne kommer med helt urmielige krav.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

neivel...

ingo:

kan du hjelpe oss med å skaffe en spiss ?

blaa-hjerta investorer:

ja, alltid, uansett

ingo:

takk

blaa-hjerta investorer:

anytime

--

ingo:

vi kjøpte ikke fordi vi syntes det ble dyrt

blaa-hjerta investorer:

dumt, jeg sa jo ja - jeg er da voksen nok til å ta mine egen avgjørrelser...

ingo:

ja, skal prøve å huske det til neste gnag

--

sier man ja til å spytte inn penger så må man da forvente at de brukes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde de fleste hadde fått med seg at Bryne økte prisen ganske drastisk, noe som betyr at Ingo måtte skaffe enda mer penger. Du syntes han burde spørre nevnte investorer om enda mer penger, selv når produktet var sjukt overprisa?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde de fleste hadde fått med seg at Bryne økte prisen ganske drastisk, noe som betyr at Ingo måtte skaffe enda mer penger. Du syntes han burde spørre nevnte investorer om enda mer penger, selv når produktet var sjukt overprisa?

det står da ikke et eneste sted at det er bryne og det står da ikke et eneste sted at de økte prisen drastisk...

det som står og jeg ref. da til budstikke som er min eneste kilde:

"men det ble for mange penger i forhold til hva spilleren var verdt."
- altså gjør Ingo en vurdering på hva spilleren er verdt.

så står det også:

"var det nok av Stabæk-patrioter som ville bidra med midler til en forsterkning ut året."

så pengene var der slik jeg tolker dette.... I innlegget mitt kritiserte jeg hovedsakelig sløsingen med tid som vel er gjennomført her. Hvis da Bryne (?) ikke hadde trodd vi var desperate hadde han nok gått til oss billigere

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

"det står da ikke et eneste sted at det er bryne og det står da ikke et eneste sted at de økte prisen drastisk..."

Hva så? Ikke alle trenger Budstikka som kilde.

Og jeg er enig i kritikken av tidsbruk, dette burde vært gjort lenge før. Poenget mitt er at sponsorene stiller opp, men ledlesen må være mer aktive. Og det står også at pengene som kom på bordet denne gangen var tiltenkt en forsterkning ut året - altså ikke til nye spillerkjøp etter denne ses. Det er en kronerulling vi må ta etter ses. slutt.

Et annet økonomisk problem som kommer før det derimot, er å skaffe lysanlegg på Nadderud. Det blir heller ikke billig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antar at disse bidragsyterne har både penger og blaat hjerte.

Med blaat hjerte gir man penger til en spiss fordi klubben trenger det, fra den økonomiske siden vet de at det blir mye dyrere for dem neste år hvis Stabæk rykke ned.

At Stabæk velger å spare penger de ikke har ser jeg på som sløsing, og det liker jeg ikke.

Siden du sitter med alle de rette fakta, (ikke ulik Morten som kan ha presset opp prisen på Oyunga når han sa at sikre kilder i Stabæk var overlykkelige og at han kom til å signere) foreslår jeg at du sammenligner prisen som du kjenne til på Oyunga og prisen Viking har estimert på 16 mill for nedrykk og velger hvilken av de du er mest int. i å betale. Antar at det var bidragsyterne tenkte.

Jeg er fortsatt sur fordi vi ikke brukte millioner av kroner på Oyunga

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Hvis det er Bryne som var klubben så synes jeg det hele er en litt merkelig startegi fra deres side.

