Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...

Kanskje litt drøyt å gi Loberto skylden for to nedrykk når han kom til oss et år etter det første (av de to siste)? Mulig det føles ut som vi rykket ned to ganger i fjor? Først med Bohinen og så med Bradley 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

57 minutter siden skrev M-A-N:

Bra episode, og enig i mye som blir sagt. 

Celine Dion er også en favoritt her i gården🤩

Ryktes om rangering av topp 5 Celine Dion låter neste episode! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 timer siden skrev mbh:

Jeg mener organiseringen av det økonomiske mellom klubb og AS er tett knyttet opp mot det sportslige. Jeg skal ikke begynne med enda en lang utredning, men det er faktisk slik at alle pengene klubben får overført fra ASet er generert i/av klubben. ASet har en avtale om å forvalte klubbens kommersielle rettigheter, men har ikke hatt lønnskostnader på mange år. Selv deres daglige leder er lønnet av klubben.

Her har du alltid vært klink. Det berømmet jeg deg for 😁😉

7 timer siden skrev mbh:

mbh - mann 45+

😂😂😂 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 timer siden skrev Hanse:

Kanskje litt drøyt å gi Loberto skylden for to nedrykk når han kom til oss et år etter det første (av de to siste)? Mulig det føles ut som vi rykket ned to ganger i fjor? Først med Bohinen og så med Bradley 

Ingen har det? Ja 1 nedrykk har han. Sa det trengs flere enn Loberto. Han er på analyse. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 7.8.2024 den 22.43 skrev Marandinho:

Ingen har det? Ja 1 nedrykk har han. Sa det trengs flere enn Loberto. Han er på analyse. 

14:00 «vi har to nedrykk med Loberto. Det er alt jeg har å si»

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 timer siden skrev Hanse:

14:00 «vi har to nedrykk med Loberto. Det er alt jeg har å si»

Hørte det jeg også. Du får spille det av igjen, @Marandinho 
Mulig du tenkte noe annet enn det du sa, og du var jo i Syden, med to papegøyer som satt og kaklet. ;) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev h1912:

Hørte det jeg også. Du får spille det av igjen, @Marandinho 
Mulig du tenkte noe annet enn det du sa, og du var jo i Syden, med to papegøyer som satt og kaklet. ;) 

Ja var helbommert i følelsesladd rant😂🙈🤦‍♂️

Ett opprykk og ett nedrykk er jo selvsagt det som er korrekt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

11 timer siden skrev Jørg1:

Herrefred så elendig… Vi samlet oss i studio rett etter kamp for å lufte litt tanker. Mye følelser - dette til orientering. Vi prøver også å se litt hva som skjer videre i uken. 

Hvor er viljen og desperasjonen??? 

Råbra episode. Send den over til Bob & the builders, og la alle få høre den, før Brynekampen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 6.9.2024 den 13.44 skrev Marandinho:

God episode - etter min mening kanskje den beste hittil.

Bra analyse av treningene - om man ikke trener på forsvarsspill så bør man ikke bli overrasket om det renner inn mål.

Men egentlig så trener vi defensivt spill, det er det høye presset som er det defensive spillet til Bob, og når det sitter så funker det fint. Men når vi ikke får det til blir vi komplett avkledd. 

Så til spørsmålsstilleren som synes midtbanen gir bort rom - det er riktig og det virker som en del av planen - hvor sentrale spillere presser på siden og etterlater seg rom sentralt.

Vi ser det innad i leddene også hvor vi sideforskyver delvis, og åpner rom innad i back fireren - se scoringen til Godset nå sist som et eksempel.

Når det gjelder veien videre - så har jeg vært en av de krasseste kritikerne til klubbens spiller og trenerlogistikk.

Jeg er enig i analysen deres om at vi mangler en defensiv grunnmur (Det er gode grunner for at de fleste trenere starter der når de tar over en klubb som slitet i motgang) 

Men spørsmålet er; vil mer av det samme som vi har gjort hittil endre at vi kaster bort poeng? Og om nei, finnes det vilje til å endre tilnærming?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Dere snakker mye om skader og treningsbelastning i starten av episoden! Det som jeg har hørt er at kontraktene som er tilbudt f.eks fysio er 50% stilling forventer dere jobber 100%, da tiltrekker du deg ikke de beste!

Vi burde tatt tak i den fysiske treningsbiten med belastningsstyring, samt bygd opp ett medisinsk apparat! Meg bekjent er jo akuratt det med medisinsk apparat noe som NFF subsidierer til en viss grad også!

Virker som vi ikke er i takt med tiden, og bør starte å tenke annerledes her, for om vi har så mye skader som vi har hatt de senere årene, så bør det også for ledelse/as og sport blinke noen store røde lys! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vi må se på hele organisasjonen i klubben. Mitt inntrykk er at vi har en veldig liten sportslig avdeling rundt herrelaget. Ser man til andre klubber så har flere et mye større apparat. 

Per i dag så har vi:

- 1 Hovedtrener

- 2 Assistenttrenere

- 1 Fysio (50%?)

- 1 Fysisk trener

- 1 Keepertrener

VIF har:

- 1 Hovedtrener

- 2 Trenere

- 1 Assistenttrener

- 1 Toppspillerutvikler

- 2 Keepertrenere

- 1 Analysesjef

- 2 Fysio

- 1 Fysisk trener

Kongsvinger har i tillegg til en assistenttrener/analyse en egen ressurs på «Head of analytics» og en egen «scout». Det samme har LSK. Tror vi med fordel kunne hatt dedikerte ressurser på analyse av motstandere og til scouting.

Det er vel Loberto som står for analyse i dag, men Bob hører vel ikke etter. Men når Bob er ferdig så burde vi bygge opp en organisasjon og ikke være så avhenging av at hovedtrener står for alt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev StabækMykle:

Mitt inntrykk er at vi har en veldig liten sportslig avdeling rundt herrelaget. Ser man til andre klubber så har flere et mye større apparat. 

I Stabæk har vi vel:

-1 hovedtrener

-2 assistenter

-1 fysisk trener (Fredrik) 100%

-2 fysioterapeuter (Hans og Ole-Kristian) 100%. Ole-Kristian var i en 50% stilling da han selv spilte mye fotball på høyt nivå og jobba, men han gikk opp til 100% etter forrige sesong. En annen ting er jobben som gjøres med treningstimer, tilpasset opplegg osv. Det er ikke stillingsprosenten det går på. 

-1 keepertrener

Sammen med Finstad og Wangberg + Larsen som toppspillerutvikler utgjør vel det et ganske normalt apparat?

Det handler mye om et totalbudsjett innenfor avd. sport. Det ble f.eks fjerna en mentaltrener etter 2022 for å få inn en ekstra fysio. 

Angående analyse er det jo Loberto som har mest ansvar. Om Bob hører på det eller ikke er en annen sak. Jeg er selv usikker om Vålerenga har en egen analyse, eller om dette går under en av assistentene. Og har de 2 keepertrenere rundt a-lag herrer? Hvis vi ser på speidingen jobbes det så vidt jeg vet med å bygge opp et større nettverk og ha en klarere plan rundt det. Det er også blitt brukt en del eksterne til å speide og sjekke spillere. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 minutter siden skrev Hanse:

Vi har vel også ansatt en speider i sommer, men usikker på om nedslagsfeltet hans er juniornivå, lavere divisjoner eller annet

Stemmer. Stian Børven er i en stilling som speider, men litt usikker på hva den innholder. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabækpodcast
  • Opprett ny...