@ringo 22 160 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 Hepp, Nå ble det ikke noen ny spiller denne gangen så da må vi klare oss med de vi har. Tenkte derfor det var på tide med en ny tråd. Det er tross allt samme laget som tok bronse i fjor minus Peter Sand, men forsterket med spillere som Sammy, Mads J og Veigar. Som skal kjempe for å berge plassen i år, vinne cupen og utfordre klubber i europa! Likevel, vi sliter med å score mål. Hva må gjøres for å snu den negative trenden og starte å score mål og hente poeng? Kjør debatt: @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 Det er vel ikke så mye vi supportere kan gjøre på banen (med mindre du er irsk prest eller liknende), men utenfor banen er det bare en ting som gjelder: Få med flest mulig tilskuere på kamp for å skyve våre helter fremover og skremme vannet av motstanderne og deres supportere! (Jeg har vel sagt noe liknende før, men det er så viktig at det er verdt å si igjen!) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
apk 16 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 Hva med litt ekstra obligatorisk skuddtrening? Kanskje det kan gi de spissene vi har både litt mer selvtillit og en bedre følelse av hvor målet står? Det er lov å skyte fra 15-20 meter! Gi spissene tilbake troen på at ballen faktisk kan gå i mål fra litt avstand også! Spissene våre er faktisk ikke elendige fotballspillere, selv om mange innlegg her inne har dreiet seg om at vi trenger en ny spiss. Jeg har også vært enig i at forsterkninger kunne ha hjulpet, men nå ble det nå ikke slik denne gangen, og da får vi jobbe med det mannskapet vi har, og som sagt; de er slettes ikke dårlige de vi har heller! De tok faktisk bronse i fjor! Aalbu gjorde ikke ELENDIGE hoppere til verdens beste hoppere. Han ga noen fra før gode hoppere TROEN på at de faktisk var gode å kunne hoppe langt! Nå er tiden overmoden for at Aalbu-effekten skal slå til for oss også! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 Vi gjør stas på målscorere eller andre helter ved å ikonisere dem på forsiden på stabaek.no, f.eks slik: UKENS HELT Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 Hepp, En annen greie, vi bør møte opp tidligere på kampdagen og ta imot gutta skikkelig når de kommer på banen for å varme opp til kamp! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 Deet har vært tatt opp en haug av ganger før. Ofte har jeg vært på nadderud ca 50minutter før kampstart. Og da er det JÆVLA godt om plassen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 Hepp, En annen greie, vi bør møte opp tidligere på kampdagen og ta imot gutta skikkelig når de kommer på banen for å varme opp til kamp! @ringo Enig! Og så kan vi vende tommelen ned og rope BUUUUUUHH!! mot bortelaget. Det setter dem sikkert helt ut av spill. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 Hepp, Jeg er som regel på Nadderud 1 time før start for å følge oppvarmingen, men nå sitter jeg jo somregel på hovis da.... (Prøver alltid å få med meg gjester på nadderud!) @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 Enig! Og så kan vi vende tommelen ned og rope BUUUUUUHH!! mot bortelaget. Det setter dem sikkert helt ut av spill. det er kjedelig. og det hjelper ikke. bedre er det å synge og rope noe positivt til våre spillere! hva med litt ekstra oppmuntring? tar gammel tapet/laken og blå farge og skriv noe oppmuntrende og når guttene kommer på banen, vis dem tapetet. samtidig syng og rop høyt. på st.pauli hjelper det (nesten alltid...) og motstanderen er imponert over deres "makt" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 på st.pauli hjelper det (nesten alltid...) Ja, St.Pauli har jo virkelig blitt en stormakt å regne med i Tyskland de siste årene Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 3. liga, men mer enn 9000 sesongkort er vel nok jeg må si? det dreier seg ikke om å være stormakt men om å vinne kamper - uansett hvilken divisjon! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 Den sms-greia, kan ikke den sendes rundt før FFK kampen og oppfordre alle medlemmer til å møte opp 45 minutter før kampstart. Selv er jeg alltid på plass halvtimen før (nesten) men da er det som sagt før her, god plass. Virker som om gutta setter stor pris på det da, å få klapp under oppvarmingen. Nå må alle stille opp og ofre litt tid til gutta slik at vi får løfta dem fram. Mot Lyn var det flott med folk på feltet! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 Nå er det en kort Pause frem til neste serierunde, det gir oss tid til å jobbe med de utfordringene vi har. Jeg har derfor gjort meg noen tanker om hva vi kan gjøre for å forbedre oss fremfor den dramatiske innspurten i serien. Dette er selvsgt helt banalt og til tider plumt, og sikkert ikke noe Gaute og Co ikke har tenkt på, men, men, det ern å de rådene jeg kan gi, dessuten var det god terapi for meg i dag! Taktiske utfordringer for høsten slik jeg ser dem, og hva jeg forslår vi gjør med dem… Forsvar. Utfordring: Vi slipper inn for mange og for enkle mål. Statistisk er vi det 5 beste laget når det gjelder å slippe til motstanderen. Derimot er vi det laget som har sluppet inn 6. flest mål i årets sesong. Årsaken til dette er komplisert og avhenger av flere faktorer. Dels skyldes det svake enkeltprestasjoner, dels skyldes det når og hvordan motstanderen skaper sjanser på oss. Tiltak: Først og fremst, fokus på markeringsjobben som gjøres i forsvaret. Trening på å oppfatte situasjoner hurtig, få oversikt og ta grep. Kommunikasjon i leddet og rollefordelinger må klargjøres, noen må gå foran og brette opp armene. Vi skal eie vår egen 16. meter resten av sesongen! Deretter må det øves intenst på rollene, jobbes med å gjenskape situasjoner hvor vi har sluppet inn mål tidligere i år og trene på hvordan vi stopper dette. Repetisjon er nøkkelen, målet er å bygge opp tilliten til spillerene, gjøre de trygge på at de gjør de riktige tingene og at alle gjør jobben. Da vil tryggheten komme og trygghet i forsvaret vil spre seg fremover på banen og bedre kvaliteten på det som skjer der. Midtbane: Utfordring defensivt: Vi får brudd i mot når vi er i ferd med å omstille oss fra forsvar til angrep. Det kommer ofte av at vi er unøyaktige i presisjonen når laget er på vei fremover. Motstanderen vinner ballen høyt på vår banehalvdel, og får kort vei frem til vårt mål, samtidig som våre spillere er på vei fremover på banen. Vi må vende om og ankommer vårt eget felt samtidig eller i beste fall rett før motstanderen. Vi er i ubalanse, mister oversikten, er usikre på rollefordelingen og glipper markeringen. (Jfr. Punkt om forsvaret over). Den andre utfordringen er valg og kvalitet på pasningene når vi blir presset høyt. Vi slår ofte på tvers, eller tilbake i rommet der ballen kommer fra, på den måten vinner vi lite terreng og risikerer brudd i mot (jfr ovenfor) Utfordring offensivt: Angrepsspillet vårt har blitt forutsigbart. Ballene spilles enten opp fra midtstopper til midtbanen, så må denne vende opp og slå ballen enten opp på en feilvendt spiss, eller ut på kanten. Bevegelsen på spillerene uten ball er også for dårlig. Vi har mange ganger denne sesongen sett at spillere med ballen febrilsk leter etter spillbare alternativer, mens resten av spillerene står som saltstøtter og venter på ballen. Persisjonen i de avgjørende pasningene har også til tider vært direkte svake. Rytmen i det offensive spillet har også vært mangelvare. Vi ankommer sjelden i samlet flokk, eller i bølge på bølge og skaper derfor lite trykk innenfor motstanderens 16. meter. Mange spillere, særlig angriperene sliter også med selvtillitten og skyter for sjelden og fra for vanskelige posisjoner. Tiltak Defensivt. Løsningen er banal, ikke mist eller spill bort ballen når laget er på vei fremover. Her må vi drille pasningskvalitetene, pasningene må komme hurtig og presis. Samtidig må vi jobbe med bevegelsen uten ball. Det gjøres gjennom å drille pasninger under press. Selvtilliten er også ekstremt viktig i dette segmentet. Selvtillit i fotball bygges opp bakfra. Er forsvaret trygg på keeper, så sprer denne tryggheten seg fremover på banen til midtbanen. Her gir selvtillit eller snarere mangel på selvtillit, to typiske utslag: Feilpasninger og bevegelse uten ball. Spillere med dårlig selvtillit er redd for å gjøre feil. Feil som kan lede til scoringer i mot. Dette vises ved at spilleren blir i tvil om hvor han skal slå pasningen, når han skal slå pasningen og med hvilken kraft og teknikk han skal utføre pasningen. Spillere som er i tvil om hva som er riktig, sinker spillet og gjør til slutt feil. Da blir resultatet akkurat