Bryne ligger per i dag på 4. plass i 1. divisjon 8 poeng bak Sandefjord med 9 kamper igjen å spille. Det er ytterligere 3 poeng opp til AaFK på sølvplass og direkte opprykk. Raufoss som holder den siste nedrykksplassen i øyeblikket er 12 poeng bak. De har brukt overgangesvinduet til å forsterke stallen med bl.a. Tommy Knarvik (Midtbane/Angrep). Opprykk er lite sannsynlig, da må ett av de tre tetlagene gå på en total kolaps. Nedrykk er enda mindre sannsynlig. Økonomien til Bryne var ikke akkurat veldig god i fjor, tviler derfor på at den har bedret seg mye denne sesongen. De hadde derfor kunnet tjent en pen slump penger på å leie ut spilleren. Oyuga selv har gitt inntrykk av at han kunne tenke seg å få prøve seg på et høyere nivå.

http://fotball.aftenbladet.no/nyhetsarkiv/...articleID=66172

Etter det jeg så på TV i Kvarten mellom Brann og Bryne hadde Oyuga de rette kvalitetene for oss nå.

Dette var en vinn, vinn, vinn situasjon.....

Håper derfor nesten at det var en annen spiller enn Oyuga som var aktuell for oss..... Ellers synes jeg med respekt og melde at det befinner seg en, eller flere dårlige forretningsfolk i Bryne systemet. og det er synd for den klubben....

Vel vi kunne trengt Oyuga, men vi kan klare oss uten også!!!

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eh, der var det mye vrøvl, men å sammenligne prisen på Oyuga og prisen på å rykke ned er bare tull. Å si at hvis vi leide inn denne karen ville vi garantert holdt oss er rett og slett feil.

den er litt drøy, men hvis vi ikke ville ha en spiller i stallen som kunne score mål og hindre at vi rykket ned - hvorfor var vi da på markedet ?

Såklart kan ingen spiller alene avgjøre TL eller 1.div, men de kan ha en ganske stor innvirkning på enkelt resultater. Ref f.eks Daniel Braaten, eller da i dette tilfelle Paul Oyunga. Et par ekstra enkeltmanns prestasjoner mot slutten av denne sesongen kan faktisk være avgjørrende !!! Ingen kan garrantere - selv ikke @ringo (DB igjen)

Hvis Bryne plutselig dobblet prisen i løpet av et par timer - noe jeg kan forestille meg - er det faktisk så mangel på folkeskikk at det burde stått på www.stabak.no

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

selv ikke @ringo (DB igjen)

Hepp,

He, he, he, den der kommer vel til å forfølge meg resten av livet :lol:

@ringo

vel...synes du fortjener det...DB hadde blitt en suksess i Stabæk på lik linje med alle andre klubber (kanskje ikke LSK ettersom dem spiller Semb/Drillo fotball)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel...synes du fortjener det...DB hadde blitt en suksess i Stabæk på lik linje med alle andre klubber (kanskje ikke LSK ettersom dem spiller Semb/Drillo fotball)

Hepp,

Akkurat det der tror jeg dog ikke... ;)

Braathen ville vist øyblikk av storhet i alle klubber han hadde gått til, selv LSK. Men vent på hverdagen sier nå jeg... Poenget er at RBK har så bra stall at de kan bruke Braathen til de store øyeblikkene og putte på andre spillere med tilsvarende høyt nivå i hverdagen... Hos oss og andre ville man vært avhengig av Braathen i hverdagen også og se det tror jeg fortsatt ikke han duger til...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Akkurat det der tror jeg dog ikke... ;)

Braathen ville vist øyblikk av storhet i alle klubber han hadde gått til, selv LSK. Men vent på hverdagen sier nå jeg... Poenget er at RBK har så bra stall at de kan bruke Braathen til de store øyeblikkene og putte på andre spillere med tilsvarende høyt nivå i hverdagen... Hos oss og andre ville man vært avhengig av Braathen i hverdagen også og se det tror jeg fortsatt ikke han duger til...

@ringo

det er ikke snakk om å grave seg ned i tide @ringo

du minner meg litt om Serverin Suveren, men jeg skjønner litt hva du sier og det er enklere å prestere på et høyt nivå i RBK enn i Stabæk - enn så lenge :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
30 Timer Igjen
  • Opprett ny...