det spilleren fryktet, og usikkerheten blir på en måte en selvoppfyllende profeti og usikkerheten øker. Neste gang kan det være at spilleren derfor vegrer seg for å få ballen og gjemmer seg bort, snarere enn å by seg frem. Hvilket leder oss over på den andre utfordringen defensivt. Bevegelse uten ball. En spiller med seltillit vil alltid søke mest mulig ballkontakt. Han vil derfor søke å posisjonere seg slik at det er størst mulighet for at han kan få ballen fra en medspiller. På den måten vi spilleren med ball få flere alternativer å spille på, han vil kunne velge enklere og trygger løsninger og han vil gjennom å lykkes bygge sin egen selvtillit, neste gang vil han kanskje velge en mer vågal og frekk løsning. Hvordan trener vi så dette. Igjen ved å drille pasningstrening. Definere klare roller og arbeidsoppgaver for enkeltspillerene, fordele ansvar og trene på bevegelse uten ball. Jobbe mentalt med å få spillerene til å tørre å by på seg selv. Ufarliggjøre frykten for å feile. Det siste kan gjøres både på og utenfor fotballbanen. Tiltak Offensivt. Her må vi jobbe med angrepsmønsteret, mye har sammenheng med foregående punkt. Men klart definerte roller i angrepet er nøkkelen. Vi må få opp hurtigheten, presisjonen og samhandlingen i angrepet. Vi må angripe med riktig fart og sørge for at vi ankommer motstanderens defensive sone med kraft og tyngde. Mye drilling på angrep er viktig i tiden fremover. Nå må våre spisser som er definitivt best rettvendt ofte møte ballen feilvendt og vi får få gode avslutningsmuligheter. Helt basal formasjonstrening må til, der hver enkelt spiller drilles og drilles til han helt klart vet hvor han skal og alle medspillerene helt klart vet hvor han går. Angrep Angrepsspill/Avslutninger Vi scorer for lite mål. Dels fordi vi kommer til for få/dårlige avslutningsmuligheter. Dette har selvsagt mye å gjøre med de overnevnte utfordringene på midtbanen. Særlig i siste kamp synes jeg angriperne våre ble stående mye feilvendt. Ingen av de 4 på topp (Wowoha, Eirik, Thomas eller Veigar) er utpregede møtende spisser. Vi må derfor øve på å omstille hurtigere fra forsvar til angrep slik at spillerene våre på topp kan bruke fart til å komme rettvendt mot motstanders mål. Ingen av spissene er heller ekstremt gode i lufta slik at det er smartere for vingene, enten å avslutte med skudd, eller gå ned til dørlinja og spille ut 45grader på den andre bølgen i angrepet, enn å slå innlegg i feltet. Ellers må det terpes om og om og om igjen på avslutniger. Det dreier seg om å possisjonere seg riktig, ta i mot og avslutte så hurtig og presis som mulig. Oppsummering Utfordringene våre er mange og sammensatte. Mye handler om mentale sperrer og utrygghet. Samt holdninger til defensivt arbeide. Jeg synes ofte at vi blir litt for lite helhjertet hjemover når motstanderen angriper. DEt har helt klart vært fremganger i løpet av sesongen og vi har vunnet en del kamper. Vi trenger likefullt og vinne 3-4 kamper til i serien i år for å være sikker på at vi berger plassen til slutt. Jeg tror vi kan klare det, jeg var veldig skuffet over at vi ikke lykkes med å hente inn en ny forsterkning før overgangsvinduet staret, for med det tette kampprogrammet vi har i høst vil vi komme til å trenge alle de spillerene vi har. Jeg har heller ikke valgt å fokuserer på enkeltspillere denne gang. Noen har underprestert og de vet utmerket godt selv at jobben de har gjort har vært for dårlig. Men det kan de rette opp med å hve innsatsen og kvaliteten på jobben som skal gjøres i de siste kampene denne sesongen. Jeg tror vi berger plassen! Forza Stabæk. @ringo Mørkeblaa alltid uansett.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 544 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 Bra Pauli, helt enig i at dine forslag hjelper. Husker Fjøras tyske supportere som peppet opp alle gutta voldsomt før kampen der RBK fikk tre i sekken. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 du er helten min @ringo nok en gang en fantastisk analyse, denne gangen av vårt eget lag. Du burde ansettes som assistenten til gaute, ingen tvil. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 Hepp, En litt småinteressant artikkel om vinnerkultur og slik! Anbefales! http://www.gbk.no/paco/ @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Toretøsch 1 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 enig med det å møte opp før kampstart. men hva med å prøve å klappe for gutta etter kamp også? det er jo egentlig ikke så mye å be om... er noen minnutters vralting bort til spillerutgangen og klappe for gutta når de kommer ut.... hadde ikke det vært noget å vurdere og? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 1. September 2004 Del Skrevet 1. September 2004 men hva med å prøve å klappe for gutta etter kamp også?det er jo egentlig ikke så mye å be om... er noen minnutters vralting bort til spillerutgangen og klappe for gutta når de kommer ut.... hadde ikke det vært noget å vurdere og? Sier dú som alltid drari en vill fart med en gang? Men ikke dumt forslag! Støttes! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fullemann 611 Del Skrevet 2. September 2004 Del Skrevet 2. September 2004 Tror nok ikke Aalbu var den eneste bidragsyteren når det gjalt hopperne, spørs nok ikke om stabæk burde ansatt han derre finske treneren også. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 2. September 2004 Del Skrevet 2. September 2004 Tror nok ikke Aalbu var den eneste bidragsyteren når det gjalt hopperne, spørs nok ikke om stabæk burde ansatt han derre finske treneren også. Da kan de ta den gamle finta til York og Cole hvor de hopper over ballen. Årets dårligste vits, men kom ikke på noe bedre Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 2. September 2004 Del Skrevet 2. September 2004 Nok med Aalbu... lå nå mannen komme inn i jobben sin. Det tar minst 3-6 måneder å komme inn i en jobb helt, samt muligheter til å endre noe til det bedre... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Toretøsch 1 Del Skrevet 2. September 2004 Del Skrevet 2. September 2004 Sier dú som alltid drari en vill fart med en gang? Men ikke dumt forslag! Støttes! Vel... hva er vitsen ed å stå igjen på tribunen etter en kamp og alle spillerne har gått? kunne gått bort med en gang vær eneste kamp jeg. det er bare det at ingne gidder å slå følge... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 2. September 2004 Del Skrevet 2. September 2004 Sier dú som alltid drari en vill fart med en gang? Men ikke dumt forslag! Støttes! Vel... hva er vitsen ed å stå igjen på tribunen etter en kamp og alle spillerne har gått? kunne gått bort med en gang vær eneste kamp jeg. det er bare det at ingne gidder å slå følge... Du har da aldri stått igjen mens spillerne har snudd ryggen til.. menmen. Foreslå at vi stikker bort mot FFK så slår jeg følge jeg, så får vi med oss noen andre også! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 3. September 2004 Del Skrevet 3. September 2004 Men jeg bruker det til å skape noe positivt. sier Martin om nedrykks striden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 3. September 2004 Del Skrevet 3. September 2004 Han sier også at han er best når han er sint! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 3. September 2004 Del Skrevet 3. September 2004 Hvem husker ikke nakketaket på Strand! Herlig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 3. September 2004 Del Skrevet 3. September 2004 Hvem husker ikke nakketaket på Strand! Herlig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 3. September 2004 Del Skrevet 3. September 2004 U21 gutta spiller ikveld. Kampen går live på TV3!!!!! Eirik spiller ikke fra start, men det er vel håp om å se ham i løpet av kampen siden Fredheim Holm som starter, allerede har spilt sin beste kamp her i livet (pga at han er VIF-spiller). Morten spiller selvfølgelig fra start! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 498 Del Skrevet 3. September 2004 Del Skrevet 3. September 2004 Men jeg bruker det til å skape noe positivt. sier Martin om nedrykks striden. I intervjuet med Aftenposten igår bekreftet han også at han ikke hadde noen klausul om at han kan forlate klubben dersom vi rykker ned! Det tror jeg en hvilken som helst annen landslagsspiller enn Marin hadde tatt høyde for - snakk om å ha blaatt blod! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 6. September 2004 Del Skrevet 6. September 2004 Ser at det er 2. div kamp på Nadderud i dag - kan vi forvente at det stiller mange a-lags spillere og at de tar det som treningskamp? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg